Riedulius iš akvatorijos naudos statyboms

Riedulius iš akvatorijos naudos statyboms

Tarp kasdienių uosto darbų - riedulių šalinimas iš laivybos kanalo. Kasmet iš uosto akvatorijos dugno jų ištraukiama vidutiniškai 30-40. Pasak laikinojo Uosto direkcijos infrastruktūros direktoriaus Vidmanto Paukštės, tie akmenys bus naudojami pietiniams uosto vartams arba kokiam nors kitam infrastruktūros objektui statyti.

Spalio pabaigoje Klaipėdos uoste UAB "Garant" specialistai laivybos kanale kėlė akmenis iš kanalo su kranu, dėjo juos ant laivo denio, šis juos plukdė į nurodytą vietą. Dirbama buvo priešais žiemos uostą, ties 11-12 krantinėmis, kuriomis naudojasi AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanija. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Laivų eismo tarnybos vyresnysis operatorius Eduardas Plesevičius įspėdavo plaukiančius laivus, kad laikytųsi reikiamo atstumo, nes po vandeniu dirbo narai.

Riedulių, kurie galėtų pridaryti problemų plaukiančiam laivui (gali juos kliudyti dugnu), ieškoma nuolatos ir jų vis atsiranda dėl įvairių priežasčių. Toks reiškinys būna ir kituose uostuose, Klaipėda šiuo požiūriu nėra išskirtinė. Akmenys būna įvairių dydžių - 1-1,5 metro skersmens. Pasitaiko ir senų atmušų, ir inkarų. Pasak V. Paukštės, jeigu klirensas kanale yra 1,5 metro, tai ir 30 cm gali turėti įtakos.

"Tokie darbai yra einamieji. Uoste akmenų atsiranda nuolatos. Mes reguliariai laivu "Lotas" atliekame batimetrinius matavimus, kuriuos numato uosto naudojimo taisyklės - kartą per ketvirtį, po didesnių audrų - ir kartkartėmis pastebime atsiradusius akmenis. Tai nenutrūkstamas procesas. Laivai plaukia kiekvieną dieną, ir uosto kapitonas turi būti tikras, kad jiems sudarytos saugios laivybos sąlygos.

Ar akmenys į laivybos kanalą parrieda nuo šlaito, ar iš kur kitur, ar išjudinami atliekant valymo darbus, sunku pasakyti, bet navigacinių kliuvinių vis atsiranda. Todėl mes su rangovu esame sudarę vadinamąją budinčiąją sutartį. Šiuo metu ji pasirašyta su bendrove "Garant". Jeigu randamas akmuo, mus informuoja Uosto kapitono tarnyba, mes nustatome kliūties koordinates ir rangovui įteikiame techninę užduotį. Jis plaukia į nurodytą vietą ir atlieka iškėlimo darbus. Nuleidžia narus, jeigu būtina, tai daroma ir žiemą, jeigu reikia, "atplauna" akmenį nuo grunto, stropuoja ir iškelia", - pasakojo V. Paukštė.

Ištrauktas akmuo plukdomas į krantą ir mašina vežamas į saugojimo vietą, į prie Kairių gatvės esančią anksčiau dujotiekiui įrengti skirtą aikštelę.

V. Paukštės teigimu, iš uosto akvatorijos ištrauktus akmenis, kurie jau seniai laikomi Smiltynėje, panaudoti muziejui įrengti iniciatyvos daugiau nesulaukta. Pati Uosto direkcija tokio muziejaus steigti neketina.

"Jeigu atsirastų iniciatorius, tada būtų galima apie tai kalbėti", - sakė laikinasis infrastruktūros direktorius.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder