Klaipėdos gyventojų skundų dėl skleidžiamos taršos sulaukusi viena didžiausių uosto krovos įmonių Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco“) sako svarstanti iškelti dalį birių krovinių į kitą uosto vietą.
Asociacijos „Klaipėdiečių iniciatyva už demokratiją ir ekologiją“ vaizdo įrašo stop kadras
„Klasco“ infrastruktūros vadovas Vidas Endzinas tvirtina, kad ieškoma galimybių perkelti dalį birių krovinių į kitą uosto dalį, toliau nuo gyvenamųjų namų.
„Achemos grupė“ patikslino, kad bendrovė yra pasirengusi perkelti dalį birių krovinių krovos iš aštuntos ir devintos uosto krantinių į 10-tą ir 11-tą krantines.
„Tai reiškia, kad krova nuo gyvenamųjų namų vyktų dvigubai didesniu atstumu, nei vyksta dabar“, – BNS komentavo „Achemos grupė“.
Ministerija: „Klasco“ privalės dengti arba drėkinti krovinius, riboti krovos greitį ir aukštį
Įvertinusi griežtinamą birių krovinių reglamentą, Aplinkos apsaugos agentūra peržiūrėjo AB „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“ („Klasco“) išduoto taršos leidimo sąlygas, kad bendrovės kraunamos medžiagos nepatektų už įmonės teritorijos, o krovinių dulkių nesimatytų vizualiai, skelbia Aplinkos ministerija.
Jeigu krovinių dulkės pateks už sklypo ribų, įmonė privalės kuo skubiau jas sutvarkyti.
Aplinkos ministro Simono Gentvilo teigimu, vykdant griežtesnę taršos kontrolę dar iki padarant prasižengimą, įtvirtinamas Vyriausybės įsipareigojimas padėti verslui susitvarkyti, užuot jį persekiojus už pažeidimus, ir užtikrinamas efektyvesnis valstybės vaidmuo.
„Taršos leidimai nebegali būti tik formalumas – ar tai būtų krovos uoste, ar padangų perdirbimo, ar atliekų rūšiavimo veikla.
Gyventojai turi teisę į švarią aplinką, todėl veiklą vykdantis verslas privalo elgtis ūkiškai ir nešiukšlinti gyventojų kiemų ir palangių.
Tikiuosi, kad iš esmės sutvarkę ūkio priežiūrą taršos leidimus ateityje simboliškai vadinsime švaros leidimais“, – sako S. Gentvilas.
Taršos leidimo sąlygose nurodyta, kad „Klasco“ turės birius krovinius nuolat drėkinti arba apdengti, neprikrauti konvejerio juostos iki kraštų, o kraunant griebtuvu – sandariai uždaryti.
Krovinį transportuojant atviru konvejeriu, jo greitis turės būti ne per didelis, kad medžiaga nedulkėtų. Išleidžiant krovinį laivo triume ir sandėliuojant aikštelėje, įmonė privalės tai daryti kuo lėčiau ir ne aukščiau kaip 1 m nuo krovinio paviršiaus.
Aukštis ir pylimo greitis turės būti kuo mažesnis kraunant birias medžiagas mechaniniu krautuvu arba ekskavatoriumi į transporto priemonę, darbų vietą parenkant taip, kad visa kraunama medžiaga patektų į priekabą, teigiama ministerijos pranešime.
Dar leidimo sąlygose numatyta, kad įmonė turės įsirengti efektyviai vėjo greitį sumažinančius pylimus, tvoras, sieneles ar kt.
Pati įmonės veikla turės būti organizuojama taip, kad ta pati medžiaga būtų kuo rečiau perkraunama. Medžiagas reikės krauti ir vežti pagal nustatytą grafiką.
Atsižvelgus į gyventojų skundus dėl įmonės veiklos, „Klasco“ prašoma suteikti galimybę Aplinkos apsaugos agentūrai ir Aplinkos apsaugos departamentui prisijungti prie įmonės teritorijos vaizdo stebėjimo kamerų ir taip kontroliuojančioms įstaigoms stebėti krovos procesus.
Agentūra taip pat siūlo „Klaipėdos jūrų krovinių kompanijai“ supažindinti visuomenę su perkraunamų krovinių įvežimo ir išvežimo grafikais internete.
Taršos leidimo reikalavimams įgyvendinti būtiną planą bendrovė paprašyta parengti per dvi savaites.
Aplinkos apsaugos agentūra taip pat išsiuntė prašymą pateikti krovos grafikus ir kitoms birių krovinių krova užsiimančioms uosto įmonėms.
Aplinkos ministerija siekia, kad Aplinkos apsaugos agentūra taptų kompetencijų centru, užtikrinančiu aukščiausio lygio įmonių veiklos aplinkosauginį vertinimą.
Atvirai krovinius tvarkančių įmonių veikla bus griežčiau prižiūrima pagal gegužės 1 d. įsigaliosiančius Minimalius reikalavimus dulkėtumui mažinti laikant, kraunant, vežant palaidas kietąsias medžiagas, teigiama Aplinkos ministerijos pranešime.
Rašyti komentarą