Laivų agentai prasidėjus korononaviruso pandemijai irgi buvo tarp tų, kurie nenutraukė darbo ir buvo priešakinėse fronto linijose. "Nepanikavome, nors ir buvome pirmieji, kurie pasitinka laivus ir jų įgulas iš viso pasaulio. Neteko girdėti, kad kas nors iš mūsų būtų pasigavęs virusą. Mums tiesioginis kontaktas, turint omenyje muitinę ir laivus, buvo neišvengiamas", - sakė A. Armonaitis.
Pats A. Armonaitis vadovauja UAB "Jungtinė ekspedicija", teikiančiai agentavimo ir ekspedijavimo paslaugas. Bendrovės akcininkė yra "Linas Agro Group", užsiimanti prekyba žemės ūkio produktais, trąšomis. Šioje grupėje dirba 2 200 darbuotojų. Klaipėdos uoste grupės atstovai dirba nuo 1998 metų.
Anot jo, iš pradžių buvo didelė baimė, "Linas Agro Group" reikalavo saugotis, riboti veiklą. "Ką čia apribosi, kai kiekvieną dieną turi būti laive, uoste. Bet darbuotojai turėjo visas apsaugos priemones, kurių buvo reikalaujama.
Didėja konkurencija
A. Armonaitis pakeitė 10 metų asociacijai vadovavusį Vytautą Šileiką. Naujasis asociacijos vadovas pasakojo, kad anksčiau pagal tuomečio susisiekimo ministro potvarkį buvo privaloma tapti Lietuvos laivybos maklerių ir agentų asociacijos nariu. Jeigu norėjai agentuoti, turėjai tapti asociacijos nariu, nes kitaip negautum licencijos.
2008-aisiais buvo kilęs skandalas dėl kartelinių susitarimų, sukrėtė visą laivų agentų bendruomenę. Po skandalo asociacijos narių, kurių buvo daugiau kaip 60, gerokai sumažėjo. Dabar, kai nebėra privaloma tapti jos nariais, asociacija vienija tik 12 narių.
"Organizacija kelerius metus buvo merdinti. Mes ją pervadinome į Lietuvos laivybos agentų ir ekspeditorių asociaciją, nes pas mus visi yra ir agentai, ir ekspeditoriai", - sakė A. Armonaitis. Jo teigimu, per daugiau kaip 20 metų darbo praktiką stebima vis didėjanti konkurencija ne tik tarpusavyje (Klaipėdoje yra daugiau kaip 50 laivus agentuojančių įmonių), bet ir su krovos kompanijų agentavimo ir ekspedijavimo skyriais.
"Negalime skųstis"
Pasak A. Armonaičio, šiuo metu uoste yra duobė - tai susiję su konteinerių krova, ji krenta apie 30 proc. "Tikėkimės, kad, turint omenyje dabartinę padėtį ir karantiną, situacija yra normali. Manau per porą mėnesių išsikapstysime", - sako jis.
Anot jo, labai stipri ir auganti žaidėja pasaulyje yra Kinija. Klaipėdos uostui dėl to ir gerai, ir blogai. "Kinai pradėjo labai diktuoti savo sąlygas, kainas", - sakė asociacijos prezidentas.
Apžvelgdamas situaciją kaip UAB "Jungtinė ekspedicija" vadovas, A. Armonaitis sakė, kad jo įmonė yra labai priklausoma nuo derliaus. Porą metų situacija buvo nekokia. Vienais metais viskas supuvo, kitais - išdžiūvo. Pernai buvo gerokai sustiprėjusi konkurencija, nes labai nemažai eksportui žemės ūkio produkcijos pateikė rusai.
"Stengiamės išlaikyti savo nišą ir pozicijas. Iš tikrųjų tai mes negalime skųstis. Šie metai mums turėtų būti neblogi derliaus atžvilgiu. Labai neblogai užderėjo rapsai, gana gerai peržiemojo žiemkenčiai. Bijome tik sausros, bet į viską žiūrime pozityviai. Agroverslui metai turėtų būti neblogi. Trąšų rinkoje stebimi šiokie tokie svyravimai. Ukraina yra laikinai užsidariusi. Ukrainiečiai ir dėl koronaviruso daugiau orientuojasi į pirmo būtinumo prekes, ir dėl valiutos kurso - grivina buvo labai "nuvažiavusi". Bet, atrodo, situacija normalizuojasi. Todėl mes nusiteikę optimistiškai.
Be abejo, šie metai Klaipėdos konteinerių terminalui bus sudėtingesni, turint omenyje ir krantinių rekonstrukciją, terminalas dirbs tik viena koja. Tai liečia ir mūsų įmonę, nes mes dirbame tame terminale kaip žemės ūkio produkcijos klientai. Bet, manau, viskas bus gerai, tik tegu nebūna blogiau, nei kad yra dabar", - kalbėjo A. Armonaitis
Rašyti komentarą