Šių metų pirmą ketvirtį Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija investicinius planus įvykdė 100 proc.
Didžioji investicinės programos iki 2016 m. pabaigos pinigų dalis, preliminariais apskaičiavimais, apie 600 mln. Lt, teks laivybos kanalui.
Norint Klaipėdos uoste priimti be trukdžių didžiuosius "Post Panamax" tipo laivus, reikia ir platinti kanalą. Anot Uosto direkcijos generalinio direktoriaus Arvydo Vaitkaus, gilus ir platus laivybos kanalas - pagrindinis Klaipėdos uosto įrankis konkurencinėje kovoje. Šiuo metu gylis laivybos kanale - 14,5 m.
Į minėtą 600 Lt sumą būtų įtraukti ir laivybos kanalo pasukimo į šiaurę (pagal šiandieninius apskaičiavimus, - apie 11 laipsnių) darbai. A. Vaitkaus manymu, reikėtų keisti kampą, esantį ties Valstybės sienos apsaugos tarnybos laivyno baze Kopgalyje. Jis yra per didelis. Dėl jo į Klaipėdos uostą įplaukiantys laivai daro didelį posūkį, todėl tą kampą reikia "nuimti".
Kita investicijų sritis - gylis prie krantinių. Šiems darbams, preliminariais skaičiavimais, papildomai reikėtų dar apie 149 mln. Lt.
Pirmiausia numatoma plėtra uosto šiaurinėje dalyje. Pirmas žingsnis - gilinimas iki AB "Smiltynės perkėla" senosios perkėlos. Kol kas dar negauta atsakymų, kiek bus galima eiti gilinant toliau į pietinę uosto dalį.
A. Vaitkaus teigimu, sunkiausias klausimas šiandien uoste - kur link kryps naftos produktų krova. Vienas iš projektų, kurie turės būti įgyvendinti - AB "Klaipėdos nafta" naudojamų krantinių perstatymas. Artimiausiu metu bus imamasi priemonių, kurių dėka tas krantines dar bus galima naudoti kelerius metus, o per tą laikotarpį bus ruošiamasi naujam gyliui.
Rašyti komentarą