„Reikėtų pasakyti, kad uosto rezultatas tam tikromis prasmėmis yra geras. (...) Nežinodami, kad karas bus, prognozavome, kad krova bus apie 30-32 milijonai tonų, bet yra 36 milijonai“, – ketvirtadienį spaudos konferencijoje Klaipėdoje sakė A. Latakas.
Pasak jo, uosto direkcija per praėjusius metus gavo apie 60 mln. eurų pajamų, ir ta yra geras rezultatas.
„Rezultatas finansinis direkcijos yra tikrai labai geras, mes neprašome dotacijų, investuojame, dalyvaujame socialinėje, aplinkosauginėje, visose veiklose, mes uždirbome pernai 60 mln. eurų (pajamų – BNS). Dividendai bus nemaži, bet kol kas anksti kalbėti, dar turime susivesti sąnaudas ir pelną, bet jie bus dideli, 75 proc. nuo pelno turės būti pervesti dividendams“, – teigė uosto vadovas.
2021 metais Klaipėdos uostas uždirbo 36,3 mln. eurų audituoto ikimokestinio pelno ir į valstybės biudžetą sumokėjo 21,7 mln. eurų dividendų.
Anot A. Latako, šiais metais bus siekiama išlaikyti panašias krovos apimtis kaip pernai.
„Teoriškai ji turėtų būti mažesnė nei 2022 metais, nes pernai sausį-vasarį dar buvo „Belaruskalij“ trąšos, bet norėtume išlaikyti panašius rodiklius, kaip šiais metais. Viskas labai priklausys nuo to, kaip Lietuvos ekonomika gyvuos, kaip viskas vystysis pasaulyje“, – kalbėjo A. Latakas.
Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas Vaidotas Šileika BNS taip pat sakė, kad šiemet krovos rezultatai turėtų būti panašūs, o prielaidų augimui nemato.
„Norėčiau būti optimistas, bet būsiu santūrus optimistas – atsižvelgiant į neapibrėžtą situaciją, karą ir galbūt prognozuojama recesiją, infliacijos įtaką, energetikos kainas prognozuočiau, kad krovos apimtys turėtų išlikti panašiame lygyje. Labai didelių prielaidų augimui nėra, jų nesimato, o išlaikyti rezultatą taip pat bus nepaprasta“, – ketvirtadienį sakė jis.
Labiausiai – 55,6 proc. – pernai mažėjo birių krovinių krova, skystų krovinių perkrauta 17 proc. daugiau, generalinių krovinių krova augo 10,3 procento.
„Iš esmės didžiąja dalimi ją augino konteinerių krova“, – sakė A. Latakas.
Pernai Klaipėdos uoste iš viso perkrauta 1,05 mln. standartizuotų konteinerių, arba maždaug 60 proc. daugiau nei 2021-aisiais. Anot A. Latako, pagal šį rodiklį Klaipėda aplenkė Sankt Peterburgą ir tapo lydere rytinėje Baltijos jūros pakrantėje.
Uoste per metus apsilankė 5,6 tūkst. laivų (2021 metais – 6,6 tūkst.).
Krova uoste 2013-2020 metais augo kasmet maždaug po 6 proc., tačiau antrus metus iš eilės mažėjo: 2021 metais perkrauta 45,6 mln. tonų – 4,6 proc. mažiau nei 2020-aisiais.
Rašyti komentarą