Vidaus laivyba ir didelės jos galimybės Lietuvoje
(18)2023 m. sausio 23 d. Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius V. Vinokurovas buvo pakviestas į High Level InvestEU: Financing Europe’s Future konferenciją Briuselyje, kurioje pateikė savo atliktus darbus inovatyvios vidaus vandenų laivybos transformacijai. Pristatė vidaus vandens kelių galimybes, potencialą laikantis žaliojo EU kurso.
Vidaus vandens kelių direkcija tvirtai laikosi strategijos, jog logistikos grandinėms tampant tvaresnėms, pažangūs sprendimai integruojami į vieną grandinę duos maksimalią naudą.
Vandens transportas yra ekologiškiausias, nesukeliantis avarijų, neribotų galimybių, be to, ekonomiškiausias iš visų transporto rūšių.
„Esu įsitikinęs, kad Lietuvos vidaus vandens keliai turi būti jūrinio uosto tęsinis. Didžioji dalis krovinių Kaunas – Klaipėda turi keliauti Nemunu, renkantis klimatui palankų kursą, investuojant į žaliąją laivybą ir taupant CO².
Šiai dienai Europos investicinio banko specialistai vertina, kad apie 2 mln. tonų esamų krovinių gali būti perkelta į vidaus vandenis.
Direkcijos siūloma investicija į elektrines krovinių vežimo priemones reikšmingai prisidėtų prie nacionalinio transporto anglies dioksido pėdsako mažinimo iškastiniu kuru varomus vilkikus pakeičiant elektrinėmis baržomis.
Valstybės valdomos įmonės turi galimybę inicijuoti išskirtinius projektus, kurie paliečia visą transporto sektoriaus modelį, siekti tvarios ekonomikos ir sukurti naujas transporto galimybes” – VVKD generalinis direktorius V. Vinokurovas.
Gamtos keliai ir žaliasis kursas
Europos bendrija aktyviai remia tvaraus transporto projektus, kurie, suprantama, turi būti tvarūs aplinkos, finansiniu ir socialiniu požiūriu. Dėl šių priežasčių daugelis šalių iš naujo atranda ar dar labiau vysto vidaus laivybą, kuri turi didžiulį ekonominį ir ekologinį potencialą.
Europos investiciniu bankas (EIB) palaiko žaliosios laivybos idėją vidaus vandens keliuose Lietuvoje. EIB ekspertai kartu su EIB Advisory Hub samdomais tarptautiniais ekspertais 2023 m. pristatė metus trukusią studiją, pateikė įžvalgas ir sukūrė praktinį logistikos vidaus laivybos verslo modelį, leisiantį pasiekti nulines CO2 emisijas vidaus vandens laivyboje.
Vidaus vandenų kelių direkcijos komandai „tvarumas“ nėra tik madingas žodis. Siekdama padėti Lietuvai įgyvendinti „šiltnamio dujų“ emisijų mažinimo tikslus, direkcijos pagrindinių plano dalių – elektrinių laivų flotilės projekto įgyvendinimas.
Rašyti komentarą