Ar iškraipoma istorinė tiesa?
Pranešime rašoma, kad 1993-iųjų balandžio 15 d. „Lietuvos jūrų laivininkystės kompanijai“ (UAB „Lisco“) priklausęs keltas „Šiauliai“ pradėjo plaukti savo pirmuoju maršrutu Klaipėda-Kylis.
Nors šį pranešimą žiniasklaidai išplatino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija ir jame buvo jos generalinio direktoriaus Algio Latako komentaras, pranešimas parengtas pagal Kylio uosto direkcijos pateiktą informaciją. Tai patvirtino Ignė Rotautaitė-Pukenė, Uosto direkcijos patarėja viešiesiems ryšiams.
Liniją pradėjo „Merkurij“
„Negaliu nereaguoti, nes tai mano kūdikis, aš atidariau tą liniją, nors už tai man niekas nepadėkojo. Tai principinis klausimas. Mano žmona stebisi, kad dar esant gyvam buvusiam perkėlos direktoriui rašomos tokios nesąmonės. Visų pirma “Šiauliai" yra ne keltas, o ro-ro tipo laivas, o šita linija buvo pradėta 1992 metais balandžio 9 d.
Tada atplaukė laivas „Merkurij“, o tų pačių metų birželio 10 d. su vokiečių firma pasirašyta sutartis apie tokios linijos atidarymą. Pirmieji laivai šioje linijoje buvo „Merkurij-1“, „Merkurij-2“, o 1994 metais į tą liniją mes priėmėme keltą „Vilnius“.
Viskas patvirtinta dokumentais, buvo ir ministerijos įsakymas. Aš gi buvau paskirtas organizuoti tą liniją. Dirbau su vokiečiais, suradome du keltus. Lenkijoje jie buvo šiek tiek pertvarkyti, ir atidarėme pirmą liniją.
Susisiekimo ministerijos Vandens transporto departamento direktoriumi tada buvo Vytautas Paulauskas, yra jo įsakymas", - teigė V. Vaičekauskas.
Mano, kad direktorius teisus
„Tais laikais Tarptautinė jūrų perkėla buvo prekybos uosto padalinys. Tada tikrai buvau Vandens transporto departamento direktorius. Ko gero, V. Vaičekauskas teisus. Jeigu gerai prisimenu, pirmas minėta linija pradėjo kursuoti laivas “Merkurij-2". Tai buvo turbūt 1992 metais.
Beje, „Merkurij-2“ atplaukė iš Azerbaidžano. Tuo metu „Lietuvos jūrų laivininkystės“ prezidentas buvo Antanas Anilionis. Prisimenu, jis buvo prieš, kad į liniją ateitų svetimi. Patariau jam neskubėti, palaukti, kol jie sukurs rinką, o tada jis galės pastatyti savo laivą.
Dirbant su pietiečiais dažnai kildavo problemų. Tie laivai padirbėjo gal kokius metus ir išėjo. Vėliau ta kompanija, kuriai priklausė laivai „Merkurij“, bankrutavo", - pasakojo Klaipėdos universiteto profesorius V. Paulauskas.
Pasak jo, anksčiau laivo „Šiauliai“ pavadinimas buvo „Kompozitor Borodin“ ir jis dirbo krovinių gabenimo linijoje Klaipėda-Brėmenas-Hamburgas, o kur dirbo vėliau, kai buvo pervadintas į „Šiaulius“, neprisimena. Bet jis neatmeta galimybės, kad tas laivas galėjo plaukti kartu su „Mekurij-2“.
Ir V. Paulauskas tvirtino, kad „Šiauliai“ buvo ne keleivinis keltas, o ro-ro laivas, nes turėjo vietos tik 12 keleivių. Profesorius prisimena, kad rekonstruotas keltas „Kaunas“ šioje linijoje dirbti pradėjo 1994 metais.
Kylio uosto direkcijos informacija
Kai „Lietuvos jūrų laivininkystė“ buvo reorganizuota ir privatizuota, nuo 2001-ųjų keltų maršrutu Klaipėda-Kylis plukdo Danijos laivybos bendrovės AB „DFDS Seaways“ keltai.
„Mes kalbėjome su Kylio uosto atstovais, ilgamečiu mūsų darbuotoju Samuilu Vindergauzu. Jie tvirtina, kad 1993 balandžio 15 d. “Lietuvos jūrų laivininkystės„ laivas “Šiauliai„ pradėjo dirbti šitoje linijoje, o rugsėjį prisijungė keltas “Vilnius" ir tada prasidėjo pirmasis keleivių plukdymas.
Gal ir buvo kažkoks laivas „Merkurij“, bet mes jo nefiksuojame, jis tikrai nebuvo „Lietuvos jūrų laivininkystės“ keltas", - aiškino DFDS viešųjų ryšių ir komunikacijos vadovas Baltijos šalims Vaidas Klumbys.
Rašyti komentarą