Terminalas "lipa" už tvoros

Terminalas "lipa" už tvoros

Bendrovės Klaipėdos konteinerių terminalo ro-ro ir generalinių krovinių terminale didėjant krovinių srautui darosi ankšta, tad norima jam panaudoti ir rezervinę zoną. Statybos darbai joje, pareikalausiantys milijonų litų investicijų, prasidės, ko gero, tik kitais metais. Kol kas dar tik rengiamas 14 ha teritorijos detalusis planas.

UAB Klaipėdos konteinerių terminalo (KKT) iniciatyva rengiamas 14,3 tūkst. kv. m ploto žemės sklypo Minijos g. 180, esančio uosto teritorijoje, detalusis planas.

Priminsime, kad ši bendrovė turi du terminalas: konteinerių terminalą, esantį Malkų įlankos gale, bei ro-ro ir generalinių krovinių terminalą, esantį šalia AB Vakarų laivų gamyklos nuomojamos teritorijos.

Prireikė rezervinės zonos

Rengiamas ro-ro ir generalinių krovinių terminalo detalusis planas. Jame kraunami generaliniai kroviniai, pavyzdžiui, pakuota mediena, metalo laužas. Į terminalą plaukia ir ro-ro laivai su kroviniais, nes jis turi rampą, tačiau ro-ro kroviniai sudaro tik mažąją šio terminalo krovinių dalį.

Per metus šiame terminale perkraunama apie 0,5 mln. t krovinių. Šiemet, pasak KKT generalinio direktoriaus Vaidoto Šileikos, tikimasi perkrauti daugiau kaip 0,5 mln. t krovinių.

"Mes turime lyg ir dvi teritorijas. Tą, kurioje dabar yra terminalas, ir dar rezervinę zoną, kurią taip pat nuomojame. Kadangi pačiame ro-ro ir generalinių krovinių terminale padidėjus krovinių kiekiui mums pradėjo trūkti vietos, stinga sandėliavimo plotų, norime išnaudoti rezervinę zoną, todėl ir organizavome naujo teritorijos detaliojo plano rengimą", - sakė V. Šileika.

Kartu su rezervine zona, t. y. pieva, esančia palei Mnijos gatvę, palei geležinkelį, ro-ro ir generalinių krovinių terminalo plotas bus 14 ha. Beveik 3 ha rezervinę teritoriją KKT nuomoja ir moka mokesčius jau, ko gero, daugiau kaip 10 metų, tačiau iki šiol nebuvo nei poreikio, nei galimybių ją panaudoti.

Prie terminalo teritorijos prijungta rezervinė zona bus skirta kroviniams perkrauti ir sandėliuoti. Planuojama statyti sandėlius, kuriuose bus laikoma celiuliozė, popierius ir kiti kroviniai. Teritorija, be abejo, bus aptverta, apšviesta, sutvarkyta.

Žinoma, šios teritorijos detalusis planas bus derinamas su visais suinteresuotais asmenimis. Pasak V. Šileikos, KKT yra įvykdęs tam tikrus gyventojų reikalavimus, kurie buvo keliami jam jau seniai. Bendrovės vadovas mano, kad pretenzijų iš gyventojų nebus sulaukta, nes ta žalioji rezervinė teritorija yra užtektinai nutolusi nuo gyvenamųjų namų, tad krovos darbai jiems neturėtų daryti jokio poveikio. O paties ro-ro ir generalinių krovinių terminalo viduje iš esmės, pasak V. Šileikos, niekas nesikeis.

V. Šileika, žinoma, norėtų, kad dar šiemet detalusis planas būtų parengtas ir suderintas, tačiau mano, kad naujosios statybos rezervinėje zonoje prasidės, ko gero, tik kitais metais.

Daugėja rąstų konteineriuose

Konteinerių terminalo teritorijos detalusis planas jau yra visiškai suderintas, sandėliavimo plotai jame išnaudojami 100 proc. Tačiau ir šiame KKT terminale dar ne viskas pastatyta, pavyzdžiui, dar trūksta mechaninių dirbtuvių, buitinių patalpų. Pasak V. Šileikos, jas žadama statyti arba šiais, arba kitais metais.

Konteinerių krova terminale irgi auga. Šiemet per tris mėnesius ji padidėjo maždaug 7 proc., palyginti su pernai metų tuo pačiu laikotarpiu. Planuojama, jog šiemet šių krovinių krova, palyginti su 2012-aisiais, augs maždaug 10 proc. Pasak V. Šileikos, tai vyksta didėjančio Baltarusijos ir Lietuvos eksporto dėka.

Auga ir į konteinerius kraunamų rąstų bei trąšų krova. Rąstai konteineriuose terminale kraunami jau ne pirmi metai. Pernai jų buvo šiek tiek sumažėję dėl padidėjusių gabenimo jūra kaštų. Šiemet jų krova vėl po tuputį didėja. Pasak V. Šileikos, konteineriuose gabenami ne kokie nors ypatingi rąstai, tiesiog į Kiniją siųsti tuščius konteinerius nerentabilu, tad į juos ir kraunami rąstai.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder