Ką ir kaip gelbėti, "žinojo" visi, išskyrus pačius gelbėtojus

Ką ir kaip gelbėti, "žinojo" visi, išskyrus pačius gelbėtojus

Po truputį užsimiršta lėktuvo An-2 katastrofa Baltijos jūroje ir dviejų lakūnų žūtis, sukrėtusi visą Lietuvą. Tiesa, prokuroras dar savo žodžio netarė. Papolitikuota į valias, netrūko kaltinimų ir gelbėtojams. Kadangi paieškos ir gelbėjimo operacijoje dalyvavo ir laivai, šį klausimą svarsto kapitonai ir piktinasi, kad žmonės painioja paieškos ir gelbėjimo sąvokas. Dar blogiau, jų manymu, kad aukštesnę padėtį visuomenėje užimantys asmenys kišasi ir pradeda vadovauti visiškai neišmanydami šio proceso specifiškumo.

Pasak tolimojo plaukiojimo kapitono Sigito Šilerio, kelerius metus vadovavusio Saugios laivybos administracijai, nutiko negerų dalykų, nes tie, kurie vertino situaciją dėl į jūrą nukritusio lėktuvo, supainiojo dvi sąvokas - paiešką ir gelbėjimą. Tai skirtingos operacijos. Gaisrininkas gesina, gelbsti žmones, bet jis pats neieško gaisro.

"Dėl to į Baltijos jūrą nukritusio lėktuvo visi šnekėjo tokias nesąmones, reikalavo kirsti galvą nežinodami, ar tas asmuo bent kiek kaltas. Į Indijos vandenyną nukritusio Malaizijos lėktuvo iki šiol tebeieškoma, nors jau tiek laiko praėjo. Vokiečių lakūnas tyčia pasmerkė pražūčiai lėktuvą su keleiviais, ar dėl to reikia atstatydinti Vokietijos kanclerę Angelą Merkel? Jeigu ginekologas daro operaciją ir kas nors ne taip, jis juk neskambina sveikatos ministrui, kuris yra, tarkime, odontologas, kad patartų, ką daryti. Mano manymu, krašto apsaugos ministras Juozas Olekas apskritai neturėjo kalbėtis su žuvusiojo lakūno dukra. Klausimas, iš kur ji gavo jo telefono numerį ir kodėl jis atsiliepė į skambutį. Paskui ministras tik be reikalo sukėlė sumaištį. Amžinatilsis Bronislovas Lubys neturėjo mobiliojo telefono, o kontaktavo su visu pasauliu. Laivuose galioja senos taisyklės - tiltelyje niekas negali duoti komandos, susijusios su specifiniais navigacijos dalykais, išskyrus kapitoną arba budintįjį šturmaną - nei ministras, nei admirolas. Yra specialistai, kurie gelbsti, kurie ieško, jie ir turi dirbti", - kalbėjo kapitonas.

Asociacijos Jūrų kapitonų klubo susirinkime Lietuvos karinių jūrų pajėgų (LKJP) laivo "Šakiai", dalyvavusio šiemet gegužės 16 d. į Baltijos jūrą nukritusio lėktuvo An-2 paieškoje, vadas Vytautas Mogenis juokavo, kad Lietuvoje kas trečias žmogus yra ekspertas, žinantis, kaip viską reikėjo daryti ir organizuoti. "Kai beveik penkias dienas išbūni jūroje, "išmaišai" daug kvadratų, o paskui girdi sakant, kad jūs nieko nemokat, nieko nedarot, kažkaip nesmagu. Minų medžiotojas "Kuršis" vis dėlto surado tą lėktuvą, nors gylis buvo 124 metrai", - kalbėjo jis.

Daugiau skaitykite dienraštyje "Vakarų ekspresas".

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder