CKT pats gaminsis 8 proc. elektros energijos

Esant gana sudėtingai situacijai Klaipėdos uoste dar prieš Rusijai paskelbiant karą Ukrainai jame dirbančios kompanijos bandė gyventi toliau. Krova UAB Centriniame Klaipėdos terminale (CKT) pernai augo 7 proc., palyginti su užpernai. Kol kas skaudžių netekčių dėl geopolitinės situacijos šis terminalas dar nepatyrė, tačiau nuotaikos ir jame nelinksmos. Ir vis dėlto nelaukiama sudėjus rankas kas bus, dirbama toliau ir netgi galvojama apie terminalo plėtrą.

„Kol kas nepastebime, kad krovinių mažėtų. Nerimą kelia veiksmai dėl sankcijų Baltarusijai ir kt. Jeigu bus stabdomas ir šios šalies krovinių vežimas kelių transportu, kris ir mūsų apyvarta. Tai šiemet kelia mums didelį nerimą“, - „Vakarų ekspresui“ sakė CKT generalinis direktorius Karolis Grigalauskas. Tuo metu karas Ukrainoje dar nebuvo prasidėjęs.

Jo teigimu, ro-ro krovinių krova pernai augo visame Baltijos jūros regione, visuose jo uostuose. Ne išimtis ir Klaipėda, kurioje ro-ro krovinių srautas padidėjo 7 proc., palyginti su 2020-aisiais.

Paklaustas, kodėl ro-ro krovinių srautas didėjo, jis atsakė: „Esant kovidinei situacijai buvo griežtesnės sąlygos kertant sausumos sienas, iškilo vairuotojų trūkumo problema, įtakos turėjo ir žmonių sergamumas, ir kt. Natūralu, kad tada rinktasi krovinius gabenti jūra.“

Nuostolių neišvengta

Ir CKT patyrė nuostolių dėl pandemijos: teko perskirstyti darbuotojus, samdyti juos iš kitų įmonių. Kaip ir kitos įmonės, taip ir ši bendrovė kenčia nuo infliacijos, energetinių resursų, naujos technikos kainų šuolio.„Keturis kartus dabar gauname didesnes sąskaitas už elektros energiją, tai, žinoma, nedžiugina“, - teigia CKT vadovas. Žinia, šios bendrovės veikla yra susijusi su vežėjais. Dar prieš porą savaičių jie nefiksavo rimtų savo darbo sutrikimų dėl geopolitinės situacijos. Bet jeigu būtų pradėtos taikyti kokios nors papildomos procedūros ir atsirastų draudimai važiuoti per Baltarusijos teritoriją Vakarų Europos link, tokiu atveju nuostolių patirtų tiek laivybos linijos, tiek uostų terminalai.

Turime įvairių projektų, stengiamės žengti koja kojon su naujausiomis tendencijomis.

Negana to, kad ir taip sudėtinga situacija, dar pastaruoju metu padaugėjo ir audrų, dėl kurių sutrinka darbas uoste.

Anksčiau žiemos laikotarpiu būdavo viena ar dvi audros, o pastaruoju metu jau keturios penkios.

„Kiekviena audra išderina mūsų keltų grafikus, klientai patiria nepatogumų, sunku planuoti krovinių išgabenimą ir logistiką. Beje, tai taip pat kelia nerimą“, - sako K. Grigalauskas.

Atsirado nauja paslauga

Pernai CKT išbandyta nauja paslauga - pradėta vežti priekabas ant geležinkelių platformų. K. Grigalausko teigimu, šiemet su AB „LTG Cargo“ toliau vystomas šitas projektas. „Teikdami tokią paslaugą savo klientams šiek tiek sumažiname sunkiojo autotransporto eismą mieste. Tikimės toliau vystyti šią paslaugos rūšį. Vakarų uostuose ji taikoma jau ne vieną dešimtmetį ir pasitvirtino“, - aiškino jis.

Iš kelto priekabos specialia įranga kraunamos ant geležinkelio platformų ir vežamos į Vilniaus intermodalinį terminalą, iš kurio klientas toliau transportuoja savo krovinį. Planuojama tokiu būdu pasiekti Baltarusiją, Ukrainą. Pernai Klaipėdoje lankėsi Ukrainos transporto logistikos ministras, žiūrėjo, kaip ta paslauga teikiama CKT. Buvo tokie planai, kol neprasidėjo karas, kuris, ko gero, sujauks visus daugelio įmonių planus.

„Žinoma, geopolitinė situacija gali tam užkirsti kelią, nes nori nenori, mes turime važiuoti per Baltarusiją. Esame bandę tokią paslaugą teikti ir anksčiau, bet mums tada nepavyko. Prieš gerą dešimtmetį dar iš senojo konteinerių terminalo vilkikus su priekabomis kraudavome ant geležinkelio platformų, bet kelionė į Kazachstaną per ilgai užtrukdavo. Buvo daug valstybių, daug stabdymų, mums nepavyko užtikrinti reikiamo greičio, kad galėtumėme konkuruoti su kelių transportu. Sausuma būdavo nuvažiuojama greičiau“, - pasakojo K. Grigalauskas.

Metų iššūkis - dideli laivai

K. Grigalausko teigimu, 2022-ųjų CKT iššūkis - priimti du naujos kartos keltus, kurių vienas „Aura Seaways“ jau pradėjo plaukti iš Klaipėdos į Švediją, o kitas atvyks už poros mėnesių.

"Reikia išmokti juos greitai ir tinkamai aptarnauti. Jie 40 proc. didesni už tuos keltus, kurie iki šiol švartuojami terminale. Didesnis keltas - sudėtingesnis krovos procesas.

Pirsas jau seniau buvo pailgintas ruošiantis priimti tokius laivus. Visi mūsų padaryti namų darbai padeda puikiai tvarkytis. „Aura Seaways“ naujas ir gražus laivas, jis patinka mūsų klientams. Dabar laukiame antro kelto, toliau investuojame ir plečiamės, tikimės nesustoti dėl geopolitinių sąlygų", - kalbėjo CKT vadovas.

Įsirengs saulės jėgainę

Norėdamas plėstis CKT yra įsigijęs du sklypus šalia terminalo, kurie bus panaudoti sunkiajam transportui stovėti, jeigu susidarytų sandėliavimo ploto trūkumas.

Pernai buvo įrengti antri terminalo fotovartai, plečiamas įvažiavimo į terminalą kelias, kad kuo greičiau transportas įvažiuotų į teritoriją, kad nesusidarytų kamščiai miesto gatvėse.

Šiemet CKT planuoja įsirengti saulės jėgainę, t. y. pakabinti saulės baterijas ant įvažiavimo vartų. Jos turėtų užtikrinti iki 8 proc. elektros, kurią sunaudoja CKT, gamybą.

Darbuotojų neatleidžia

CKT vadovo teigimu, esant dabartinei situacijai nuotaikos terminale liūdnokos, bet reikia tikėtis, kad nepasitvirtins tos visos baimės ir grėsmės ir bus galima judėti į priekį.

Šiuo metu iš viso CKT dirba apie 70 darbuotojų. Pernai atlyginimai buvo didinami. Paklaustas, ar atlyginimai bus didinami ir šiemet, K. Grigalauskas atsakė: „Viskas priklausys nuo infliacijos lygio. Stengsimės atsižvelgti į darbuotojų interesus. Jie pas mus tikrai geri, džiaugiamės turėdami juos tokius profesionalius. Kol kas neplanuojame sumažėjus apyvartai atleisti dalies darbuotojų. Juos stengsimės bet kokiu atveju išlaikyti, nes tai viena iš ptagrindinių mūsų teikiamos paslaugos vertybių. Tam tikra natūrali darbuotojų kaita yra ir pas mus.“

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder