Uosto direkcijos skauduliai ir lūkesčiai

Uosto direkcijos skauduliai ir lūkesčiai

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija įvardina uoste statomų objektų problemas, kuriozines situacijas. Pavyzdžiui, teko sustabdyti geležinkelio tiesimo darbus baigiamame statyti keleivių ir krovinių terminale, nes geležinkelį projektavo vieni, o pastatus - kiti.

Keleivių ir krovinių terminalo (KKT) statybos darbai šiemet rugpjūčio 25 d. nebus baigti kaip planuota dėl meteorologinių sąlygų. Jau padarytų darbų vertė - daugiau kaip 75 mln. Lt. Pastatyta šakninė dalis, pirsas, rengiamos rampos, parengta ir techninė gilinimo darbų ties pačiu pirsu užduotis ir pradėta gilinti. Uosto direkcijos plėtros ir infrastruktūros direktorė Roma Mušeckienė linkusi manyti, kad KKT bus baigtas statyti šiemet rugsėjį.

Nerimą kelia tai, kad be įvažiavimo kelio į terminalą KKT negalėtų išsiversti. Paruošiamieji kelio - Baltijos prospekto tęsinio iki terminalo - tiesimo darbai vyksta gana sparčiai. Atliktų darbų vertė - daugiau kaip 2 mln. Lt, o padaryti jų reikia už 15 mln. Lt.

Nemažai darbų rekonstruojamame 15 geležinkelio kelyje, kuris reikalingas KKT, jau padaryta, tačiau neseniai jie buvo sustabdyti. Pasak R. Mušeckienės, darbai atidėti mažiausiai mėnesiui.

To priežastis - susidarė kuriozinė situacija - geležinkelio projektą rengė vieni projektuotojai, KKT teritorijos ir pastatų - kiti. Pastato projektas nebuvo suderintas su geležinkelio projektu. Dabar arba projektas turi būti suderintas pasirenkant mažesnius gabaritus, arba teks geležinkelį "patraukti", nes pastato vietos pakeisti galimybės jau nėra.

Skaudžiausia vieta - "Smeltės" krantinės

Pasak R. Mušeckienės, situacija rekonstruojamose LKAB "Klaipėdos Smeltė" naudojamose 96-100 krantinėse nekokia. Du rangovai pastaruoju metu derėjosi, kuris perims atsakingojo rangovo funkcijas, bet taip ir nesusiderėjo, tad šiemet gegužės 9 d. sutartis su jais buvo nutraukta. Jau pradėtos viešojo pirkimo procedūros kitam rangovui parinkti.

Šiame objekte darbų atlikta tik apie 16 proc. Pasak R. Mušeckienės, geriausiu atveju jie galėtų būti baigti šių metų pabaigoje. Šios krantinės - skaudžiausia vieta Uosto direkcijai. Pasak jos generalinio direktoriaus Arvydo Vaitkaus, paradoksalu, kad darbai ten vyksta taip ilgai ir kad tiek daug konkursų skelbiama dėl tos pačios vietos, tos pačios erdvės. Jis apgailestavo, kad rangovas šiame objekte nedirbo.

Dalies 8-os ir 7 krantinių, kuriomis naudojasi AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanija (KLASCO), rekonstrukcijos darbus atlieka AB "Latvijos tilti". Jau sukalta daugiau kaip 50 proc. planuojamų sukalti įlaidų. R. Mušeckienės teigimu, įgyvendinant šį projektą bus bandoma ištaisyti klaidą, kuri buvo padaryta rekonstruojant dalį 8-os ir 9 krantines - šlaitas suformuotas į naujai pastatytos krantinės teritoriją, tad iš 200 m ilgio krantinės liko tik 168 m ilgio krantinė. Dabar tas šlaitas turės būti nuimtas, kad būtų galima švartuoti laivą prie naujai pastatytų krantinių.

Pagaliau pradėti paruošiamieji užteršto grunto aikštelės statybos darbai. Rangovė Latvijos kompanija BGS planuoja įrengti nedidelę dalį aikštelės, kurioje bus išbandomi trys maišai su užterštu gruntu. Pasak plėtros ir infrastruktūros direktorės, jeigu įdėjus atitinkamus koguliantus vanduo iš tų maišų atitiks visus reikalavimus, jis bus išleidžiamas į Kuršių marias, jeigu ne - bus ieškoma, kur dėti vandenį nusausinus gruntą.

Projektuotojai nėra atidūs

Geležinkeliai Birių krovinių terminale buvo nutiesti dar pernai, tačiau, pasak R. Mušeckienės, dėl projektuotojų klaidos nebuvo įvertintos dangos. Joms kloti buvo parinktas kitas rangovas. Čia darbai turėtų būti baigti šiemet iki liepos 1 d. Šiuo metu jų padaryta daugiau kaip 50 proc.

Geležinkelio prie naujai pastatytos 144 krantinės, kuria naudojasi KLASCO, tiesimo pirmas preliminarus etapas jau baigtas, bet dar nesutvarkyta dokumentacija. Viso geležinkelio vertė - 8 mln. Lt. Antro etapo darbai bus atidėti. Dar pernai gruodį projektuotojai turėjo suskirstyti darbus į etapus ir gauti statybą leidžiantį dokumentą, tačiau jo neturėta iki gegužės vidurio ir dirbta tiek, kiek leido turimas leidimas.

23-24 geležinkelio kelių rekonstrukcija KLASCO nuomojamoje teritorijoje užtruko metus. Darbai turėjo būti baigti pernai gegužę, o jie pradėti tik šiemet balandžio pabaigoje. Situacija kuriozinė - labai ilgai buvo sprendžiamas centralizacijos įrengimo klausimas.

Užtat įvažiavimo kelio į multimodalinį terminalą, t. y. Kairių gatvėje, darbai vykdomi gana sparčiai, jų jau atlikta daugiau kaip 64 proc. Rangovas planuoja baigti visus darbus šiame objekte dar šiemet. Tik blogai, kad projektuotojai tinkamai neįvertino dangoje esančių šulinių, kurių būklė prasta. "Naujas kelias su išdaužytais šuliniais - nekas", - sakė R. Mušeckienė.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder