Pilies uostelis: laivų įvairovė, trūkumai ir ateities planai

Pilies uostelis: laivų įvairovė, trūkumai ir ateities planai

Klaipėdos pilies uostelis - neatsiejama miesto dalis. Norinčiųjų savo laivus švartuoti būtent ten skaičius auga ir svarstoma apie uostelio plėtrą. Apie uosteliui būtiną plėtrą kalba ir jame savo laivus laikantys žmonės.

Pasak Jachtų uosto kapitono Viliaus Bartusevičiaus, šiuo metu uostelyje (įskaitant laivus upėje bei antrajame baseine) glaudžiasi apie 300 laivų, iš kurių maždaug 250 yra nuolatiniai.

Vietos yra ne visiems

V. Bartusevičiaus teigimu, uostelyje prisišvartavusių mažųjų laivelių skaičius išlieka maždaug pastovus, tačiau naujus didesnių laivų savininkus tenka nukreipti kitur, nes jiems uostelyje ima trūkti vietos. Apie dešimtadalį uostelio laivų sudaro pramoginiai laivai, kuriuos galima išsinuomoti šventėms ar kelionei į Nidą, Smiltynę, Jūrų muziejų. Jachtų uosto kapitonas teigia, kad uostelyje apsilanko ir užsieniečių laivų. Šiuo metu jų yra apie 10. "Daugiausia rezidentų uostelis sulaukia renginio "The Tall Ship Races" metu. Tuomet čia būna apie 400 laivų", - tikino V. Bartusevičius. Pagal Pilies uostelio taisykles, prie piliavietės gali švartuotis laivai, kurie yra ne platesni nei 6 metrai ir kurių grimzlė yra ne didesnė nei 2 metrai 30 centimetrų.

Sieks plėstis

"Uostelis po truputį atnaujinamas: šiais metais instaliuotos naujos stebėjimo kameros, seni daiktai taip pat lūžta, tad tenka tvarkyti ir juos", - pasakojo V. Bartusevičius.

Paklausus apie ateities planus, Jachtų uosto kapitonas juokauja, kad planų visada yra, tačiau galimybių - ne. Svarbiausia užduotis, kurią siekiama įvykdyti - pabaigti kasti kanalą aplink visą Klaipėdos pilies kalną.


SKAIČIUS. Uostelyje glaudžiasi apie 300 laivų.

"Jeigu pavyktų tai padaryti, mūsų uostelis turėtų galimybę plėstis ir priimti naujų laivų", - situaciją komentavo V. Bartusevičius.

Uosto daliai prie gamyklos taip pat yra planų - galvojama pašalinti esančius senus laivams remontuoti skirtus dokus ir jų vietoje įrengti dar vieną baseiną laivams švartuoti.

"Pagrindinė problema, su kuria susiduriame, yra vietos trūkumas, na o šiais metais dar ir nešvara, nes netoli uostelio remontuojamas kelias", - teigė Jachtų uosto kapitonas.

PASKIRTIS. Dalį laivų galima išsinuomoti šventėms ar kelionėms.

V. Bartusevičius tikino, kad nemalonumų pridaro ir triukšmaujantis jaunimas - netoli Klaipėdos pilies uostelio esantis Kruizinių laivų terminalas yra pamėgta jaunimo vakarojimo vieta, o tokios vakaronės trukdo ramiai ilsėtis miesto svečiams.

Klaipėdos pilies uostelyje savo laivą maždaug penkerius metus švartuojantis Marius teigia, kad uostelis yra puiki vieta laikyti savo laivą, bet esama ir minusų.

Vienas jų - iš vandens nerenkamos šiukšlės. Priminta ir apie senas vandens kolonėlės, kurios dažnai genda. Uostelyje savo laivelius laikantys žmonės jas neva turi remontuoti patys. Tikimasi, kad artimiausioje ateityje esminės problemos Pilies uostelyje bus išspręstos.

Informacija

Klaipėdos pilies uostelio istorijos ištakos - Klaipėdos pilis ir aplink ją iškastas kanalas, naudotas gynybiniais tikslais. Pilies istorija nepavydėtina: ji buvo apgriauta, apiplėšta, sudeginta. XIX a. pabaigoje Klaipėdos pilis galutinai sunyko, tačiau iškastas kanalas liko. Antrojo pasaulinio karo metais dabartiniame Pilies uostelyje buvo įsikūrusi irklavimo bazė, švartavosi pavieniai žvejų laiveliai. Toks Klaipėdos pilies uostelis, kokį matome dabar, pradėtas kurti šiame dešimtmetyje.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder