"Negalime atsakyti į klausimą, kodėl projektai nekokybiški. Kad ateityje turėtume mažiau vargo su projektuotojais, siekiame, jog projekto parengimas, projekto vykdymo priežiūra ir statybos darbai tektų pačiam rangovui. Jis samdys projektuotoją, jie galės peštis tarpusavyje ir mūsų į šį reikalą nepainios", - praėjusį penktadienį spaudos konferencijoje kalbėjo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos ekonomikos ir plėtros direktorė Roma Mušeckienė.
Tarp laiku nebaigtų objektų - 143 krantinė, kuria naudojasi UAB Klaipėdos konteinerių terminalas, jūrų krovos kompanijos "Bega" naudojamoje teritorijoje statomas pirsas. Dėl pastarojo Uosto direkcija žada sutikti pratęsti terminą trims mėnesiams iki kitų metų kovo. Taip atsitiko dėl projektinės galios neturėjusių polių, kuriuos reikėjo ilginti 3,5 m.
Grūdų terminalo geležinkelis jau nutiestas, tik neužklotas gelžbetoninėmis plokštėmis. Rangovas bandė pakeisti techniniame projekte numatytas plokštes savo turimomis. Uosto direkcija jokioms provokacijoms nepasidavė, tad rangovas užsisakė plokštes šiemet rugsėjo 7 d., o objektas turėjo būti baigtas rugsėjo 15 d.
Pageidauta uždengti Birių krovinių terminalo krovos zonoje esantį geležinkelį ir jo prieigas plokštėmis. Jau gavus leidimą tiesti geležinkelį apsižiūrėta, kad nėra plokščių. Todėl projektuotojui šiemet pavasarį savo sąskaita teko jas suprojektuoti, vėliau 4 kartus taisyti. Neseniai gautos teigiamos ekspertizės išvados. Dabar Uosto direkcijai teks samdyti naują rangovą šitoms plokštėms uždengti, nes jų vertė - per 1 mln. Lt, tad užsakovo rezervo joms pirkti neužtenka. "Jeigu būtume turėję plokštes skelbdami geležinkelio kelių tiesimo konkursą, galbūt būtų buvusi pasiūlyta labai gera paties geležinkelio tiesimo kaina, nes jo vertė didesnė. Dabar turime atskirai, dirbtinai projektuotojų norus išskaidyti į etapus", - sakė R. Mušeckienė.
"Ne visada galima pateisinti ir rangovus, turiu omenyje bandymą pakeisti plokštes. Ne mes turime rengti projektuotojams kursus ir seminarus, mes privalome ginti Uosto direkcijos interesus", - sakė Uosto direkcijos generalinis direktorius E. Gentvilas.
Kaip gero projekto pavyzdį jis nurodė Šventosios uosto krantinių įrengimą. Sutartis buvo pasirašyta su UAB "Hidrostatyba", kuri įsipareigojo parinkti projektuotoją, parengti projektą ir atlikti darbus. Ir jie buvo padaryti dviem dienom anksčiau laiko. Pasak uosto vadovo, tokia direkcijos pasirinkta taktika, atrodo, pasiteisina.

Rašyti komentarą