Pasak O. Mariničiaus, tokių pasitarimų dėl vidaus vandenų įveiklinimo per pastaruosius metus buvo gana daug. Užvakar susirinkę Savivaldybės specialistai išsamiai aptarė Danės upės įveiklinimo klausimus, t. y. kokia veikla joje galėtų būti vystoma. Šiuo metu kalbama apie tris veiklos kryptis.
Laivyba ir turizmas
Viena iš veiklos sričių galėtų būti vystoma laivyba nuo Danės upės žiočių iki Tauralaukio. Kitaip sakant, tai būtų pramoginė ir turistinė veikla.
Norint vystyti šia veiklą reikia tęsti su vandens kelio įteisinimu susijusius darbus. Šiuo metu kaip vandens kelias yra įteisinta Danės upės atkarpa tik iki Liepų g. tilto. Norima tą atkarpą pratęsti, kad laivyba būtų galima iki pat Klaipėdos miesto ribų.
Specialistams šiuo klausimu duotos konkrečios užduotys, pavyzdžiui, pagalvoti apie šalia Danės upės esančias teritorijas, apie jų detaliuosius planus. Jie įpareigoti dar kartą įvertinti šalia esančių žemės sklypų nuosavybės klausimus.
Paklaustas, kada galėtų prasidėti laivyba Danės upe plaukiant laiveliu iki Tauralaukio, O. Mariničius atsakė: "Manau, kad tai visiškai realūs dalykai. Pirmiausia, ką mes turime padaryti, įteisinti ir sutvarkyti vandens kelią. Tada galėsime normaliai vystyti laivybą, tai yra joje bus leistinas motorinių transporto priemonių judėjimas. Šio pasitarimo metu mums buvo pristatytos istorinės vietos, kurios galėtų sudominti turistus. Aptartos poilsiaviečių, automobilių stovėjimo aikštelių atsiradimo galimybės."
Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo teigimu, kelio įteisinimo procesas jau vyksta. Beje, šioje srityje jau turima patirties, nes viena Danės upės atkarpa jau yra įteisinta kaip vandens kelias.
Po to reikia pamatuoti gylį ir prireikus atlikti gilinimo darbus, kad laivyba būtų įmanoma.
Klausiamas, ar yra laivelių savininkų, kurie norėtų užsiimti tokia pramogine laivyba, Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas atsakė: "Suinteresuotumas yra."
Netgi vyko nuolatinės transporto linijos Tauralaukis-Klaipėda Danės upe pristatymas. Manome, kad apie tai pradėjus kalbėti konkrečiai, atsiras ir daugiau norinčiųjų tuo užsiimti. Svarbiausia, kad tam būtų sudarytos sąlygos, t. y. vandens kelio įteisinimas ir infrastruktūros paruošimas."
Suprantama, Danės upe dideli laivai neplaukiotų. Kalbame apie nedidelius pramoginius laivelius, valtis, kateriukus. Jie dažniausiai yra plokščiadugniai, jų grimzlė visai nedidelė: nuo 20 iki 50 cm. Žinia, bangų Danės upėje nėra. Svarbu, kad juose būtų patogu žmonėms susėsti. Beje, tokiems laiveliams įsigyti nereikia milijoninių investicijų.
"Šiemet į Tauralaukį? O kodėl gi ne, jeigu pavyks sutvarkyti dokumentus. Tai nedidelis reikalas. Buvau informuotas, kad didelio gilinimo nereikės, yra tik viena vieta, kažkokia sala. Pastatysime pontoną prie Tauralaukio, ir viskas. Tai nėra dalykas iš fantastikos srities. Tik reikia nuolatos apie tai galvoti ir judėti į priekį", - sakė O. Mariničius.
Vaizdas miesto centre
Priminsime, jog pernai daug pastangų dėta, kad Danės upėje miesto centre stovėtų kuo daugiau laivelių, kurie puoštų miestą ir simbolizuotų, kad jis yra uostamiestis. Buvo sudarytas net tiltų kilnojimo grafikas. Tačiau kaip prie Danės krantinių stovėjo tik vienas kitas laivelis, taip situacija 2018-aisiais nepasikeitė.
"Palietėme ir tą klausimą, kalbėjome, ar reikia tęsti tilto kilnojimą. Klausiate, kokie rezultatai? Mes įgijome labai daug tiltų kilnojimo patirties. Įvertinome daug situacijų ir techniniu požiūriu užtikrinome saugumą. Atsirado ir papildomų ženklų. Šviesoforus pakeitėme didesniais, kad neatrodytų žaisliniai, į kuriuos žmonės nekreipdavo dėmesio. Dabar stovi dideli šviesoforai. Pastatėme ir geltonus švyturėlius, operatorius įsigijo ir garsiakalbių, ir veidrodžių", - pasakojo O. Mariničius.
Savivaldybės atstovai mano, kad miesto centre prie gerai įrengtų krantinių, kur yra ir elektra, ir galimybė naudotis vandeniu, pastatyti pontonai, laivelių galėtų stovėti kur kas daugiau.
"Manau, reikėtų pritraukti daugiau laivelių prie jų. Tik klausimas, ar tai reikėtų daryti taip, kaip darėme iki šiol, keldavome tiltą kasdien nepaisydamas, ar yra norinčių įplaukti laivų, ar ne. Galbūt reikėtų eiti kitu keliu, pavyzdžiui, kelti tiltą pagal iš laivų savininkų gautus užsakymus. Esminis dalykas - galimybė stovėti laivams miesto centre turi būti išlaikyta. Siūlysiu tai daryti", - kalbėjo Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas.
Rašyti komentarą