Kokiu tikslu jūrininkų egzaminavimą ketinama perduoti Kauno viešajai įmonei"Transporto kompetencijų agentūra"?
"Transporto kompetencijų agentūra"(TKA) egzaminuoja aviacijos specialistus bei vykdo jų diplomavimą, todėl nuspręsta ir likusių sričių (laivybos, geležinkelių ir kelių) specialistų egzaminavimą ir diplomavimą perduoti TKA. Egzaminai ir toliau bus vykdomi bei dokumentai išduodami didžiuosiuose šalies miestuose.
Kokie specialistai vykdys jūrininkų egzaminavimą toje viešoje įstaigoje ir nuo kada?
Daugumos laivybos specialistų egzaminavimas jau dabar vyksta kompiuterizuotai. Egzaminavimas ir toliau bus keliamas į informacines sistemas ir stengiamasi šį procesą visiškai kompiuterizuoti iki funkcijos perdavimo. Teisėkūrą ir toliau vykdys Susisiekimo ministerija ir LTSA. Paslaugų suteikimo vietos ir kokybė nesikeis, numatoma, kad ji tik gerės, todėl, pasikeitus dokumentus išduodančiai įstagai, jūrininkai skirtumo nepajus.
Kokie numatomi jūrininkų egzaminavimo įkainiai?
Egzaminavimo kaina nesikeis.
Ar ketinama įkurti Klaipėdoje kokį nors tos Kauno VšĮ padalinį, kad tūkstančiams jūrininkų nereikėtų iš Klaipėdos važinėti į Kauną?
Klaipėdoje ir toliau veiks TKA padalinys, numatoma, jog dabartinėse LTSA patalpose, be to, atsiras ir papildoma galimybė egzaminus laikyti ir kituose didžiuosiuose miestuose, jei jūrininkas nėra klaipėdietis.
Ar ši naujovė kaip nors palies ir Lietuvos aukštąją jūreivystės mokyklą?
Įstatymų pakeitimų projektų turinys apima tik egzaminavimo funkcijos perdavimą iš Lietuvos transporto saugos administracijos VŠĮ "Transporto kompetencijų agentūra", todėl Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos funkcijos nepakistų.
LTSA neišduoda minėtos mokyklos diplomų. Mokyklos absolventams ir asmenims, toje mokykloje išklaususiems specialiuosius kursus, mokyklos išduotų dokumentų pagrindu LTSA išduoda jūrininkams privalomus dokumentus, kurie patvirtina jų kvalifikaciją, kompetenciją ir suteikia teisę eiti tam tikras pareigas laive ar atlikti tam tikras funkcijas.
Kodėl apie tai nebuvo informuoti socialiniai partneriai? Kodėl šiuo klausimu nediskutuojama Vyriausybėje, eita per Seimo narį agronomą Antaną Baurą, įregistravusį įstatymo pataisas Seime? Kas yra tikrasis šių pataisų iniciatorius?
Susisiekimo ministerija pažymi, kad teisės aktų pakeitimai nėra inicijuoti ar parengti Susisiekimo ministerijos. Atsižvelgdami į tai informuojame, kad Seimo nariui pateikus projektą nagrinėti ir nesant pakankamo aiškumo, toks projektas teikiamas Vyriausybei išvadoms suformuoti. Tokiu būdu Vyriausybė su suinteresuotomis institucijomis, t. y. šiuo atveju kartu su Susisiekimo ministerija, turėtų parengti išsamią išvadą ir pagrindimus.
Taip pat atkreipiame dėmesį, kad TKA, įgyvendinus teisės aktų pakeitimus, kaip tai yra numatoma, vykdytų specialistų egzaminavimą visuose transporto sektoriuose. TKA egzaminavimą būtų pajėgi vykdyti nešališkai ir efektyviai, taip pat centralizuotai. Atsižvelgus į Seime įregistruotų įstatymų pakeitimų nuostatas, numatoma centralizuoti tik egzaminavimo kompetenciją, tačiau specialistų parengimo kompetencijos liktų nepakitę.
Pažymėtina, kad Jūsų keliami klausimai yra organizaciniai ir, tikime, kad numatomi pokyčiai nesukels nepatogumų suinteresuotiems asmenims, o valdymas taps efektyvesnis.
Rašyti komentarą