Tai buvo bandomoji partija, skirta patikrinti Terminalo technologinių įrenginių darbą perpumpuojant tokią naftą, proceso poveikį aplinkai, visą naftos tiekimo iš Venesuelos iki Baltarusijos logistikos grandinę.
Žaliavinės naftos išpylimo iš tanklaivio procesas truko iki 2010 m. rugsėjo 1 d. Jis vyko sklandžiai, be jokių incidentų. Pasibaigus perpylimui, žaliavinė nafta cisterniniais vagonais buvo išgabenta į Baltarusiją. Už vagonų padavimą ir jų techninę būklę buvo atsakinga akcinė bendrovė "Lietuvos geležinkeliai". "Klaipėdos naftos" darbuotojai, prieš perpildami naftą į vagonus, juos vizualiai patikrindavo. Techniškai netvarkingų vagonų nefiksuota. Paskutiniai žaliavinės naftos likučiai buvo išvežti iš terminalo 2010 m. rugsėjo 17 d.
Naftos perpumpavimo metu IĮ "Ekolabora" specialistai ėmė mėginius poveikio aplinkai vertinimui trijuose monitoringo postuose: Melnragės gyvenvietės pradžioje, prie Švyturio ir Pušyno gatvių sankryžos ir, priklausomai nuo vėjo krypties, geležinkelio estakadų pavėjinėje pusėje. Laboratoriniai tyrimų rezultatai parodė, kad lakiųjų organinių junginių ir sieros vandenilio koncentracija stebėjimo vietose neviršijo leistinų ribinių verčių. Padaryta išvada, kad, atsižvelgiant į poveikio aplinkai tyrimų rezultatus, žaliavinės naftos perpylimas terminale yra galimas.
AB "Klaipėdos nafta" dar prieš priimdama tanklaivį su žaliavine nafta, vietos spaudoje ne kartą kreipėsi į klaipėdiečius, prašydama pranešti apie juntamą naftos garų kvapą gyvenamojoje aplinkoje, norėdama išsiaiškinti jų sklidimo arealą, įsigyti efektyvią garų surinkimo įrangą ir užtikrinti tokio krovinio saugų priėmimą ir ateityje.
Žaliavinės naftos perpylimo laikotarpiu gyventojai nepateikė jokių pastebėjimų, nusiskundimų ar pasiūlymų.
Rašyti komentarą