Laivų statybos pradžios ceremonijos metu Estijos koncerno „BLTR Grupp“ atstovas Igoris Bermanas ir Vakarų Baltijos laivų statyklos direktorius Jevgenijus Petrovas priklijavo prie lentelių, kurios pritvirtintos prie laivų korpusų, Estijos ir Lietuvos monetas.
Įdomu tai, kad šiuos modernius laivus pats sau stato Estijos koncernas „BLTR Grupp“, kuriam priklauso AB Vakarų laivų gamykla (VLG). Pernai koncernas nusipirko iš danų AB „Baltijos“ laivų statykla“, kurią sujungus su VLG antrine laivų statybos įmone buvo įsteigta viena galinga laivų statybos bendrovė UAB Vakarų Baltijos laivų statykla, priklausanti VLG antrinių įmonių grupei.
VLG generalinis direktorius Arnoldas Šileika iškilmingos ceremonijos metu sakė, kad „Baltijos“ laivų statyklos įsigijimas buvo teisingas žingsnis. Dabar čia vėl statomi didžiuliai laivai – ir dujomis varomas keltas, ir jūriniai vilkikai, ir žemsiurbė, ir žvejybos laivai. Pasak VLG vadovo, dabar žengtas dar vienas naujas žingsnis į sudėtingų daugiafunkcinės paskirties laivų statybos rinką, kurioje karaliauja didžiulė konkurencija. A. Šileika mano, kad atsigaunanti ekonomika, didėjantys krovinių srautai užtikrins tokių laivų paklausą.
Anot „BLRT Grupp“ valdybos pirmininko Fiodoro Bermano, koncernas nepaisydamas to, kad laivų statybos pramonė dar ne visiškai atsigavo, meta iššūkį ir galvodamas apie ateitį imasi naujų laivų statybos. Abu daugiafunkciniai laivai, galėsiantys plukdyti ir pavojingus krovinius, tačiau neturintys ledo klasės, kainuos apie 20 mln. eurų. F. Bermanas neatmetė galimybės, jog ateityje koncernas gali juos ir parduoti.
Iškilmingoje ceremonijoje F. Bermano savijauta buvo dvilypė: viena vertus, jis – laivo užsakovas, kita vertus – statytojas. Koncerno vadovas prisipažino, jog išsipildė jo sena svajonė – dabar koncernas pajėgus viską - nuo laivo koncepcijos sukūrimo iki jo nuleidimo į vandenį - padaryti pats, t. y. dirba tik jo bendrovės. Žinoma, varikliai ir kita laivų įranga bei dažai, bus perkami iš vienas geriausių pozicijų pasaulinėje rinkoje užimančių gamintojų.
Pirmas daugiafunkcinis laivas bus pastatytas Klaipėdoje per 12 mėnesių, antrasis – 3 mėnesiais vėliau. Tie laivai bus naudojami biriems ir generaliniams kroviniams bei medienai gabenti. Jie turės du triumus, kurių dangčiai bus nuimami ožiniais kranais ir laikomi laivo laivagalyje. Visos gyvenamosios patalpos, t. y. kajutės, bus įrengtos pagal šiuolaikinius reikalavimus. Šie laivai dirbs Baltijos jūroje ir Europos šalyse.
Rašyti komentarą