UAB Klaipėdos konteinerių terminalo generalinis direktorius Vaidotas Šileika sako, kad tai pirmieji bendrovės pirkiniai iš numatytos didelės investicijų programos.
"Augant konteinerių krovai mums ypač aktualu turėti kuo didesnį technikos potencialą. Todėl nedelsime ir, kai tik bus galima, pradėsime su jais dirbti", - sakė jis ir pridūrė, kad iš viso bendrovė yra užsakiusi 6 kranus.
Kiti keturi kranai bus atplukdyti jau kitais metais.
Tie du RTG kranai, pagaminti Suomijos gamykloje „Konecranes“, skirti konteineriams sandėliuoti aikštelėje. Apytikrė jų kaina - 2,8 mln. eurų.
Šie kranai gana aukšti - gali krauti 6 konteinerius ir plius dar vieną konteinerį perkelti. Jie jau buvo surinkti gamykloje, plukdant laive pritvirtinti, o iš jo išvažiuos patys ir bus pastatyti į atitinkamą vietą aikštelėje.
Šiemet konteinerių krova Klaipėdos uoste augo, galima sakyti, drastiškai. Per vienuolika šių metų mėnesius konteinerių krova KKT, palyginti su pernai metų tuo pačiu laikotarpiu, augo 22 proc.
"Mūsų turimų kranų jau neužtenka. Pastaraisiais metais gana sparčiai augame, tad turime plėsti galimybes krauti dar daugiau konteinerių. Tam mes ir ruošiamės", - sakė V. Šileika.
Paklaustas, ar KKT šiemet tebėra konteinerių krovos lyderis Klaipėdos uoste, ar jį jau aplenkė LKAB "Klaipėdos Smeltė" konteinerių terminalas, V. Šileika atsakė: "Kalbant apie šiuos metus mes turime maždaug 49 proc. rinkos, o "Klaipėdos Smeltė" - 51 proc. Tačiau pastaruoju metu mes kiekvieną mėnesį sulaukiame rekordo, tad labai tikimės, kad panašios proporcijos išsilaikys ir ateityje. Turime savo klientų ratą, kurie užtikrina mums nemažus srautus, viliamės, kad juos pavyks išlaikyti ateityje. Todėl ir investuojame į techninį pajėgumą."
KKT labai laukia krantinės rekonstrukcijos senajame, generalinių krovinių, terminale pabaigos ir Malkų įlankos pagilinimo iki 14,5 m. Tik tada KKT turės panašias konkurencines sąlygas, kokias turi "Klaipėdos Smeltė" infrastruktūros atžvilgiu. Didžiausia Klaipėdos konteinerių terminalo blogybė šiuo metu - jis negali priimti tokių didelių laivų, kuriuos priima "Klaipėdos Smeltė".
Senajame KKT generalinių krovinių terminale šiuo metu negalima naudotis viena krantine, nes rekonstruojamos 127-128 krantinės. Situacija gana sudėtinga - turi krauti laivus terminale, kuriame kol kas negali švartuotis laivai. Todėl kai kurie krovinių srautai kreipiami į konteinerių terminalą. "Iššūkių, kol vyksta rekonstrukcija, turime nemažai įveikti", - sakė KKT vadovas.
Krantinių rekonstrukcija konteinerių terminale, tikimasi, prasidės kitais metais, nes jau yra paskelbtas rekonstrukcijos darbų konkurso laimėtojas.
Rašyti komentarą