Klaipėda laukia dar didesnio laivo

Klaipėda laukia dar didesnio laivo

Tokio didelio laivo kaip sekmadienį atplaukęs 363 metrų ilgio ir 46 m pločio "MSC Francesca" Klaipėdos uosto istorijoje dar nėra buvę. Jo atvykimas atvertė naują Lietuvos uosto istorijos puslapį. Tikimasi, jog po dviejų savaičių atplauks dar keliais metrais ilgesnis laivas konteinervežis.

Prieš pat "MSC Francesca" atplaukimą sekmadienį po 18 val. pradėjo lyti, tačiau žmonės ant molo, atėję jo pasitikti, neišsibėgiojo. Kadangi laivas nebuvo pakrautas iki galo, tokio įspūdžio, kokio tikėtasi, jis nepadarė. Pasak Klaipėdos uosto kapitono pavaduotojo Eduardo Ringio, šio laivo talpa labai didelė, pusė krovinių telpa jo triumuose.

"Tokio dydžio laivai - didelis iššūkis mūsų uostui. Planuojame rekonstruoti dabartinius molus, pagilinti ir paplatinti laivybos kanalą, o ateityje statyti išorinį uostą. Norėdami priimti tokio dydžio laivus privalome tuos darbus padaryti", - vakar spaudos konferencijoje salė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

 LAIVAVEDŽIAI. Su laivo kapitonu vyr. locmanas Rimvydas Eitutis (kairėje) ir Klaipėdos uosto kapitono pavaduotojas Eduardas Ringis (dešinėje).

Tokiam laivui kaip "MSC Francesca" įvesti į uostą galioja tam tikri uosto kapitono nustatyti apribojimai - vėjas ir srovės negali būti itin stiprūs, pageidautina tai daryti šviesiu paros metu.

Pasak E. Ringio, sekmadienį oro sąlygos buvo permainingos, bet leistino vėjo greičio riba nebuvo viršyta. "MSC Francesca" vedė pats Uosto direkcijos Laivų eismo tarnybos viršininkas, vyr. locmanas Rimvydas Eitutis. Kadangi tokiems dideliems laivams rekomenduojami 2 locmanai, jam talkino E. Ringis.

"Tam tikras iššūkis vis dėlto buvo, nes tokio ilgio laivo dar nebuvome vedę į uostą. Tačiau viskas vyko pagal planą. Mes turėjome panašų laivą "MSC Asya", tik trumpesnį - 337 m ilgio, bet tokio paties pločio. Be to, tokius laivus ne kartą bandėme vesti į uostą naudodami treniruoklį, tad mums viskas pavyko. "Klaipėdos Smeltės" darbuotojai, stebėję laivo apsukimą, pasakė, kad mes apsisukome kaip sraigtasparnis. "MSC Francesca" turi labai galingą vairavimo mechanizmą, - sakė E. Ringis. - Todėl jam įvesti į uostą ir prišvartuoti prie krantinės "Klaipėdos Smeltėje" pakako dviejų vilkikų."

Atvyko iš Hamburgo

2008 metais pastatyto "MSC Francesca" operatorė yra antra pagal dydį pasaulyje konteinerių laivybos kompanija "Mediterranean Shipping Company" (MSC). Laivas plaukioja su Panamos vėliava, gali gabenti 11,7 tūkst. TEU (sąlyginių jūrinių konteinerių). Už poros savaičių, tikimasi, į Klaipėdą atplauksiančio dar didesnio laivo nei "MSC Francesca" ilgis - 366 m, jis gali gabenti 13 100 TEU. Kol kas kito laivo pavadinimas neskelbiamas.

Pasak LKAB "Klaipėdos Smeltė" rinkodaros direktoriaus Eduardo Galuškino, "MSC Francesca" priklauso vadinamajam Himalajų ekspresui. Tai vadinamoji keliolikos uostų, kuriuos aplanko vienas okeaninis laivas plaukdamas per visą pasaulį, kilpa. Himalajų ekspreso kilpoje nuolat dirba apie 10 laivų.

"MSC Francesca" prieš atvykdama į Klaipėdą užsuko į keliolika uostų, pavyzdžiui, į King Abdulah (Saudo Arabija), Colombo (Šri Lanka), du didžiausius Indijos uostus - Nhava Shevą ir Mundrą, Barseloną (Ispanija), Roterdamą (Nyderlandai), kuriuose dalis konteinerių buvo iškraunami ir pakraunami kiti.

Į Klaipėdą "MSC Francesca" atplaukė iš Hamburgo ir atgabeno apie 1 800 TEU. "Klaipėdos Smeltėje" laivo krovinys turėtų būti iškrautas ir pakrautas per 18 valandų. Atgal į Hamburgą laivas turėjo išplaukti vakar apie 16 val.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder