Uosto direkcijos generalinio direktoriaus Arvydo Vaitkaus teigimu, būtina sutvarkyti uosto jūrinius vartus, kad laivai į Klaipėdos uostą galėtų įplaukti saugiau ir prastesnėmis oro sąlygomis. Uosto vartus ketinama platinti nuo 180 metrų iki 250 metrų.
Pasak A. Vaitkaus, kaip reikia pertvarkyti pietinį molą, daugmaž aišku - jo dėka turėtų didėti vartų plotis. Planuojama kiek praplėsti akvatorijos dalį kreipiant pačią įplaukos kryptį nuo 11 iki 18 proc. Tikimasi išlyginti posūkį, kad laivai galėtų įplaukti didesniu greičiu į uostą. Be to, molus reikia ilginti norint pasiekti reikiamą gylį. Molų fundamentinis pagrindas turi būti žemiau nei dabartinis gylis.
Uosto direkcijos infrastruktūros direktoriaus Vidmanto Paukštės teigimu, šiuo metu jau atliekami įvairūs inžineriniai, geologiniai, aplinkos tyrimai, matuojamos srovės, bangų aukštis. Molų modeliavimas atliekamas Švedijoje, ieškoma galimų alternatyvų, kaip būtų galima perstatyti Klaipėdos uosto molus, kad pasuktame paplatintame kanale būtų užtikrinama saugi laivyba.
Vakar Uosto direkcijoje jau buvo pristatyti tarpiniai molų modeliavimo rezultatai, specialistai svarstė principus, kaip uosto vartai turėtų būti perstatyti. Po mėnesio dviejų tikimasi gauti galutinę modeliavimo ataskaitą. Pasak V. Paukštės, tada, kai pradės aiškėti planinė būsimų Klaipėdos molų padėtis, jau galės būti atliekamas PAV.
PAV dėl uosto molų pertvarkymo ir vartų pagilinimo iki 17 metrų atlikimo sutartį Uosto direkcija pasirašė su UAB "Sweco Lietuva". Pagal tą sutartį PAV direkcija planuoja turėti jau kitų metų viduryje. Jeigu bus gauta teigiama išvada planuojamai ūkinei veiklai, tada galės startuoti molų rekonstrukcijos projektas.
"Manome, kad molų rekonstrukcijos darbus reikėtų pirkti kartu su projektavimo darbais, kad rangovai turėtų galimybę teikti pasiūlymus atsižvelgdami į savo kaip projektuotojų patirtį, turimą įrangą. Bandytume skelbti tokį konkursą, kurio metu rangovai konkuruotų idėjomis. Dažniausiai Uosto direkcija perka darbus pagal techninį projektą už mažiausią kainą. Kai perkama kartu su projektavimo darbais, rangovas turi galimybę pateikti tokią idėją, kuri galbūt mažiau kainuotų ją įgyvendinant. Manome, jog tai būtų motyvavimo priemonė. Tikslas - gauti patrauklias rangos darbų kainas ir taupyti infrastruktūros plėtrai skirtas lėšas", - sakė V. Paukštė.
Konkursą dėl molų rekonstrukcijos ketinama skelbti 2018 metų pabaigoje. Iki to laiko dar reikia parengti jo sąlygas. Pasak V. Paukštės, kuo rangovas turės daugiau sąlygų, tuo mažiau rizikuos teikdamas pasiūlymus. Norima jam įteikti tokį duomenų paketą, kad jaustųsi komfortabiliai.
Rašyti komentarą