Atliekant didžiuosius Klaipėdos uosto laivybos kanalo gilinimo ir platinimo darbus jau iškasta beveik 3 mln. kub. m grunto, darbų vertė - 85 mln. Lt. Šiuo metu olandų kompanija "Van Oord Dredging and Marine Contractors BV" tęsia darbus, dirba olandų žemkasės "Goliath" ir su Danijos vėliava plaukiojanti "Gefion R".
Didžioji olandų žemsiurbė 160 m ilgio "Utrecht" į Klaipėdos uostą neatplaukė lapkričio 24 d., kaip buvo žadėta. Per vasarą ji darbavosi Arkties vandenyne ir vykdė Rusijos koncerno "Gazprom" užsakymą. Šiuo metu Roterdame yra remontuojama, o į Lietuvos uostą tęsti darbų turėtų atplaukti gruodžio 17 d.
"Gefion R" dirbo Malkų įlankoje. Po to, kai čia buvo atlikti valymo darbai, maksimali leistina laivų grimzlė šioje įlankoje padidinta iki 10 m.
Klaipėdos uosto locmanai jau atliko bandymus treniruoklyje ir įvertino "Panamax" tipo laivų įvedimą į Malkų įlanką, apsukimą ir prišvartavimą. Klaipėdos uosto kapitonas A. Alekna tvirtina, kad dabar į Malkų įlanką jau gali plaukti didesni laivai. Kitų metų sausį laukiama atvykstant tokio laivo.
Pagal naują privalomą uosto kapitono nurodymą "Panamax" tipo laivai, kurių ilgis - iki 225 m, atplaukę su balastu turi būti apsukti ir pastatyti prie 143 krantinės kairiuoju bortu, o jų leistina grimzlė su kroviniu - 10 m. Anksčiau grimzlė laivams, kurių ilgis buvo iki 216 m, buvo ribojama iki 9,5 m.
Pasak A. Aleknos, iš pradžių didiesiems laivams, plaukiantiems į Malkų įlanką, bus šiokių tokių apribojimų. Juos įvesti rekomenduojama šviesiu paros metus, vėjo greitis neturėtų viršyti 10 m/s.
Rašyti komentarą