„Smiltynės perkėlai“ naują keltą statys „Vakarų Baltijos laivų statykla“
Sutartis dėl naujo kelto statybos pasirašyta gegužės 8 dieną. Sandoris patvirtintas bendrovės „Smiltynės perkėla“ generalinio direktoriaus Mindaugo Čiako ir Vakarų Baltijos laivų statyklos direktoriaus Vitalijaus Frolovo parašais.
M.Čiakas pažymėjo, kad bendrovės „Smiltynės perkėla“ paskirtis – užtikrinti nepertraukiamą, sklandų ir saugų susisiekimą tarp žemyninės Klaipėdos dalies ir Smiltynės. Per metus šia paslauga pasinaudoja daugiau nei 2 mln. keleivių, taip pat per Kuršių marias pergabenama 700 tūkst. transporto priemonių.
„Nuolat didėjantis klientų srautas rodo, kad bendrovės „Smiltynės perkėla“ veikla yra gyvybiškai svarbi ir reikalinga. Siekdami didinti savo techninį potencialą, gerinti teikiamų paslaugų kokybę, akcininkų ir valdybos pritarimu, vykdėme tarptautinį atvirą naujo kelto statybos konkursą“, – sakė M.Čiakas.
V.Frolovas atkreipė dėmesį, kad Vakarų Baltijos laivų statykla per savo istoriją yra pastačiusi apie 30 įvairių keltų, tačiau šis projektas bus ypatingas.
„Tai – ir iššūkis, ir pasididžiavimas, nes nuolat galėsime matyti savo darbo rezultatą, vertinti jį naudodamiesi. Keltą statome savo miestui, jo gyventojams, svečiams, o tai visada priverčia dar labiau pasitempti ir siekti paties geriausio rezultato. Šis laivas – ne serijinė gamyba, o statomas būtent pagal įmonei „Smiltynės perkėla“ parengtą projektą, atsižvelgiant į jos viziją, keleivių poreikius. Tad dirbti su šiuo užsakymu bus labai įdomu“, – pabrėžė V.Frolovas.
Įmonei „Smiltynės perkėla“ bus statomas 60 metrų ilgio ir 14 metrų pločio universalus keleivinis-krovininis keltas. Laivu bus galima pervežti iki tūkstančio keleivių arba ne mažiau kaip 40 lengvųjų automobilių ir 600 keleivių, arba aštuonis krovininius automobilius, kurių kiekvieno bendroji masė siekia iki 44 tonų. Kelto korpusas bus statomas iš plieno, o antstatas – iš aliuminio, naudojamo jūrinėje pramonėje. Laivas turės keturias pakrovimo/iškrovimo rampas, jo jėgainės bus varomos dyzelinu. Projektavimo darbus atliks dar viena VLG grupės įmonė „Western Baltic Engineering“, rinkoje žinoma ir vertinama už šiuolaikiškus, inovatyvius sprendimus. Naujas keltas turi būti pastatytas ir paruoštas eksploatacijai ne vėliau kaip per metus ir du mėnesius nuo sutarties įsigaliojimo datos. Planuojama, kad keltas dirbs tiek Naujosios, tiek Senosios perkėlos terminaluose.
85 proc. lėšų, reikalingų naujo kelto statybai, skirs Suomijos banko „OP Corporate Bank Plc“ Lietuvos filialas, su kuriuo įmonė „Smiltynė perkėla“ pasirašė projekto finansavimo sutartį. Tikimasi, kad šis bendrovės projektas bus ne vienintelis, sudominęs stambius tarptautinius bankus.
„Universalaus keleivinio-krovininio kelto statyba – tik dalis strateginių AB „Smiltynės perkėla“ planų, siekiant gerinti perkėlimo paslaugų kokybę. Artimiausiu metu planuojama paskelbti tarptautinį atvirą konkursą dar vieno keleivinio kelto statybai, rekonstruoti Klaipėdos žemyninėje dalyje ir Smiltynėje esančias krantines, jose įrengti naujus keltų pakrovimo/iškrovimo tiltelius, informacijos ir vaizdo perdavimo stendus, integruotus į bendrą bendrovės IT sistemą. Kitais metais turi prasidėti modernaus keleivių aptarnavimo ir administracinio pastato statyba, numatyta užbaigti Naujosios perkėlos terminalo teritorijos rekonstrukciją. Planuojama bendra investicijų suma šiems projektams siekia per 20 mln. eurų“, – sako„Smiltynės perkėlos“ valdybos pirmininkas Valdemaras Vaičekauskas.
Rašyti komentarą