Šis koncernas yra privatizavęs ir Vakarų laivų gamyklą.
"Baltijos" laivų statyklos įsigijimas buvo vienas iš mūsų strateginių tikslų. Jau 9 metai, kai mes nusipirkome Vakarų laivų gamyklos akcijas. Per tą laiką sulaukėme sėkmės - išaugo apyvarta, buvo įgyvendinta unikalių projektų, tokių kaip laivo "Windlift-I" statyba ir kt. Tačiau supratome, kad norint tapti itin stipriu rinkos žaidėju, reikia dar daugiau techninių galimybių, o "Baltijos" laivų statykla yra stiprus laivų statymo centras", - sakė "BLRT Grupp" valdybos pirmininkas Fjodor Berman.
Vienos iš Vakarų laivų gamyklos įmonių - Vakarų laivų statyklos - nebeliks, bus viena laivų statybos įmonė, kurios bazė numatyta "Baltijos" statykloje. Numatoma keisti ir bendrovės pavadinimą - preliminariai jis galėtų būti Vakarų Baltijos laivų statykla.
Atlaisvintą teritoriją ketinama panaudoti metalo konstrukcijoms gaminti, laivų krovai bei sandėliavimui. Strateginiai planai, anot Vakarų laivų gamyklos generalinio direktoriaus Arnoldo Šileikos, - remontuoti "Panamax" tipo laivus.
Pasak F. Berman, "Baltijos" laivų statykla keis profilį. Čia buvo statomi laivų korpusų blokai ir antstatai, o ateityje ketinama orientuotis į laivų statybą "iki raktų". Beje, tokia veikla statyklai nėra svetima, tačiau laivai "iki raktų" nebestatomi jau gana seniai, todėl reikia vėl įgauti patirties.
Iš Odensės yra likę du užsakymai, kuriuos ketinama pabaigti ateinančių metų pavasarį.
Pokyčiai laukia ir bendrovių darbuotojų. Anot F. Berman, keliami uždaviniai reikalauja ne mažinti darbo jėgos, o didinti, tačiau sprendimus dėl optimizavimo "Baltijos" laivų statykla buvo priėmusi dar pavasarį.
Pasak "Baltijos" laivų statyklos generalinio direktoriaus Viktoro Stulpino, prieš kelerius metus čia buvo stabilus 1400-1450 žmonių skaičius. Dabar statykloje pluša apie 1000, o iki spalio turėtų likti apie 900 žmonių. Ruošiamasi priimti likviduojamos Vakarų laivų statyklos darbuotojus, kurių yra apie 200.
Pasak F. Bermano, tiek užsakymų, kiek buvo iš Odensės, niekada nebebus, tačiau koncernas turi savo viziją, kaip veikti laisvoje rinkoje, ir kinų konkurencijos nesibaimina.
"Mūsų niša - keltai, specialios paskirties laivai, kurių Kinija dar ilgai nestatys, nes tai pernelyg sudėtinga. Kinai gamina masinę produkciją. Čia bus europietiška kokybė, bet kaina mažesnė nei, pavyzdžiui, Olandijoje", - sakė jis.
SPECIALIZACIJA. "Baltijos" laivų statykla baigia unikalų projektą - žvejybinį tralerį, galintį dirbti ir kaip aptarnavimo paskirties laivas; ateityje ir ketinama orientuotis į specialios paskirties laivus bei statyti juos "iki raktų".
Viliaus MAČIULAIČIO nuotr.
Rašyti komentarą