Ryga Klaipėdos uosto nepavys

Ryga Klaipėdos uosto nepavys

Prognozuojama, kad Klaipėdos uostas šiemet pasieks krovos rekordą - jame bus perkrauta 30 mln. tonų krovinių. Jeigu naftos produktų krova ir sumažėtų, gelbėtų sparčiai auganti konteinerių ir ro-ro krovinių apyvarta.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos rinkodaros ir administracijos direktoriaus Artūro Drungilo teigimu, tikėtina, kad Klaipėdos uoste šiemet bus perkrautas rekordinis kiekis krovinių. Per 8 šių metų mėnesius jau perkrauta 20 mln. tonų, palyginti su pernai metų tuo pačiu laikotarpiu, krovos apyvarta išaugo 12 proc. Būtingėje šiemet perkrauta 5,6 mln. t. Jeigu per likusius 4 mėnesius bus išlaikytas pernai metų lygis, jeigu vidutiniškai per mėnesį bus kraunama po 2,5 mln. t, tai rekordas, anot A. Drungilo, bus pasiektas.

Pernai konteinerių krova labiausiai mažėjo, o šiemet nuo metų pradžios, palyginti su pernai tuo pačiu laikotarpiu, jų krova išaugo 15,8 proc., ro- ro krovinių - 30 proc. Pasak rinkodaros direktoriaus, net jeigu sumažėtų naftos produktų krova, tai kompensuotų konteineriai ir ro-ro kroviniai.

Rusijos tranzito krovinių, palyginti su pernai, padidėjo apie 10 proc., o Baltarusijos per pirmą šių metų pusmetį - net apie 50 proc. Tai rodo, kad Lietuvos uostas sėkmingai konkuruoja su kaimynais. Tačiau jį sparčiai vejasi Rygos uostas. Tačiau, pasak A. Drungilo, Klaipėdos uosto konkurencinėje kovoje su Ryga konteineriai yra pagrindinis koziris, todėl tikimasi, kad iki metų pabaigos Latvijos uostas nesugebės aplenkti Lietuvos.

Kitas Latvijos uostas Ventspilis šiuo metu patiria tam tikrą smūgį - šiame uoste akivaizdžios krovos kritimo tendencijos. Tačiau jis turi gerą šansą kompensuoti savo krovą rusiškais kroviniais. Klaipėdos uostas skaudų smūgį patyrė 2000-aisiais, kai neteko Rusijos krovinių, tada jo krovos terminalai turėjo persiorientuoti į naujas rinkas.

Estijos jungtinis Talino uostas, pasak A. Drungilo, yra sėkmingiausiai iš krizės lipantis uostas, ir jo krovos apyvarta viršija Klaipėdos. Talino uostas yra arčiausiai Rusijos, kurios rinka 15 kartų didesnė nei Baltarusijos, tad daugiausia ir gauna rusiškų krovinių, todėl Lietuvos uostui su juo konkuruoti sunku.

Sankt Peterburge labai atsigauna konteinerizuotų krovinių sektorius. Jų krova šiame Rusijos uoste auga kur kas didesniais tempais nei Klaipėdoje. Šis uostas, palyginti su Lietuvos, turi 50 kartų didesnę rinką.

Na, o keleivių, šiemet apsilankiusių Klaipėdos uoste, skaičius didėja, palyginti su tuo pačiu pernai metų laikotarpiu, dar daugiau nei perkrautų tonų. Kruiziniai laivai šiemet nuo metų pradžios atplukdė 18,2 proc. daugiau turistų, o ro-ro keltais keleivių atvyko 20 proc. daugiau.

PROGNOZĖS. Klaipėdos uoste šiemet tikimasi krovos rekordo.

Viliaus MAČIULAIČIO nuotr.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder