Klaipėdos uoste per 10 mėnesių perkrauta 32,3 mln. t krovinių, t. y. 7,3 proc. daugiau nei pernai per tą patį laikotarpį. Iki šiol krovos augimo metinis vidurkis buvo 6,6 proc.
Šių metų spalis buvo šiek tiek prastesnis nei pernai. Preliminariais duomenimis, šį mėnesį krauta 3,38 mln. t krovinių, t. y. 7,4 proc. mažiau nei pernai per tą patį mėnesį. 2014-ųjų spalį krauta 3,65 mln. t - ir tai buvo geriausias vieno mėnesio Klaipėdos uosto krovos rezultatas uosto istorijoje. Tikimasi, kad lapkritis ir gruodis bus geri mėnesiai krovos atžvilgiu ir šiemet Klaipėdos uoste bus perkrauta 38,5 mln. t krovinių, t. y. bus pasiektas visų laikų rekordas.
Paklaustas, kokios priežastys lėmė tai, kad krova šiemet spalį mažėjo, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus atsakė: "Kadangi priežastys yra ne Klaipėdos uoste ir ne Lietuvoje, nenorėčiau apie jas kalbėti. Jos yra technologinio pobūdžio ir nėra susijusios su geopolitine situacija. Mums jos žinomos, manau, greitai problemos bus išspręstos, tad ir toliau sėkmingai galėsime krauti tranzitinius krovinius."
Ne visi rezultatai džiugina
Pasak A. Vaitkaus, šiemet džiugina Būtingės naftos terminalo, per kurį importuojama žalia nafta, rezultatai.
Gerus rezultatus Klaipėdos uoste ir toliau lemia naftos produktų krova. Šiemet perkrauta 1,6 mln. t daugiau nei pernai per tą patį laikotarpį, natūralių cheminių trąšų - daugiau kaip 1 mln. 147 tūkst. tonų.
Konteinerių krova, kaip ir kituose Baltijos jūros uostuose, taip ir pas mus ir toliau mažėja. Tonažo atžvilgiu šiemet perkrauta 1 mln. t mažiau nei pernai, vertinant TEU (sąlyginiai jūriniai konteineriai), konteinerių krova sumažėjo 17 proc.
Krovos lyderio pozicijų neužleidžia AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanija ("Klasco"), dirbanti gana stabiliai, antroje vietoje - UAB Birių krovinių terminalas (BKT). Pasak A. Vaitkaus, šiuo metu jis yra kompanija Nr. 2 Klaipėdos uoste.
Krova AB "Klaipėdos nafta" palyginti su pernai išaugo 37 proc. Tačiau šiuo metu tik atstatomi tie krovinių kiekiai, kurie buvo prieš kelerius metus. 7,5 mln. tonų krovinių bendrovė dar nepasiekė, bet apie 7 mln. t šiemet, ko gero, perkraus.
UAB Krovinių terminale naftos produktų krova labai stipriai auga, beveik 60 proc., jos krova siekia jau beveik 1 mln. tonų.
UAB Malkų įlankos terminale krovinių, palyginti su pernai metų laikotarpiu, perkrauta 26 proc. daugiau.
Ilgą laiko tarpą merdėjusioje teritorijoje, kuri buvo išnuomota UAB "Klaipėdos hidrotechnika", dabar dirba UAB Kamineros krovinių terminalas, kurio krova šiemet augo 56,3 proc.
Krova LKAB "Klaipėdos Smeltė" šiemet gerokai sumažėjo, o ypač spalį. Bendras kritimas - 17,6 proc. "Su "Klaipėdos Smelte" mes skaudžiai diskutuojame, rašėme laiškus, nes mūsų netenkina jos rezultatai atsižvelgiant į mūsų investicijas. Buvo sakoma, kad reikia laiko įsibėgėti, bet mes matome kitas tendencijas. Tęsime pokalbius ir ieškosime galimybių plėsti šį terminalą", - sakė A. Vaitkus.
Rašyti komentarą