Per praėjusius dvejus metus Šventosios uosto metraštyje išsiskyrė du įvykiai - situaciją pagyvino Ispanijos vyriausybės finansuota studija ir, kaip atsvara ispaniškai iniciatyvai, - Lietuvos susisiekimo ministro sprendimas Šventosios uosto projektą įtraukti į rezervinių projektų sąrašą.
Šeštadienį tarybos posėdyje dalyvavęs Vidaus reikalų ministras Raimundas Palaitis paklausė, ką gi galėtų reikšti būsimam uostui rezervinio projekto statusas. Anot viceministro Arūno Štaro, šiandien nėra techninio projekto, taigi ir finansuoti nėra ką. Formaliai rezerviniai projektai gali būti įtraukti į valstybės projektų sąrašą tik atsiradus finansavimo galimybei bei susisiekimo ministrui priėmus atitinkamą sprendimą.
Šventosios uosto plėtros taryba priėmė sprendimą iki lapkričio 5 dienos baigti grunto tyrimus, per 18 mėnesių nuo sutarties pasirašymo parengti Šventosios uosto atstatymo poveikio aplinkai vertinimą. Gegužės pradžioje Uosto direkcija pasirašė sutartį su Lietuvos energetikos institutu dėl Šventosios uosto atstatymo poveikio aplinkai vertinimo atlikimo.
Atsižvelgiant į šio vertinimo išvadas, bus rengiamas uosto atstatymo techninis projektas. Iki šios dienos techninei dokumentacijai jau išleista 3,5 mln. litų, iš viso planuojama išleisti 8,5 mln. litų. Techninis uosto atstatymo projektas turėtų būti baigtas 2012 metų pabaigoje, 2013 metų pirmą pusmetį turėtų būti parinktas rangovas, nors apie statybų pradžią ir finansavimo šaltinius tiek Susisiekimo ministerijos, tiek Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos atstovai kalba atsargiai. Anot A. Štaro Europos fondų pinigai yra ir bus vienas iš šaltinių, tačiau reikėtų galvoti apie galimybę pritraukti privatų kapitalą į Šventąją.
Šiandien privati nuosavybė gretutinėse teritorijose yra rimta būsimo uosto Šventojoje problema. Kol kas Uosto direkcija nerado efektyvaus būdo susitarti su kaimynais, tai patvirtina ir pasirinktas uosto statybos variantas. Uosto teritorija turėtų užimti apie 6 hektarus, nors prieš 80 metų tuometinė vyriausybė buvo rezervavusi bent dešimt kartų daugiau. Uostui gal ir nereikėtų šimtų hektarų, tačiau šiandien į uostą planuojamas vienintelis kelias per Šventosios centrą, o tai gyvenvietės centrą pavers judria magistrale.
Bet kuriuo atveju dar reikia rasti 211 mln. litų - tokia suma ispanai įvertino Šventosios uosto atstatymą. Panaši ir Valdovų rūmų Vilniuje kaina. Kalbėdamas apie prioritetus, vienas iš posėdžio dalyvių pastebėjo, kad kol kas Gariūnų turgavietė Lietuvoje yra strateginės reikšmės objektas, o Šventosios uostas - rezervinių projektų sąraše.
PRIORITETAI. Šventosios valstybinio jūrų uosto plėtros tarybos posėdyje pastebėta, kad, pavyzdžiui, Gariūnų turgavietė yra pripažinta strateginės reikšmės objektu, o štai Šventosios uostas tėra tik rezervinių projektų sąraše.
Rašyti komentarą