Susisiekimo ministerija jau parengė Saugios laivybos įstatymo pataisų projektą ir pateikė jį derinti suinteresuotoms institucijoms bei visuomenei. Nemažai pasiūlymų rengiant pataisų projektą pateikė ir Lietuvos saugios laivybos administracija (LSLA). Planuojama, jog įstatymo pataisos pradės galioti nuo šių metų birželio 17 d.
Saugios laivybos įstatymo pataisose yra numatytas ir jūrininkų diplomavimo tvarkos keitimas. Įsigaliojus pataisoms, bus peržiūrimi poįstatyminiai aktai, tarp jų ir susisiekimo ministro įsakymu patvirtinta Jūrininkų diplomavimo tvarka. LSLA, įvertinusi kitų Europos Sąjungos (ES) valstybių patirtį, ketina rengti naują diplomavimo tvarką ir planuoja daryti nemažai pakeitimų. Pavyzdžiui, daug kur Europoje laikomasi nuostatos, kad jeigu jūrininkas nuolatos dirba jūroje, jam nereikia iš naujo laikyti jokių egzaminų kompetencijai palaikyti, pakanka pateikti tai patvirtinančius dokumentus (pvz.: plaukiojimo cenzo pažymą). LSLA ketina irgi eiti tokiu keliu.
Priėmus minėtas pataisas, keistųsi ir laivų avarijų tyrimų tvarka. Iki šiol laivų avarijų tyrimas buvo pavestas LSLA. Pavyzdžiui, jos sudaryta komisija šiuo metu atlieka AB DFDS LISCO ro-ro laivo "LISCO Gloria" avarijos tyrimą. Priėmus pataisas, laivų avarijų tyrimą turėtų atlikti susisiekimo ministro įgaliota Jūrų laivų avarijų ir incidentų tyrimo tarnyba.
Siekiant pagerinti ES laivų avarijų tyrimų kokybę, buvo atlikta jūrinių avarijų tyrimų studija ir prieita prie išvados, kad avarijas turi tirti nepriklausoma nuolatos veikianti tyrimų tarnyba. ES direktyvoje 2009/18/EB, nustatančioje pagrindinius avarijų tyrimo principus, aiškiai pasakyta, kad valstybės turi turėti nuolatos dirbančias avarijų tyrimų tarnybas. Direktyvos nuostata - tarnyba, tirianti avarijas, neturėtų užsiimti kokia nors veikla, galinčia trukdyti pagrindiniam tikslui.
Siekdama mažinti administracinę naštą verslui, LSLA siūlo atsisakyti tam tikrų veiklų atestavimo ir priežiūros. Pavyzdžiui, siūlo atsisakyti tokios veiklos kaip priešgaisrinių daviklių, laivų takelažo, slėgio temperatūros matuoklių, elektros signalizacijos bei kitų prietaisų ir aparatūros gamybos atestavimo, tačiau jau sumontuotų laivuose prietaisų kontrolę atliekančios įmonės būtų atestuojamos ir toliau.
Siūloma taip pat atsisakyti laivų projektavimo ir konstravimo, statybos ir remonto veiklos atestavimo. Šią veiklą prižiūri LSLA įgaliotos klasifikacinės bendrovės, todėl papildoma LSLA priežiūra būtų perteklinė.
Kadangi laivų įgulos nariai su artimaisiais šiais laikais susisiekia mobiliaisiais telefonais ir kitomis ryšio priemonėmis, nebeliko radijo centrų, teikusių tokią paslaugą. Ryšių su laivais paslaugų teikimo veikla beveik niekas neužsiima, todėl turėtų nebelikti ir tokios veiklos atestavimo.
Rašyti komentarą