VE.lt jau rašė, kad nuo praėjusios savaitės antradienio į Šventosios uostą įplaukti nebegalima - įplauką užnešus smėliu, ji susiaurėjo, sumažėjo jos gylis. Tad uostas praėjus 10 dienų nuo jo atidarymo buvo oficialiai uždarytas. Laivyba jachtoms bei pramoginiams kateriams apribota iki tol, kol bus priimti sprendimai dėl laikinos grunto kaupimo vietos apsaugos nuo bangų poveikio. Būtent iš jos nešama daugiausia smėlio į kanalą. Apribojimai žvejybos laiveliams netaikomi.
Akvatorijos valymo darbus, kainavusius daugiau nei milijoną litų, atliko Latvijos kompanija BGS, krantinių pritaikymo - 2 mln. 680 tūkst. Lt (atliko UAB "Hidrostatyba", veikianti pagal jungtinės veiklos sutartį su UAB "Getelit" ir UAB "Sweco hidroprojektas").
Šiandien išplatintas pranešimas, kuriuo informuota, jog Seimo Lietuvos socialdemokratų partijos frakcijos nariai Bronius Pauža, Vytenis Povilas Andriukaitis, Bronius Bradauskas, Jonas Juozapaitis ir Albinas Mitrulevičius kreipėsi į generalinį prokurorą Darių Valį, prašydami ištirti Šventosios jūrų uosto statytojų ir projektuotojų veiksmus bei pareikalauti jų materialinės atsakomybės.
"Akivaizdu, kad Klaipėdos uosto direkcija, užsakydama uosto statybos darbų projektą, turėjo numatyti ir įvertinti visas aplinkybes, jog iškasus įplaukos kanalą, reikia sutvirtinti krantus, tačiau to nebuvo padaryta", - pranešime cituojamas kreipimosi iniciatorius B. Pauža.
Padėtimi susidomėjo ir Seimo Antikorupcijos komisija. Ji paprašė Uosto direkcijos nurodyti bendroves, dėl kurių galimai nekompetentingai atliktų darbų susiklostė tokia situacija. Taip pat paprašyta pateikti informaciją, ar paslaugų, darbų pirkimo sutartyse yra numatyti šių bendrovių garantiniai įsipareigojimai dėl galimai nekokybiškai atliktų darbų bei iš kokių lėšų bus vykdomi pakartotiniai uosto atstatymo, smėlio išvalymo darbai.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Eugenijus Gentvilas VE.lt šiandien sakė, jog tyrimas pradėtas ir jo vadovaujamoje įstaigoje.
"Dar iki pranešimo apie socialdemokratų iniciatyvą, apie pusę devynių ryte, nurodžiau atsakingiems darbuotojams iki trečiadienio vidurdienio pateikti paaiškinimus ir visą informaciją tiek apie projekto rengimą, tiek apie rangos darbų eigą. Kol kas negalima nieko tvirtinti, tačiau visai realu, kad arba techninio projekto rengėjai padarė klaidų, arba darbus atlikęs rangovas", - sakė E. Gentvilas.
Anot jo, Šventosios uosto įplaukos kanalas užnešamas bus nuolat - nešmenų atneš ir jūra, ir Šventosios upė, tačiau taip greitai, kaip kad nutiko dabar, šis procesas vykti neturi. Pagrindinė šio užnešimo priežastis - gruntas, iškastas iš kanalo. Procedūras dėl šio grunto sankaupos vietų sutvirtinimo direkcijos iniciatyva buvo pradėtos jau gegužės pabaigoje, tačiau gamta pasidarbavo greičiau.
Pasak E. Gentvilo, uosto kanalo valymo darbai dabar bus atliekami iš šio projekto įgyvendinimo metu sutaupytų lėšų.
Rašyti komentarą