"Mūsų kainas reguliuoja Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija. Jos yra apskaičiuojamos atsižvelgiant į infrastruktūros, keltų išlaikymo kaštus. Jeigu didėja kelto išlaikymo sąnaudos, didėja ir keltų bilietų kaina. Kitas dalykas - kuo daugiau klientų mes perkeliame, tuo labiau pinga bilietas, nes tas sąnaudas pasidalija visi žmonės, kurie keliasi. Beje, mūsų net pelnas yra ribojamas, t. y. mes negalime daugiau uždirbti, nei suplanuota. Ar automobilių kėlimo kaina išliks tokia pati, negaliu pasakyti. Mes pateikėme sąnaudas ir dabar laukiame atsakymo. Ko gero, nebus didinamos, nes didelių išlaidų nepatyrėme", - sakė M. Čiakas.
Situacija gerėja
Pasak M. Čiako, kovo mėnuo bendrovei buvo prastas - transporto priemonių perkelta apie 70 proc. mažiau. Balandis buvo panašus, o gegužę situacija jau kiek gerėja. Dabar paprastą dieną automobilių būna perkeliama apie 1 000, o per ilgąjį savaitgalį, per tas tris poilsio dienas, buvo perkeliama po 1 600 - 1 800 automobilių. Šį savaitgalį automobilių kelta 80 proc. daugiau.
Keleivių padaugėjo ir Senojoje perkėloje. Kelis kartus buvo atvykusi policija pažiūrėti, kaip laikomasi karantino reikalavimų. Pasak M. Čiako, keleiviai be kaukių į keltą neįleidžiami.
Gyvena iš sukauptų lėšų
"Įmonė šiuo metu gyvena iš tų lašinių, kuriuos buvo užsiauginusi iki karantino. Šiandien ji dar gali gyventi be didelės įtampos. Kitais metais, kai bus perskaičiuojamos bilietų kainos, viskas ir pasimatys, kokių nuostolių patyrė bendrovė ir jie turės būti kažkur paskirstyti. Žiūrėsime, kartais metų pradžia būna bloga, o pabaiga geresnė. Mums šių metų pradžia, sausis ir vasaris, buvo ypač geri. Ėjo stintos, buvo labai daug žvejų. O pernai viskas buvo priešingai - prasta pradžia, nebuvo stintų", - kalbėjo "Smiltynės perkėlos" vadovas.
Projektai kol kas nestabdomi
"Smiltynės perkėlos" vadovo teigimu, vasaros sezonui ruošiamasi. Keltai ir tvarkomi, ir dažomi, nes tikimasi gero sezono, kad lietuviai nekeliaus atostogauti į užsienį.
M. Čiako teigimu, kol kas investiciniai bendrovės projektai nestabdomi. Nebent rudenį paaiškėtų, kad situacija yra tikrai bloga, tada jie būtų stabdomi.
Kadangi naujiems laivams pastatyti reikia maždaug dvejų metų, tikimasi, kad klaipėdiečiai sulauks naujų keltų, kaip ir buvo planuota. "Juk nelauksi, kol baigsis epidemija, ir tik tada pradėsi statyti laivą", - sako M. Čiakas.
Šiuo metu projektuojamas ir naujas keleivių aptarnavimo pastatas Naujojoje perkėloje, liepos pabaigoje planuojama gauti statybų leidimą.
Infratruktūros reikalai Naujojoje perkėloje tebėra įstrigę, kai buvo sustabdytas procesas dėl teisminių ginčų su buvusiu rangovu. Teismo posėdis vis nukeliamas. Dabar jo data - gegužės 26 d. Jeigu teismo sprendimas bus palankus bendrovei, naujas rangovas pradės statybos darbus šiemet rugsėjį. Žinoma, gali taip nutikti, kad rangovas nebenorės dirbti, nes nuo to laiko, kai jis dalyvavo konkurse, jau bus praėję metai. Galimas daiktas, kainos bus kardinaliai pasikeitusios, galbūt jos statybos sektoriuje bus gerokai sumažėjusios.
Rašyti komentarą