Šiandien Lietuvos laivybos maklerių ir agentų asociacija (LLMAA) vienija apie keturiasdešimt bendrovių, dirbančių jūrų verslo srityje ir teikiančių laivų agentavimo, frachtavimo, valdymo, buksyravimo, krovinių ekspedijavimo, laivų įgulų formavimo paslaugas. Asociacijos narių skaičius nuolat keičiasi - vienos bendrovės nutraukia narystę, kitos įstoja.
Lietuvos laivybos maklerių ir agentų asociacija įkurta 1995 m. spalio 17 d. Jos prezidentu tada buvo išrinktas Vytautas Lygnugaris. 1999 m. liepą minėta asociacija susijungė su Klaipėdos laivų agentavimo ir krovinių ekspedijavimo įmonių asociacija. Naujai asociacijai buvo paliktas LLMAA pavadinimas, o prezidentu išrinktas Vitalijus Marinecas. Nuo 2000-ųjų pradžios asociacijai vadovavo Valdemaras Vaičekauskas, o jam atsistatydinus, 2006-ųjų pradžioje visuotinio narių susirinkimo sprendimu LLMAA prezidentu išrinktas V. Šileika.
Paklaustas, ar minint asociacijos veiklos 15 metų sukaktį ji dar turi problemų, prezidentas juokavo sakydamas, kad be jų nebūtų įdomu gyventi. Anot jo, per tą laikotarpį daug kas pasikeitė į gerąją pusę, nors kai kurie klausimai tebėra įstrigę ir nejuda iš vietos. Ir darbų asociacija dar turi užtektinai.
Ar Klaipėda - ES uostas?
Anksčiau asociacijai tekdavo nemažai spręsti su muitinės procedūromis susijusių klausimų, pastaruoju metu daugiausia diskutuojama su pasieniečiais. Tačiau šiomis dienomis V. Šileika sunerimęs, kad vėl visu aštrumu neiškiltų muitinės problemos. "Jeigu muitininkams nemokės atlyginimų, jie stengsis įrodyti, kad dirba, kad yra reikalingi. O tos jų pastangos gali neigiamai atsiliepti ir geram Klaipėdos uosto įvaizdžiui, ir krovinių srauto augimui", - baiminasi prezidentas.
Daug buvo diskutuota dėl to, kad Lietuvoje jūrininkas prilyginamas turistui ir neturėdamas vizos po 90 dienų deportuojamas iš šalies. Pasak V. Šileikos, dabar situacija šiuo klausimu šiek tiek pagerėjo, Klaipėdos uoste jūrininkas, jeigu jis yra įrašytas į laivo įgulos sąrašą, gali būti tas 90 dienų, tačiau šis klausimas dar neišspręstas iki galo. Anot jo, Lenkijoje, Latvijoje ir Estijoje tokios problemos apskritai nėra.
Pasak asociacijos prezidento, iki šiol Klaipėda, palyginti su kitais normaliais Europos Sąjungos (ES) uostais, tebėra vienintelė, kurioje pasieniečiai deda spaudus į jūrininko knygelę. Laivų kapitonai stebisi ir klausia, ar Klaipėda yra ES, ar kokios nors trečiosios šalies uostas. Jeigu laivas į Lietuvos uostą užsuka gana dažnai, o jo įgulą sudaro trečiųjų šalių piliečiai, tai jų jūrininkų knygelės per kelis mėnesius būna užpildytos - pridedamos spaudų.
"Nei Latvijoje, nei Estijoje, nei Lenkijoje šitaip nesielgiama. Kiek pamenu, sovietmečiu Rusijos laivuose taip dėdavo spaudus. Pasieniečių argumentai - turi įsitikinti, ar nėra nelegalių imigrantų ir t. t. Tai tegu įsitikina, tegu deda tą savo spaudą ant laivo įgulos sąrašo, kaip tai daroma visame civilizuotame pasaulyje. Bandėm kalbėtis su Klaipėdos pasieniečiais, paskutinį kartą buvom susitikę spalį, važiavom ir į Vilnių. Visi viską supranta, bet reikalai nejuda. Jeigu uostamiesčio pasieniečiams nepavyks šio klausimo išspręsti su savo valdžia, šią problemą kelsiu Klaipėdos valstybinio jūrų uosto tarybos ar Uosto plėtojimo tarybos posėdyje - gal Susisiekimo ministerija padės", - sako asociacijos prezidentas.
Paklaustas, kodėl Lietuvoje dedasi tokie dalykai, V. Šileika atsakė: "Todėl, kad mes bandome bėgti priešais važiuojantį traukinį, todėl, kad norime užbėgti už akių bet kuriai dar nepradėjusiai galioti direktyvai ir jos reikalavimus taikyti visu griežtumu."
Tikslas tas pats
Jau penkiolika metų LLMAA stengiasi stiprinti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įvaizdį tarp kaimyninių jūrų uostų bei užtikrinti sėkmingą savo narių verslą. Kurdami asociaciją jos steigėjai kėlė tokius tikslus, kurie tebėra aktualūs ir šiandien. Visos asociacijai priklausančios įmonės savo veikloje turi vadovautis etikos kodeksu, pabrėžiančiu sąžiningos konkurencijos svarbą.
Svarbiausias asociacijos tikslas tebėra vienyti jėgas atstovaujant laivybos maklerių ir agentų, taip pat laivų savininkų, frachtuotojų ir krovinių valdytojų interesams Lietuvos valdžios institucijose, palaikant santykius su įstatymų leidžiamosios valdžios institucijomis, Susisiekimo ministerija, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, muitinės, pasienio, veterinarijos ir kitomis valstybinėmis tarnybomis, krovos darbų, laivų remonto bei aprūpinimo bendrovėmis.
LLMAA prezidentas V. Šileika yra Klaipėdos valstybinio jūrų uosto tarybos bei Uosto plėtojimo tarybos, Muitinės konsultacinio pakomitečio, pasaulinės didžiųjų burlaivių regatos "The Tall Ships' Races Baltic" organizacinės komisijos, projekto "Klaipėdos uosto plėtros, pastatant išorinį uostą ..." priežiūros komiteto ir kitų jūrinio verslo klausimams spręsti sudarytų darbo grupių narys.
Vienija ir krepšinis
Kiekvienais metais asociacija organizuoja tradicinį krepšinio turnyrą, pavadintą "LLMAA taurė". Idėjos autorius rengti krepšinio varžybas tarp jūrinių organizacijų - vienas iš asociacijos steigėjų ir didelis krepšinio entuziastas UAB "Klaipėdos Translit" vadovas Karolis Ruzgaila. Turnyre dalyvauja bendrovių, asociacijos narių, darbuotojai ir jų šeimų nariai, taip pat kviečiamos ir kitų jūrinių organizacijų komandos.
Rašyti komentarą