Dar prieš Kalėdas "Vakarų ekspreso" redakcija gavo pranešimą, jog visiškai neseniai Latvijoje suremontuotas LJL laivas "Deltuva", tik išplaukęs į reisą, patyrė gedimų ir buvo skubiai remontuojamas Nyderlanduose. A. Lubys patvirtino, kad "Deltuva" buvo užsukusi į Roterdamą ir stovėjo jame kurį laiką, tačiau, jo teigimu, laivas ten buvo ne remontuojamas, o modernizuojamas.
Pasak bendrovės generalinio direktoriaus, po remonto Latvijoje "Deltuva" nuplaukė į Švediją, paėmė geležies rūdos krovinį, nugabeno jį į Roterdamą, kur jis buvo iškrautas, taigi uždirbo pinigų.
Paskui šalia esančiame Flisingeno uoste atsirado, pasak A. Lubio, labai pelningas krovinys. Jis priklauso pavojingų krovinių grupei, kurių gabenimui keliami labai dideli reikalavimai. Norint jį plukdyti buvo būtina modernizuoti laivo triumo ventiliaciją, t. y. reikėjo pagerinti alsuoklius, kad neapsinuodytų žmonės. Tad tam buvo skirta pinigų, ir laivas modernizuotas per tris dienas. Taigi dabar "Deltuva" turi sertifikatą, kad yra tinkama tokiam kroviniui gabenti, ir plaukia su juo į JAV. Tikimasi, kad sausio 6 d. ji pasieks Naująjį Orleaną.
Kiti LJL laivai irgi dirba. "Voruta" iš Rusijos Ust-Lugos uosto plaukia prie Pietų Afrikos krantų, į Namibiją. Ten laivas turėtų būti sausio 13 d. Laivas "Romuva" baigia atplaukti iš JAV į Peru, į Kaljao uostą, manoma, kad jame bus jau rytoj. Vienas mažesnių "Laivininkystės" laivų "Asta" iš Bordo uosto Prancūzijoje gabena krovinį į Meksiką.
Rašyti komentarą