Į redakciją paskambinęs vyras stebėjosi kasdien 6 valandą ryto, keldamasis keltu į Smiltynę, matantis anoje marių pusėje keliaujančiųjų automobilius stabdančius KJP karius ir prašančius pavežėti iki Nidos.
"Turiu pažįstamų ir tarp muitininkų, ir tarp pasieniečių, taip pat kasdien važinėjančių į darbo ar tarnybos vietas Nidoje, tačiau jie, kaip, atrodytų, ir priklausytų tokio lygio institucijų atstovams, važiuoja tarnybiniu transportu. O tie vargšai kariai stovi kaip kokie turistai pakelėje ir stabdo automobilius.
Keista - negi tokia struktūra, kaip karinės pajėgos, neturi tarnybinio transporto ar neišgali pasirūpinti saviškių kelionėmis? Tie kareivukai pasakojo gaunantys korteles keltui - jeigu važiuotų į darbą Nidoje nuosavu transportu, tačiau kuro esą jiems vis tiek niekas neapmokėtų", - stebėjosi žmogus.
Tad iš tiesų - kodėl KJP kariai kiekvieną rytą važiuoja autostopu į darbą Nidoje? Ar šioms pajėgoms skiriamas per mažas finansavimas tokiems dalykams, kaip darbo vietos pasiekimas, ir ar toks buitinis dalykas apkritai nemenkina KJP įvaizdžio?
Tokius klausimus iš "Vakarų ekspreso" išgirdę KJP atstovai atsakė manantys, kad karių vykimas iš savo namų į tarnybos vietą pakeleivingomis mašinomis nėra neteisėta ar įstatymu draudžiama veikla, jei tie kariai nepažeidžia viešosios tvarkos, ir toks dalykas esą neturi jokios įtakos KJP įvaizdžiui.
"KJP kariai, tarnaujantys Nidos jūros stebėjimo poste, kaip ir kiti piliečiai, iš savo namų į darbovietes gali vykti jiems asmeniškai tinkamiausiu būdu - savo nuosavu automobiliu, autobusu ar kitais teisėtai nedraudžiamais būdais.
Kariams vykti nuo namų į tarnybos (darbo) vietą nėra skiriamas tarnybinis transportas. Jiems KJP apmoka tik už jų pačių ir jų asmeninių automobilių kėlimą keltu ir ekologijos mokestį asmeninėms transporto priemonėms Kuršių nerijoje", - atsakė Lietuvos KJP civilių ir karių bendradarbiavimo vyresnysis specialistas seržantas Audrius Vitkauskas.
Jo teigimu, tarnybinis transportas iš Klaipėdos į Nidos postą yra skiriamas, kai reikia nedelsiant susisiekti darbo reikalais, bet ne kasdien kariams vežti ten atlikti tarnybines pareigas.
"Tuo metu, kai Lietuvos kariuomenėje tarnavo didelis šauktinių karių skaičius, išties buvo daug atvejų, kai uniformuoti privalomosios tarnybos kariai po atostogų ar kitais panašiais atvejais į savo tarnybos vietas visoje šalyje vykdavo pakeleivingomis mašinomis. Ir tuomet dėl to niekas nieko smerktino neįžvelgė", - rašoma A. Vitkausko atsakyme.
Panašios "nieko neteisėto ir nieko gėdingo" pozicijos laikosi ir pati ministerija, dienraštį patikino KAM Ryšių su visuomene skyriaus atstovai.
Rašyti komentarą