Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija šiandien sukvietė žurnalistus į spaudos konferenciją norėdama paaiškinti, kas vyksta Šventojoje.
Daugiau konkursų nerengs
Direkcijos generalinio direktoriaus Eugenijaus Gentvilo teigimu, dėl kai kurių "Alvetos karjerų" veiksmų kreiptasi į prokuratūrą. Jau pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl galimo dokumentų klastojimo. Teismas pritaikė laikinąsias apsaugos priemones, yra areštuotas bendrovės turtas.
Kol kas Uosto direkcija iš planuotų iki 2 mln. Lt už darbus Šventojoje šiai bendrovei yra sumokėjusi tik 200 tūkst. Lt avanso, kuris, kaip manoma, panaudotas neteisingai. Galutinai turėjo būti atsiskaityta su bendrove tik tada, kai bus baigti visi darbai.
Pasak E. Gentvilo, problema ta, kad Lietuvoje esą nėra kompanijų, kurios apsiimtų atlikti dugno valymo darbus, kai reikia iškasti nedidelį kiekį sąnašų, be to, nė viena jų neturi reikiamos technikos.
Nutraukusi sutartį Uosto direkcija kreipsis į Latvijos kompaniją BGS, kuri pernai atliko gilinimo darbus Šventosios uoste ir neištaisė savo defektų. Buvo sutarta, kad nebaigtus BGS darbus padarys "Alvetos karjerai", o BGS sulaikyta 95 tūkst. Lt suma nebus sumokėta.
Daugiau konkursų dėl valymo darbų Šventojoje Uosto direkcija neketina rengti. Kai gaus latvių atsakymą, per kiek laiko ir už kokią kainą jie apsiimtų atlikti likusius darbus Šventojoje, tada ir bus sprendžiama, kas bus daroma toliau.
Uosto direkcijos direktorė Šventosios uostui Airida Čėsnienė teigė, kad atlikusi batimetrinius matavimus Uosto kapitono tarnyba nustatys, kokią grimzlę turintiems laivams bus leidžiama įplaukti. Laiveliai, kurių grimzlė iki 0,5 metro, ir dabar gali įplaukti į šį uostą.
Uosto direkcijos vadovai vakar spaudos konferencijoje tikino, kad regata, skirta Šventosios uosto sezono atidarymui, įvyks. Žinia, ne visų jachtų grimzlė yra didelė, be to, Lietuvos buriuotojų sąjungos, įtraukusios šią regatą į savo regatų sąrašą, atstovų teigimu, jachtoms net nebūtina įplaukti į Šventosios uostą, jos gali plaukti maršrutu Klaipėda-Šventoji-Klaipėda.
Laimėtojas - iš antro karto
Dėl darbų Šventosios uoste Uosto direkcija skelbė konkursą, kuriame dalyvavo dvi kompanijos: UAB "Hidrum" su Vidaus vandens kelių direkcija darbus atlikti siūlėsi už 9,8 mln. Lt, o ta pati latvių kompanija BGS - už 10,8 mln. Lt. Konkursas buvo nutrauktas dėl per didelės ir Uosto direkcijai netinkamos kainos. Paskelbtame antrame konkurse bendrovė "Hidrum" su Vidaus vandens kelių direkcija pasiūlė 2,8 mln. Lt, o UAB "Alvetos karjerai" - 1,7 mln. Lt. Tad pastaroji ir laimėjo konkursą.
Pasak A. Čėsnienės, organizuojant antrą konkursą šiek tiek pakeistos sąlygos ir sumažinti kvalifikaciniai reikalavimai tam, kad jame galėtų dalyvauti kuo daugiau kompanijų.
E. Gentvilas paaiškino, kad būtinas iškasti grunto kiekis sumažėjo iki 30 tūkst. kub. m todėl, kad esant ledui nebuvo galima atlikti batimetrinių matavimų ir sužinoti, kiek iš tikrųjų yra tų sąnašų. Nutirpus ledui paaiškėjo, kad jų nebuvo tiek daug, kaip tikėtasi.
"Alvetos karjerai" dirbti turėjo pradėti balandžio 6-ąją, o tik balandžio 22 d. Esą iš pat pradžių darėsi aišku, kad rangovas gali būti nepajėgus padaryti darbų laiku, iki birželio 1-osios. Tačiau jo atstovai vis tikino, kad spės.
Pagal konkurso sąlygas rangovė privalėjo pasirinkti tinkamą techniką. Žadėta atsiplukdyti žemsiurbę iš užsienio, tačiau dirbta tik su upine barža. Darbams vidinėje uostelio akvatorijoje ji tiko, tačiau atlikti darbus su upine barža jūroje uždraudė Lietuvos saugios laivybos administracija.
"Alvetos karjerų" atstovai sakė, kad sumažėjus būtino iškasti grunto kiekiui jiems neapsimokėjo samdyti galingesnės technikos. Anot jų, iš maždaug 30 tūkst. kub. m turimo iškasti grunto iškasta apie 11 tūkst. kub. m, tačiau batimetriniai matavimai ir preliminarūs Uosto direkcijos apskaičiavimai rodo, kad iškasta tik daugiau kaip 5 tūkst. kub. m.
Anot Uosto direkcijos Uosto priežiūros tarnybos viršininko, uosto kapitono pavaduotojo Arvydo Narmonto, "Alvetos karjerų" bėda ta, kad jie neturėjo nė vieno konsultanto, kuris būtų galėjęs patarti dėl jūroje atliekamų darbų. Anot jo, pusė išorinio kanalo yra neišvalyta ir ten gylis yra 2-2,5 m vietoj projektinio 3 m gylio. Beje, prie pat uosto vartų yra 70 cm gylis, kitaip sakant, sekluma. O vidinėje uosto akvatorijoje situacija geresnė, gylis yra ir 2 ir 3 m.
Rašyti komentarą