Kyla klausimas, ar valstybinės institucijos neinformuoja Savivaldybės, ar jų atstovai tik dėl akių žarsto pažadus žiniasklaidai. O gal jachtos "Lietuva" remontui skirs pinigų ir Vyriausybė, ir Savivaldybė? Laivo kapitalinis remontas gali kainuoti apie 180-250 tūkst. eurų. Gal per anksti džiūgauti, nes dar nepatvirtintas nei šalies, nei Klaipėdos miesto biudžetas. Kad ir kaip būtų, nuskandindami jūroje legendinę jachtą Lietuvos šimtmečio išvakarėse, atrodytume nekaip.
"Lietuva" - viena iš trijų jachtų, kurios 1989 m. perplaukė Atlanto vandenyną, pirmoji lietuvių jachta, apiplaukusi pasaulį. Ji yra daugkartinė Lietuvos kreiserinių jachtų bei užsienio regatų dalyvė ir prizininkė, dalyvauja tarptautinėje regatoje "The Tall Ships Races", reprezentuoja Klaipėdą ir Lietuvą "Baltic Sail" renginiuose. "Lietuva" naudojama ir ugdymo tikslais - kasmet joje mokosi buriuoti po keliasdešimt jaunuolių.
Valdžia su savivalda nesusišneka?
"Kol kas Savivaldybė apie savo ketinimus ministerijos raštu neinformavo, todėl negalime komentuoti tolesnių žingsnių. Gal ji informavo Vyriausybę, gal priimti kokie nors kiti sprendimai. Ministerijos pozicija šiuo klausimu, kurį jai svarstyti ir spręsti pavedė Vyriausybė, nesikeičia. Ministerija atsakė Vyriausybei, kad gali įtraukti tą laivą į Lietuvos jūrų muziejaus ekspozicijų sąrašą, tačiau tam reikalingos tam tikros lėšos. Ministerijos Investicijų skyrius planavo kitų metų biudžete numatyti tuos pinigus. Jeigu bus Vyriausybės pavedimas, ministerija įgyvendins likusius žingsnius, pavyzdžiui, perims jachtą ir t. t. Ministerija kartu su muziejumi būtų Vyriausybės pavedimo vykdytojai", - antradienį sakė Kultūros ministerijos Viešųjų ryšių skyriaus vedėjas Arūnas Malinovskis.
Antradienį klausėme Vyriausybės kanceliarijos Komunikacijos departamento Ryšių su visuomene skyriaus atstovų, ar Vyriausybė atšaukė savo įpareigojimą Kultūros ministerijai spręsti klausimą dėl Klaipėdos miesto jachtos "Lietuva" perdavimo Lietuvos jūrų muziejui. Gavome tokį atsakymą: "Pažymime, kad Vyriausybės kanceliarija pavedė Kultūros ministerijai spręsti klausimą dėl Jūsų nurodytos jachtos perdavimo. Šiuo metu situacija nėra pasikeitusi."
"Savivaldybė nusprendė labai teisingai, iš to miestas tik laimės. Jokia ministerija nieko neieško, tik kalba. Pinigų iš Vyriausybės tikrai nereikėjo tikėtis, nes šiuo atveju tik "suvaikščiojo" raštai", - sakė Lietuvos jūrų muziejaus direktorė Olga Žalienė.
"Džiaugiuosi, kad viskas taip pakrypo, kad ne man vienam rūpi tas laivas. Negalėčiau pasakyti, ar geriau būtų, kad "Lietuva" priklausytų Savivaldybei, ar Jūrų muziejui. Svarbiausia, kad tas laivas, su manimi, ar be manęs, plaukios ir toliau populiarins buriavimą, reprezentuos Klaipėdą", - sakė sporto klubo "Ostmarina", kuris pagal panaudos sutartį eksploatuoja jachtą "Lietuva", vadovas ir laivo kapitonas Osvaldas Kudzevičius.
Kur jachta bus remontuojama?
Kada laivas bus remontuojamas, O. Kudzevičius negalėjo pasakyti, nes net jeigu ir būtų skirta pinigų, tarkime, rytoj negalėtum jų pasiimti. Procesas gali užtrukti ilgai, tačiau kapitonas džiaugėsi tuo, kad jis pagaliau pajudėjo. Jo manymu, jachtos "Lietuva" remontui reikia mažiausiai 7 mėnesių. O. Kudzevičius tiki, kad galima spėti laivą suremontuoti ir jis galėtų dalyvauti šimtmečio žygyje po Baltijos jūros uostus.
"Aš tik vakar (antradienį. - Autor. past.) susiorientavau, kad bus skirta pinigų remontui ir kad reikia laivą kelti ant kranto. Dabar reikia sužinoti, kada ir kur prasidės remontas. Paprastai tokiu laiku mes laivą jau būdavome iškėlę, užkonservavę ir paruošę žiemai. Dabar orai dar mums palankūs, dar nėra šaltuko, kuris užtrauktų ledą", - sakė kapitonas.
Jo manymu, jeigu tik būtų išspręstas pinigų klausimas, laivą įmanoma nuplukdyti ir į Lenkiją remontuoti. Tam reikia tik 1,5 paros. Beje, ši jachta buvo pastatyta būtent Lenkijoje.
"Lietuva" kitais metais turėtų dalyvauti šimtmečio žygyje, regatoje "Baltic Sail". Jai reikalinga įgula, jos nariai turi planuotis atostogas. Ir tas klausimas turi būti išspręstas iki vasario. Savivaldybė skirdavo pinigų projektams. Mums reikia kalbėtis su rėmėjais, ar jie kiek nors skirs pinigų jachtai išlaikyti. Laivas yra toks pat ūkinis subjektas kaip "Švyturio" arena, gal tik kiek mažesnis. Jis reikalauja planų, išlaidų analizės ir kt. Panaudos sutartis su Savivaldybe baigiasi šiemet, nežinia, ar ji bus pratęsta. Kad ir kaip būtų, klubas "Ostmarina" prisidės prie laivo išsaugojimo kuo tik galės, dalyvaus jo gyvenime", - sakė O. Kudzevičius.
Rašyti komentarą