"Vakarų ekspresas" gavo piliečio pranešimą, kad jis sausio 16 d. 18.30 val. keldamasis iš Smiltynės į Klaipėdą AB "Smiltynės perkėla" keltu, naujojoje perkėloje pastebėjęs labai įžūlų įstatymų ir uosto taisyklių pažeidimą.
"Jūros vartų link praėjo jūrinis tralas, paskui save farvateriu tempęs tinklus (sėmė stintas). Tinklai buvo, spėju, labai dideli, nes keltas dar ilgai laukė, kol tas nutraluos toliau. Kiek žinau, tai yra labai įžūlus brakonieriavimas ir uosto taisyklių pažeidimas, nes uosto teritorijoje ir per 5 km nuo jūros vartų negalima naudoti jokių tinklų", - rašoma laiške.
"Per 20 darbo metų nesu girdėjęs, kad uoste su tralu, o ne su meškere, kas žuvis gaudytų. Tai būtų devintas pasaulio stebuklas", - sakė Žuvininkystės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos direktoriaus pavaduotojas Vaclovas Petkus, paklaustas, kas tai galėjo būti.
"Čia kažkokie vėjai. Tokį dalyką tikrai būtų užfiksavusios Laivų eismo tarnybos kameros. Apie tokį brakonierių atitinkamoms tarnyboms būtų pranešęs ir "Smiltynės perkėlos" kelto kapitonas. Negaliu patikėti. Tai būtų jau aukščiausio lygio įžūlumas. Jeigu tai pasitvirtintų, būtų katastrofa", - sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos uosto kapitono pavaduotojas, Uosto priežiūros tarnybos viršininkas Arvydas Narmontas.
AB "Smiltynės perkėla" generalinis direktorius Darius Butvydas, peržiūrėjęs vaizdo kamerų, kurios fiksuoja keltų judėjimą, įrašus, teigė, kad įmonės keltai pagal uosto taisykles privalo praleisti bet kokį laivą, plaukiantį laivybos kanalu. 18.35 val. kameros užfiksavo kažkokį mažą laivą, plaukiantį kanalu, kurį praleido keltas "Baltija". Tačiau, ką jis paskui save tempia, tamsoje buvo sunku įžiūrėti. Bendrovės vadovas pažadėjo pasikalbėti su kelto kapitonu.
Nepraėjus nė pusvalandžiui iš visų minėtų tarnybų gavome vieną ir tą patį paaiškinimą. Pasirodo, nurodytu laiku dirbo didžiuosius Klaipėdos uosto laivybos kanalo gilinimo darbus atliekančios Nyderlandų kompanijos "Van Oord Dredging and Marine Contractors BV" nedidelis vilkikas, atliekantis dugno tralavimą. Tai daroma tam, kad po kanalo kasimo darbų neliktų didesnių kauburių ir nelygumų - vilkikas akvatorijos dugnu paskui save tempia lynais pritvirtintą sunkų rąstą ir taip jį lygina.
Kelto "Baltija" kapitonas patvirtino, kad olandų vilkikas dirbo tvarkingai, turėdamas visus būtinus ženklus.
Rašyti komentarą