Šiemet Klaipėdos uoste bus perkrauta apie 35 mln. 300 tūkst. tonų krovinių, arba apie 1 mln. 300 tūkst. t (4 proc.) mažiau nei pernai.
Per pirmą šių metų pusmetį mažėjusi krovinių apyvarta nuo antro pusmečio jau yra maždaug tokia pati kaip pernai. Beje, šiemet lapkritį krovinių perkrauta netgi 2,6 proc. daugiau nei pernai tą mėnesį.
Pasak Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos rinkodaros ir administracijos direktoriaus Artūro Drungilo, padidėjusią apyvartą lapkritį lėmė grūdų krova. Iš keturių pagrindinių Klaipėdos uosto krovinių rūšių praėjusį mėnesį augo tik konteinerių krova, naftos produktų ir trąšų šiek tiek mažėjo, o ro-ro krovinių apyvarta buvo maždaug to paties lygio kaip pernai. Per 11 mėnesių šiemet perkrauta 32 mln. 200 tūkst., t. y. 4,4 proc. mažiau nei 2011-aisiais per tą patį laikotarpį.
2013-aisiais Klaipėdos uoste planuojama perkrauti 36 milijonus tonų krovinių. A. Drungilo teigimu, puoselėti tokius planus yra daug priežasčių. Viena jų - pasirašytos sutartys dėl Baltarusijos trąšų gamintojo "Belkalis" trąšų. Šių trąšų Klaipėdos uoste kitąmet turėtų būti kraunama daugiau nei šiemet.
Be to, naują žemės ūkio produktų terminalą pradėjo eksploatuoti jūrų krovinių kompanija "Bega", UAB Birių krovinių terminalas turėtų baigti terminalą rudenį, veiks žemės ūkio produktų krovos terminalai ir Malkų įlankoje, ir AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) nuomojamoje teritorijoje. Be to, KLASCO dar ketina plėsti birių krovinių krovą.
Svarbiausia, kitąmet jau bus baigti Klaipėdos uosto laivybos kanalo gilinimo ir platinimo darbai, kurių dėka uostas įgaus kitą kokybę.
Rašyti komentarą