Pasak "Klaipėdos naftos" SGD terminalo direktoriaus Rolando Zuko, visus reikiamus dokumentus numatoma pradėti tvarkyti liepą.
Vakar prie Kiaulės Nugaros salos jau buvo sukalti paskutinieji SGD terminalo krantinei reikalingi poliai. Jų iš viso yra 134. Krantinės statytoja - Latvijos bendrovė A/S BMGS - šią užduotį įvykdė laiku. Toliau vykdomi aptarnavimo ir dujų platformų betonavimo darbai. Ant pastarųjų platformų bus montuojama dujų perdavimo ir pagalbinė įranga. Rangovai įsipareigojo visus krantinės statybų darbus baigti iki spalio 1 d.
"Darbus kiek apsunkino kietas Kuršių marių gruntas bei dažnai nepalankios kalimo darbams oro sąlygos. Už kantrybę ir supratingumą dėkojame klaipėdiečiams, kurie girdėdavo nuo marių ataidinčius polių kalimo garsus", - sakė "Klaipėdos naftos" generalinis direktorius Rokas Masiulis.
Iš 3 km ilgio po marių dugnu gręžimo būdu tiesiamos dujotiekio atkarpos reikiamoje vietoje jau guli 1,4 km.
"Šio gręžimo metu dar tiriamas gruntas, kad susidūrus su netikėta jo struktūra nebūtų pakenkta technikai", - pasakojo R. Zukas.
18 km ilgio naujai tiesiamo dujotiekio atkarpa, nusidrieksianti nuo terminalo iki magistralinio vamzdyno, bus "Klaipėdos naftos" nuosavybė. Visa sausumoje esančio dujotiekio dalis jau yra suvirinta, o trečdalis trasos jau ir užkasta po žeme.
Informacinė agentūra BNS skelbė, kad SGD terminalui laivą-išdujinimo įrenginį "Independence" išnuomosiančios bendrovės "Hoehg LNG" atstovai jai patvirtino, kad laivas Pietų Korėjos Ulsano mieste esančią didžiausią pasaulio laivų statyklą "Hyundai Heavy Industries" paliks jau šį mėnesį. Klaipėdos SGD terminalo eksploatacijos pradžia yra numatyta šių metų gruodžio pradžioje, tad visai realu, jog iki tol "Independence" bus išbandoma gabenant SGD krovinius.
"Laivas į Klaipėdą jau turėtų atplaukti su kroviniu. Jei iki tol jis bus išbandytas net kelis kartus, dėl to bus tik geriau", - sakė R. Zukas.
Pasak jo, "Klaipėdos nafta" šiuo metu taip pat analizuoja galimybes nuo kitų metų teikti SGD ne tik laivams (2015-aisiais Baltijos jūros regionas taps specialia kontrolės zona, kurioje pagal Europos Sąjungos (ES) direktyvas leistinas sieros kiekis laivų kure turės būti sumažintas dešimteriopai - iki 0,1 proc,), bet ir pramonei. Tokiu atveju SGD yra perpilamos į specialius konteinerius ir sausumos transportu gabenamos ten, kur yra poreikis. Studijai apie tokio projekto įgyvendinimo perspektyvas tikimasi gauti ES paramą.

Rašyti komentarą