Viena didžiausių pasaulyje uostų gilinimo darbus atliekančių kompanijų olandų "Van Oord Dredging and Marine Contractors BV" Klaipėdos uostą gilinti pradėjo balandžio 22 d. Pagal pasirašytą sutartį su Uosto direkcija, ši kompanija turi iškasti 4,5 mln. kub. m grunto. Darbus, kurie kainuos 129 mln. Lt (dalis lėšų gauta iš Europos Sąjungos), ji turi atlikti per metus. Šiuo metu Klaipėdos uoste dirba galinga olandų technika - žemsiurbė "Utrecht" ir žemkasė "Goliath".
Planuota dienos norma - 16 tūkst. kub. m. Tačiau ši kompanija per dieną iškasa vidutiniškai po 21-23 tūkst. kub. m, yra iškasusi ir 38 tūkst. kub. m. Praėjusį trečiadienį buvo iškasta 39,7 tūkst. kub. m, ir už vienos dienos darbus jai teks sumokėti 1,2 mln. Lt. Praėjusį penktadienį olandai jau buvo atlikę 19 proc. darbų - iškasė 882 tūkst. kub. m grunto. Jai už tai turės būti sumokėta apie 25,5 mln. Lt.
Pasak Uosto direkcijos generalinio direktoriaus Eugenijaus Gentvilo, 2007-aisiais, kai iki 14,5 m buvo pradėta gilinti šiaurinė Klaipėdos uosto laivybos kanalo dalis, darbus tada atliko UAB "Klaipėdos hidrotechnika". Per trejus metus buvo iškasta 570 tūkst. kub. m grunto. Iki šiol kai kurie barai nėra priduoti, vyksta ikiteisminis tyrimas. E. Gentvilo manymu, taip atsitiko todėl, kad tada konkurse dalyvavo viena kompanija. O pastarajame konkurse dėl didžiųjų istorinių laivybos kanalo gilinimo darbų dalyvavo 6 pasaulinio lygio kompanijos.
Visi olandų darbai yra suskirstyti į 13 barų. Techninės užduotys parengtos 7 barams. Žemsiurbė "Utrecht" liepą turi dirbti Arkties vandenyne, tad gali būti, jog olandų tempai sulėtės.
"Utrecht" ne tik siurbia dumblą, bet ir 20 cm storio morenos sluoksnį. Laivas turi du siurbimo mechanizmus, nuleidžiamus iš abiejų pusių, ir įvairiai išdėstytus metalinius peilius. Traukiant juos palei dugną yra atplėšiama morena, tam tikros peilių sistemos dėka susmulkinama ir susiurbiama į triumą, esantį laivo viduje. Taigi laivas ir siurbia, ir traukia kietą gruntą, gali susmulkinti net 40 cm storio akmenis.
Rašyti komentarą