Nieko nežinančiam apie pratybas keleiviui nuo tokių vaizdų pulsas padažnėtų, širdis imtų plakti greičiau. Tačiau stresas ir baimė dingtų, jei sužinotų, kad tai didelio masto tarptautinės pratybos Baltijos jūroje. Kelte esantys keleiviai - tai kariškiai, tačiau per mokymus jie yra nekalbantys įgulai suprantama kalba. Taip siekiama sukurti kuo realesnes sąlygas.
PAGALBA. Karo laivai skuba į pagalbą keltui, kuriame kilo gaisras.
Laivas - saugiausia vieta
Keltuose pratybos organizuojamos kiekvieną savaitę, bet galimybė atlikti tokią paieškos ir gelbėjimo operaciją su Karinėmis oro pajėgomis (KOP) ir Karinėmis jūrų pajėgomis (KJP) yra išskirtinis atvejis. Pagal pratybų scenarijų iš laivo iššoko 5 keleiviai, pasiėmę plaustą, nes išsigando pagrindiniame denyje kilusio gaisro (5 manekenai išmesti už borto). Tai blogas pasirinkimas. "Tik kapitonas nusprendžia, ar jau nėra saugu laive, nes laivas yra saugiausia vieta bet kokiu atveju", - sakė kelto kapitonas Žygintas Gineitis.
GRIMAS. KJP atstovė imituos sužeistą kelto keleivę.
Oro sąlygos nelepino
Daugiau kaip 15 m/s vėjo greitis ir 2-3 metrų bangos sukėlė papildomų iššūkių KJP laivams, atskubėjusiems į gelbėjimo operaciją. "Tokiomis oro sąlygomis sunkiausia buvo mažesniems laivams. Kelte to nesijuto, bet kitiems laivams bangavimas jautėsi", - pasakojo laikinai karo laivų flotilės vado pareigas einantis komandoras Giedrius Premeneckas.
AKIMIRKA. Daugelis pratybų dalyvių norėjo įamžinti sraigtasparnio pasirodymą.
Keleivių su plaustu paieška jūroje užsitęsė. "Iššokusių žmonių paieška truko gan ilgai, nes tokiu oru, kai bangos siekia daugiau kaip 2 metrus, sudėtinga surasti žmones net ir netoli kranto", - teigė kelto kapitonas.
TILTELYJE. Kelto "Liverpool Seaways" tiltelyje prieš prasidedant pratyboms.
Pratybos pasisekė
Tiek kariškiai, tiek kelto įgula buvo patenkinti rezultatais, nors dėl didelio bangavimo ne viskas buvo įvykdyta. "Nepavyko gesintojų grupės įsodinimas į laivą, bet pati kelto įgula užgesino gaisrą. O šiaip visi žmonės, iššokę iš kelto, buvo išgelbėti, gaisras užgesintas, sraigtasparnis atskrido ir evakavo sužeistuosius", - pasakojo komandoras. Laivo kapitonas taip pat teigiamai įvertino pratybų rezultatus. "Pratybos bet kokiu atveju duoda tik didelių pliusų, jos visos laikomos pasisekusiomis jau vien todėl, kad mes išryškinam minusus, kuriuos taisysime ateityje", - mintimis po pratybų dalinosi jis.
SRAIGTASPARNIS. Įdomiausias kelto įgulai buvo sužeistojo perdavimas sraigtasparniui.
Kapitono žodis "šventas"
Esant ekstremaliai situacijai reikia klausyti įgulos narių nurodymų. Puikus to pavyzdys - 5 iššokę keleiviai, kurių paieška užtruko, nors jų ieškojo net keli laivai. "Keleiviai turėtų klausyti įgulos, nes panika kyla tik dėl to, kad žmonės nežino, ką daryti, tačiau jiems paaiškinus situaciją, jie pradeda vykdyti nurodymus ir tada panika dingsta", - sakė kelto kapitonas.
SUŽEISTASIS. Pagalba sužeistam keleiviui suteikiama ir kelte.
Reikia pasiekti automatizmą
Stresas, baimė, jaudulys turi būti pamiršti ir įveikti, kai rizikuojama žmonių gyvybėmis. O per pratybas siekiama išsitreniruoti taip, kad realiose situacijose nekiltų jokių kliūčių. "Tokios pratybos padeda atidirbti įgūdžius iki automatinių veiksmų. Nes žmogaus gyvybė yra svarbiausia, todėl mes turime būti pasiruošę tiek parvežti keleivius gyvus ir sveikus, tiek ir patys grįžti namo po darbų", - teigė Ž. Gineitis.
Į VIRŠŲ. Nėra taip paprasta iš laivo apačios į patį viršų, kur yra sraigtasparniui pritaikyta aikštelė, atgabenti sužeistąjį.
Išskirtinė patirtis
Pratybose dalyvavo 8 karo laivai - 3 patruliniai, 4 minų medžiojimo, 1 štabo aprūpinimo laivas, KOP sraigtasparnis ir AB "DFDS Seaways" keltas "Liverpool Seaways". Tai buvo unikali patirtis tiek KJP, tiek civilinei kompanijai. "Tai pirmas kartas, kai Karinės jūrų pajėgos vykdė tokio masto pratybas su civiline kompanija, tikimės bendradarbiavimo ir ateityje", - patirtimi dalinosi G. Premeneckas. Kelto įgulai labiausiai išsiskyrė darbas su sraigtasparniu. "Šios dienos pratybose buvo labai efektyvus darbas su sraigtasparniu, nes tai retas atvejis, kai galime atlikti pratybas su KOP sraigtasparniu", - sakė kelto kapitonas.
Pratybos būtinos
Tokios pratybos organizuojamos siekiant užtikrinti įgulos pasiruošimą ir atsižvelgiant į praeitį - 2010 metų spalį netoli Vokietijos krantų sudegusio kelto "Lisco Gloria" istoriją bei 2013 m. balandį įvykusį gaisrą kelte "Victoria Seaways", nors šis buvo sėkmingai užgesintas. Būtent dėl to ir organizuojamos tokios paieškos ir gelbėjimo pratybos, kad nelaimės atveju nekiltų jokių nesklandumų, pagalba būtų suteikta laiku ir nė vienas žmogus nenukentėtų.
Rašyti komentarą