2010-ųjų balandį "Deltuvą" Puerto Riko San Chuano uoste buvo sulaikę JAV pakrančių apsaugos pareigūnai, turėję įtarimų, jog įgula už borto pila naftuotą vandenį, nes laivo valymo įrenginiai esą neatitiko tarptautinių reikalavimų. Sulaikytas laivas su kroviniu išstovėjo daugiau nei mėnesį. Už jo paleidimą, kol vyko ikiteisminis tyrimas, teko sumokėti 1,5 mln. Lt užstatą. Vėliau jis buvo grąžintas, nes laivo kaltė taip ir nebuvo įrodyta.
Pernai "Deltuva" JAV sulaikyta net du kartus - birželį ir rugsėjį. Naujasis LJL generalinis direktorius Audronis Lubys teigė, kad dėl laivo sulaikymų gabenti krovinius į JAV uostus nebus atsisakyta.
"Vakarų ekspresas" jau rašė, kad pernai spalį "Deltuva" buvo remontuojama Latvijoje, Liepojos Tosmare gamykloje, o prieš Naujuosius metus Nyderlandų Roterdamo uoste per tris dienas buvo modernizuota šio laivo triumo ventiliacija, t. y. pagerinta triumų alsuoklių konstrukcija. Po to laivas gavo sertifikatą, kad yra tinkamas pavojingiems kroviniams gabenti. Beje, pernai abu kartus JAV jis buvo sulaikytas būtent dėl pavojingų krovinių gabenimo taisyklių nesilaikymo.
Sulaikymai JAV neturi reikšmės Paryžiaus savitarpio supratimo memorandumo valstybės vėliavų baltajam, pilkajam ir juodajam sąrašui. Tačiau dėl gana dažnų LJL laivų sulaikymų amerikiečiai ketino visus Lietuvos laivus įtraukti į savo neoficialųjį juodąjį sąrašą.
LJL generalinis direktorius pasidžiaugė, kad seniausias 28 metų amžiaus LJL laivas "Skalva", per visus štormus ir uraganus iš Amerikos atplaukęs į Islandiją, šiemet sausio 7 d. Paryžius memorandumo inspektorių patikros metu beveik nesulaukė pastabų. Dabar "Skalva" iš Islandijos plukdys metalo gaminius į Roterdamą. Šio laivo kapitonui Sergejui Iljinui, kaip ir "Deltuvos" kapitonui Arūnui Bružui, pažadėta skirti premiją.
Taigi, atrodo, LJL pagaliau imasi priemonių siekdama išvengti laivų sulaikymo atvejų, ir jos jau duoda rezultatų.
"Tiek mes, tiek Lietuvos saugios laivybos administracija esame suinteresuoti, kad per patikras laivai negautų pastabų, nes nuo to priklauso Lietuvos laivų reitingai - jie arba krenta, arba kyla", - sakė A. Lubys.
Lietuvos laivai ir užpernai, ir pernai buvo pasislinkę arčiau pilkojo Paryžiaus savitarpio supratimo memorandumo valstybės vėliavų sąrašo. Pasikeitus tvarkai dėl mažo mūsų šalies laivų inspektavimų skaičiaus vieno ar dviejų laivų sulaikymas jiems duoda didelį neigiamą procentą. Kad ir kaip būtų, kol kas Lietuvos laivai jau ketverius metus iš eilės tebėra garbingame baltajame sąraše.
Rašyti komentarą