Apeliacinis teismas nusprendė, kad Uosto direkcija gali tęsti keleivių ir krovinių terminalo pirso ir krantinių rangovo parinkimo konkursą. Ši teismo nutartis jau nebegali būti skundžiama.
Statybų, kurių sąmatinė vertė siekia 172 mln. litų, konkurse dalyvavo 10 Lietuvos ir užsienio kompanijų. Viena iš konkurso dalyvių - Vokietijos kompanija "Josef Mobius Bau-Aktiengesellschaft" apskundė konkurso sąlygas Klaipėdos apygardos teismui. Šis teismas pritaikė laikinąsias apsaugos priemones ir sustabdė visus Uosto direkcijos veiksmus, susijusius su šiuo konkursu. Pastaroji kreipėsi į Apeliacinį teismą.
Gegužės 13 d. šis teismas nusprendė panaikinti Klaipėdos apygardos teismo kovo 2 d. priimtą nutartį ir atšaukė visus laikinuosius apribojimus - Uosto direkcijai leista toliau tęsti rangovo parinkimo procedūras.
Kadangi gegužės 19 d. baigiasi konkurse dalyvavusių kompanijų pasiūlymų galiojimo laikas, Uosto direkcija skubiai, jau kitą dieną po teismo sprendimo, kreipėsi į konkurso dalyvius prašydama pratęsti savo pasiūlymų galiojimo terminus.
Pasak Uosto direkcijos generalinio direktoriaus Eugenijaus Gentvilo, kai kuriuose teismuose iš ieškovo reikalaujama sumokėti 5 proc. žyminį mokestį, kurio jis netenka pralaimėjimo atveju. Šiuo atveju "Josef Mobius" būtų rizikavęs beveik 9 mln. Lt. Tačiau tokiose bylose, kai skundžiama viešųjų pirkimų procedūra, žyminio mokesčio nereikalaujama. Todėl stambių objektų statybos konkursai gana dažnai apskundžiami.
"Būtų bent 1 procentą siekiantis žyminis mokestis, tai vargu, ar taip lengvai būtų apskundžiami konkursai. Valstybė šioje srityje turėtų ką nors sugalvoti, nes dabar, kai galima apskųsti be jokios atsakomybės, stabdomas progresas, prarandamas laikas ir pinigai. Ko gero, turi būti keičiama įstatyminė bazė", - mano E. Gentvilas.
Rašyti komentarą