Laivas iš Kauno į Klaipėdą ir vėl neplauks

(2)

Kauno VšĮ „Vandens kelias“, kuriai priklauso laivas „Raketa“, prezidentas Nerijus Šilgalis patenkintas: 2023-iaisiais pasiektas visų laikų keleivių plukdymo maršrutu Kaunas-Nida-Kaunas rekordas. Šiemet jis taip pat plauks šiuo maršrutu.

O laivo, kuris kursuotų iš Klaipėdos į Nidą, nebus ir šiemet. Kadangi pernai neliko lengvatų degalų akcizui, labai padidėjo kaštai, tad įmonė stabdo veiklos plėtrą.

Šių metų pradžioje - sausį, vasarį - „Raketos“ įgula atostogauja, o kovą pradės ruoštis naujam sezonui. Šiemet remontuojamas vienas laivo variklis - atnaujinamas, kad būtų turimas atsarginis. Pasak N. Šilgalio, bus atliekami ir nedideli patobulinimai laive. „Kiekvienais metais mes randame sau užduočių ir iššūkių“, - sako jis.

Pernai dėl vandens lygio Nemune nebuvo jokio nerimo. Metai buvo dėkingi tiek dėl oro sąlygų, tiek upės būklės atžvilgiu. Daug kas Nemune jau sutvarkyta. Laivas „Raketa“ tradiciškai į Nidą plaukė kiekvieną ketvirtadienį, penktadienį, šeštadienį ir sekmadienį.

2023-iaisiais, palyginti su 2022-aisiais, buvo šiek tiek daugiau užsakomųjų reisų, kurie vykdavo tomis dienomis, kai laivas neplaukė nustatytu maršrutu pagal grafiką.

„Raketą“ užsisako žinomi žmonės

Laivą „Raketa“ užsisako kokiai nors progai ir įmonės, ir organizacijos, ir privatūs asmenys vestuvėms, krikštynoms, gimtadieniams. Jame telpa 58 keleiviai, o kartais užsakomas visas laivas tik keliolikai žmonių tam, kad jų šventėje nedalyvautų pašaliniai asmenys.

Pasak „Vandens kelio“ prezidento, neretai „Raketą“ užsisako visuomenėje žinomi žmonės, kurie nori privatumo, kad jų šventė nebūtų paviešinta. N. Šilgalis tikina, kad emocinė laisvė laive garantuojama - į jį neprasprunka joks žurnalistas.

„Pernai buvo labai aktyvūs metai. Sulaukėme didelio susidomėjimo. Orai buvo geri, tauta pramogavo nemažai, ypač rugpjūtį“, - kalbėjo N. Šilgalis.

„Barža Kaunas“ neplaukia

Vienas iš jau baigtų „Vandens kelio“ projektų - sutvarkytas labai senas didelis laivas „Aitra“. Kažkada jis buvo plaukiojantis restoranas „Bernelių užeiga“. „Prieš kokius ketverius metus mes jį nupirkome, visiškai rekonstravome ir jis dabar yra pastatytas „Combo“ prieplaukoje, ten, iš kur išplaukia “Raketa„. Lipant ir išlipant iš jos reikia pereiti per tą didįjį laivą, kuris dabar pavadintas „Barža Kaunas“. „Raketa" negali būti švartuojama tiesiai prie kranto.

„Barža Kaunas“ galėtų plaukti, bet, turint omenyje šiandienines kuro kainas, jo plaukimo kaštai būtų neadekvatūs. Nėra prasmės jo plukdyti, jis yra labai didelis ir lėtas.

Laive sukurta erdvė įvairiems vakarėliams. Buvo švenčiami gimtadieniai, vestuvės, krikštynos, atvažiavo garsių didžėjų. Į jį galima sukviesti iki 400 žmonių.

Be to, jame įrengtas kelių kambariukų viešbutėlis. Vakarais į „Baržą“ užsuka dviratininkai ar pėstieji išgerti arbatos ir pasimėgauti labai gražiais saulėlydžiais. Viską - energiją, finansus - sudėjome į tą laivą ir galutinai baigėme jį tvarkyti tik pernai", - pasakojo pokalbininkas.

„BARŽA Kaunas“, taip dabar yra pavadintas laivas „Aitra“, baigtas tvarkyti pernai. VAKARĖLIAI. „Barža Kaunas“ neplaukia. Ji pastatyta prie prieplaukos „Combo“, o jos erdvė yra pritaikyta vakarėliams rengti.

Bilietai brangs

Tad šį sezoną plėtra gal bus kiek pristabdyta, reikia atgauti jėgas. Krante stovi dar vienas laivas, kurį buvo numatyta siųsti į Klaipėdą. Tačiau pernai prieš pat sezoną sužinota, kad naikinama akcizo lengvata laivų degalams, suprantama, dėl to padidėjo įmonės kaštai.

Tad Klaipėdos laivui teks dar kiek palaukti, nes bilieto kaina būtų neadekvačiai aukšta. Vienas bilietas iki Klaipėdos būtų kainavęs vos ne 100 eurų. „Mes turime plukdyti 4,5-5,5 tūkst. keleivių, kad turėtume lėšų “Raketos" įgulai ir einamajam remontui visą sezoną.

Klaipėda visą laiką yra mūsų taikiklyje, bet visos jėgos buvo nukreiptos į „Baržą Kauną“. Gal plėsime viešbutuką, nes užimtumas jo gana didelis. Turime dar vietos, galėtume padvigubinti arba iš bėdos net patrigubinti kambarių skaičių. Taigi dar yra kur dėti investicijas", - kalbėjo N. Šilgalis.

Jis apgailestavo, kad lengvatos panaikinimas prie kiekvieno bilieto kainos prideda maždaug po 10 eurų. Vadinasi, šiemet bilietai dar brangs. Pernai, kai sužinota, kad neliks degalų akcizo lengvatos, didžioji dauguma bilietų buvo jau parduota.

Tas akibrokštas gerokai sustabdo bet kokią plėtrą, nes reikės visus finansus, kurie galėtų būti skirti plėtrai, atidėti kuro pabrangimui kompensuoti.

VšĮ „Vandens kelias“ prezidentas sako, kad bus stengiamasi padaryti viską, kad bilietai brangtų kuo mažiau, bet į išlaidų kaštus privalu atsižvelgti.

„Vandens kelias“ ketino kruizinių laivų keleivius, atvykstančius į Lietuvos uostą, plukdyti maršrutu Klaipėda-Nida-Klaipėda, nes kai kurie jų nespėja nuvykti į Nidą autobusais. Dabar apie tai dar nekalbama.

Laivas „Raketa“ - tas pats laivas, kuris XX a. septintą dešimtmetį plaukiojo Nemunu. Trumpam jo maršrutai kelis sezonus buvo atnaujinti 2010-2012 metais. Paskui jis buvo iškeltas į krantą, užkonservuotas ir stovėjo 7 metus, ir tik 2019 gegužę po rekonstrukcijos buvo nuleistas į vandenį.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder