Geležinkelio keliai uoste apžiūrimi du kartus per metus, fiksuojama jų esama būklė ir spendžiama, ką ir kur reikia greičiau sutvarkyti.
Klaipėdos uoste šiuo metu ne vienoje vietoje vykdomi geležinkelio statybos ir remonto darbai. Prie UAB Malkų įlankos terminalo naudojamos teritorijos yra atvesta nauja 431 m ilgio geležinkelio linija. Darbai, kuriuos atliko UAB "Plungės Jonis", kainavo 378,7 tūkst. eurų. Pasak Uosto direkcijos generalinio direktoriaus Arvydo Vaitkaus, tai kokybiškai ir greitai dirbanti bendrovė.
Jūrų krovinių kompanijos "Bega" naudojamoje teritorijoje nutiesta 818 metrų ilgio nauja geležinkelio linija, vedanti į 67-68 krantinių zoną, ir rekonstruota apie 490 metrų ilgio geležinkelio kelio. Darbų, kuriuos atliko UAB "Vitras-S", vertė - 1, 86 mln. eurų.
Susidaro įspūdis, kad Uosto direkcija vis daugiau lėšų skiria ir geležinkeliams.
Beje, maždaug pusė geležinkelių uoste priklauso Uosto direkcijai, kita pusė - AB "Lietuvos geležinkeliai". Ne kartą buvo keltas klausimas, kad geriau jie būtų vienose rankose, tačiau viskas liko po senovei. Pietinėje uosto dalyje Uosto direkcijai daugiausia priklauso geležinkeliai, esantys uosto įmonių nuomojamose teritorijose, o šiaurinėje dalyje esančių įmonių teritorijose yra daug ir "Lietuvos geležinkeliams" priklausančių kelių, pavyzdžiui, AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos ("Klasco") nuomojamoje teritorijoje. Bet, pasak laikinai Uosto direkcijos infrastruktūros direktoriaus pareigas einančio Vidmanto Paukštės, taisyklių nėra, yra visaip.
Su gyventojais nesusiję
V. Paukštės teigimu, minėti 1, 2, 3 geležinkelio keliai yra UAB Birių krovinių terminalo (BKT) nuomojamoje teritorijoje. Jų būklė prasta, reikia įrengti drenažą, padaryti naujas sankasas ir atlikti kitus darbus, kad tas geležinkelis būtų saugus. Tad planuojami darbai, truksiantys mažiau nei metus.
"Su Nemuno gatvės gyventojais tai nieko bendro neturi. Geležinkelio rekonstrukcija nėra susijusi su tuo, kad atsiras dar daugiau krovinių, vežamų pro jų namus. BKT geležinkelio rekonstrukcija įtakos papildomiems krovinių srautams neturės. Tiesiog jų prasta būklė, tad reikia rekonstruoti. Kita vertus, bet koks statinio būklės gerinimas situaciją turėtų tik pagerinti. Važiuoti naujais bėgiais visada geriau - mažiau rizikos, triukšmo", - sakė l. p. e. infrastruktūros direktorius.
Minėti namai, kuriuose gyvena žmonės, yra prie 201 geležinkelio kelio, kuris priklauso geležinkelininkams.
Vertinama pagal atsiperkamumą
Iš uosto kompanijų Uosto direkcija gauna paraiškas dėl geležinkelio rekonstrukcijos. Jos vertinamos, ar projektas atsiperka, ir tada priimamas sprendimas dėl jo įgyvendinimo.
"Nepasakyčiau, kad mes labai persimetėme į geležinkelių rekonstrukcijos sritį. Jiems visada skiriame lėšų ir visada turime projektų, vidutiniškai 3-4 objektus per metus. Ir šiemet turime kelis objektus, kuriuose vykdomi statybos darbai", - aiškino l. e. p. infrastruktūros direktorius.
Pasak jo, direkcijos strateginiame plane numatyta, kiek ir kokių geležinkelio kelių bei kurios įmonės naudojamoje teritorijoje reikia įrengti. Kitais metais yra numatomi įgyvendinti geležinkelio rekonstrukcijos projektai tiek AB Vakarų laivų gamyklos teritorijoje, tiek tame pačiame BKT, tiek Nemuno terminale, projektuojami geležinkelio keliai ir į Klaipėdos konteinerių terminalą, esantį pietinėje uosto dalyje, Centriniame Klaipėdos terminale irgi planuojama nutiesti kelias atšakas iš pietų į šiaurę.
Be to, geležinkelių keliai tvarkomi ir įgyvendinant krantinių rekonstrukcijos projektus. Nemažai geležinkelių kelių rekonstrukcijos numatyta ir ties "Klasco" naudojamomis 10 ir 11 krantinėmis, keli geležinkelio keliai jos teritorijoje jau rekonstruoti. Gauta paraiška ir iš AB "Klaipėdos nafta", UAB Krovinių terminalo teritorijoje jau irgi yra parengtas projektas, laukiama, kol bus priimti tam tikri sprendimai.
"Praktiškai kiekvienoje įmonėje turime po kokį nors geležinkelio objektėlį - arba rengiamas projektas, arba netrukus bus pradėti darbai. Tiesa, šiuo metu LKAB "Klaipėdos Smeltė" neturime", - sakė V. Paukštė.
Rašyti komentarą