PERMAINOS. Planuojamos permainos ir šiame kampelyje. Seniai ketinta šią teritoriją atiduoti krovai. Egidijaus JANKAUSKO nuotr.

Uosto direkcija neatsisakė planų modernizuoti laivyno bazę

(1)

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija ne tik įgyvendina didžiulius krantinių ir uosto molų rekonstrukcijos planus, bet ir rūpinasi savo laivyno plėtra bei jo bazės modernizavimu. Žinia, laikai sudėtingi, įgyvendinti tai, kas numatyta, ne visada pavyksta suplanuotu laiku.

Praėjusį penktadienį Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas spaudos konferencijoje tvirtino, kad numatoma pertvarkyti Uosto direkcijos laivyno bazę ir ją modernizuoti.

Dar 2017 metais kalbėta apie naujos Uosto direkcijos laivyno bazės įkūrimą šalia žvejų uostelio. Dabartinę teritoriją, kurioje įsikūrusi bazė, ketinta atiduoti krovai. 2019 metais jau turėjo būti pastatytas naujas laivyno bazės pastatas. Tačiau planų vykdymas dėl įvairių trukdžių sulėtėjo.

Naujos modernios laivyno bazės direkcijai reikia ir todėl, kad ji ketina didinti savo laivyną ir jį atnaujinti. Be šiukšlių surinkimo laivo, ji dar planuoja įsigyti du locmaninius laivus. Šiandien jau paskelbti konkursai statybos rangos darbams atlikti.

Šiukšlių surinkimo laivas

Dėl atliekų iš laivų surinkimo laivo statybos Uosto direkcija pasirašė sutartį su Estijos laivų statykla „Baltic Workboats AS“, veikiančia pagal jungtinės veiklos sutartį su UAB Vakarų Baltijos laivų statykla. Naujas laivas kainuos beveik 11 mln. eurų.

Uosto direkcija statytoją įpareigojo suprojektuoti ir pastatyti elektrinį laivą. Pasak A. Latako, projektuojant laivą privalės būti numatyta galimybė įdiegti vandenilio technologijas, kad ateityje jis būtų kaip pagrindinis energijos, kuria varomas laivas, šaltinis.

Tikimasi, kad naujas šiukšlių surinkimo laivas Klaipėdos uosto akvatorijoje plaukios už poros metų ir rinks šiukšles iš laivų,atvykstančių į Klaipėdą.

„Tas laivas bus modernus. Jo talpa - 500 kubinių metrų. Jame bus įrengtos penkios talpyklos skirtingiems produktams, pvz., lijaliniams vandenims, gėlam vandeniui ir pan. Jo ilgis - 45 metrai, plotis - apie 20 metrų. Jis šiukšlių surinkimą mūsų uoste pakels į kitą lygį“, - apie ketinamą statyti laivą pasakojo A. Latakas.

Atsiras konkurencija

Klausiamas, o kuo blogai, kad dabar šiukšles iš laivų renka privačios bendrovės, jis atsakė: "Tai nėra blogai, bet, mūsų supratimu, Klaipėdos uoste yra šios veiklos monopolis, laivynas nėra atnaujinamas. Dėl šiukšlių, lijalinių vandenų surinkimo ateityje gali kilti problemų. Tokiu atveju labai nukentėtų mūsų reputacija tarptautinėje rinkoje.

Įmonė, kuri patyrė tam tikrą įtampą dėl teisėsaugos organų, kol kas dirba, renka šiukšles, kontraktas nėra pasibaigęs. Nereikėtų galvoti, kad ji bus išstumta iš rinkos. Mums įsigijus laivą, atsiras didesnė konkurencija, nukris kainos, gerės paslaugos kokybė", - sakė Uosto direkcijos vadovas.

Pasak Vakarų laivų gamyklos įmonių grupės generalinio direktorius Arnoldo Šileikos, šiuo metu Uosto direkcijos atliekų surinkimo laivas yra projektuojamas. Tikimasi, kad po Naujųjų metų bus pradėta jo statyba.

„Mums tai nėra didžiulis projektas, nuo kurio daug kas priklausytų, bet visada jauti pasididžiavimą, kai laivą statai Lietuvai, kuris dirbs Klaipėdoje“, - sakė A. Šileika.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder