Antroji keltų bendrovė iš Klaipėdos bėgti neketina

Ilgą laiką Lietuvos uoste karaliavo vienintelė keltų bendrovė „DFDS Seaways“. Bandymai privilioti naujas linijas būdavo nesėkmingi. Pagaliau 2018-aisiais vienvaldystę nutraukė Vokietijos keltų bendrovė „TT-Line“. Planuojama, kad šiemet nuo gegužės maršrutu Klaipėda-Treleborgas (Švedija) trys jos laivai plauks septynis kartus per savaitę.

Pirmas „TT-Line“ keltas „Tom Sawyer“ iš Centrinio Klaipėdos terminalo į Treleborgą išplaukė 2018 metais birželio 10 d. Pirmuosius pusantrų metų jis pasikeisdamas su laivu „Robin Hood“ plaukė šiuo maršrutu tik kartą per savaitę. Tokia buvo pradžia.

Nuo 2020 metų sausio „TT-Line“ keltas „Marco Polo“, kurį kompanija specialiai įsigijo šiai linijai aptarnauti, „apsigyveno“ UAB Klaipėdos konteinerių terminalo (KKT) ro-ro ir generalinių krovinių terminale ir į Treleborgą jau antri metai plaukia 4 kartus per savaitę, o „Tom Sawyer“ - vieną kartą. Vasarą jį keičia laivas „Robin Hood“.

Pasak UAB „TT-Line“ Klaipėdos biuro pardavimo ir rinkodaros specialistės Kristinos Achenbachės, dabar į Klaipėdos uostą kartą ar du per metus užsuka beveik visi iš septynių „TT-Line“ laivų.

„Manome, kad sprendimas persikelti iš Centrinio į Klaipėdos konteinerių terminalą buvo teisingas. Jau plaukiame 5 kartus per savaitę, užkimštume miestą autotransportu, važiuojančiu į keltus. O dabar automobiliai nukreipiami į Klaipėdos pakraštį“, - sako K. Achenbachė.

„TT-Line“ Klaipėdos biuras ir keleivių laukimo salė yra įsikūrę šalia minėto KKT terminalo. Jame jau dirba 10 darbuotojų, nors dar pernai metų pradžioje klientus aptarnavo samdoma agentavimo bendrovė.

GIDAS. Kelto „Marco Polo“ procesų organizavimo koordinatorius Dainius Kuzminas.

GIDAS. Kelto „Marco Polo“ procesų organizavimo koordinatorius Dainius Kuzminas.

Ši vokiečių kompanija ne tik neplanuoja trauktis iš Klaipėdos, bet ir ketina šiemet nuo gegužės didinti laivų išvykimų skaičių.

Į Treleborgą iš Klaipėdos bus plaukiama septynis kartus per savaitę. Kursuos jau ne du, o trys keltai, kurie ne tik didesni, bet ir komfortiškesni. Prie jau minėtų „Tom Sawyer“, kuris nuo gegužės plauks ne vieną, o jau du kartus per savaitę, ir „Marco Polo“ prisijungs ir „Nils Dacke“, kurį vėliau pakeis „Robin Hood“, plauksiantis du kartus per savaitę. Kartais užsuks ir „Huckleberry Finn“.

Keltai iki Treleborgo plaukia apie 17 valandų. Klaipėdos uoste jie stovi tik 2-3 valandas.

SPECIALISTĖ.„TT-Line“ Klaipėdos biuro pardavimo ir rinkodaros specialistė Kristina Achenbachė.

SPECIALISTĖ.„TT-Line“ Klaipėdos biuro pardavimo ir rinkodaros specialistė Kristina Achenbachė.

Plaukiojo neišlipdami

Vos tik renovuotas laivas „Marco Polo“ iš Klaipėdos pradėjo plaukti į Švediją, prasidėjo pandemija.

"Sudėtingiausia buvo tada, kai šalys uždarė savo sienas, kai keleiviai iš kitų šalių negalėjo atvykti į Švediją ir priešingai. Kompanijai teko persiorientuoti ir pasiūlyti klientams tiesiog paplaukioti keltu be išlipimo į krantą, praleisti atostogas kelte, kai viskas įskaičiuota. Švedams tai ypač patiko. Net tada, kai šalys atsidarė, jie teiraudavosi tos paslaugos.

Kompanija buvo labai dosni savo klientams, nuolatos „perkeldinėjo“ bilietus. Dar ir dabar skambina klientai, kurių bilietas dvejų metų senumo„, - pasakojo “TT-Line" Klaipėdos biuro Keleivių aptarnavimo skyriaus specialistė Rūta Bliujienė.

Šiuo metu tebesilaikoma visų sanitarijos priemonių, keltai dezinfekuojami, bet keleiviai jau nesusiduria su kokiais nors apribojimais įvažiuoti į šalį, nebereikalaujama turėti skiepų pasą ir kt.

BIURAS. Bendrovės „TT-Line“ biuras Klaipėdoje.

BIURAS. Bendrovės „TT-Line“ biuras Klaipėdoje.

Karas planų nepakeitė

„Skambina mums klientai ir teiraujasi: “Paskelbtas karas, ar keltai plaukia?„ Taip, karas sukrėtė mus visus. Kompanija svarstė, ką daryti. Vis dėlto priimtas sprendimas tęsti tai, kas suplanuota, didinti laivų išplaukimų skaičių“, - sakė R. Bliujienė.

Pasak K. Achenbachės, Rusija ir Baltarusija nesudarė didelės „TT-Line“ rinkos dalies. Jeigu verslai turės persiorientuoti, jiems siūloma nauja Skandinavijos kryptis.

„TT-Line“ viską suplanavo metų pradžioje, jau sudarytas tvarkaraštis ir kol kas laikomasi plano, nepaisant to, kad prasidėjo karas Ukrainoje.

Beje, pabėgėliai iš Ukrainos visais kompanijos keltais plukdomi nemokamai.

Treleborgas - Pietų Švedijos uostas, didelis susisiekimo mazgas. Visai netoli yra Danija, beveik valanda automobiliu iki Kopenhagos centro. „Kai nuo gegužės iš Klaipėdos į Treleborgą plauks didesni laivai, nereikės nė išlipti iš laivo, bus galima vykti į Travemiundę ar Rostoką. Iš Treleborgo dar galime pasiūlyti plaukti kompanijos laivu į Svinouiscio uostą Lenkijoje. Kai prieš Kalėdas keltai būna perpildyti ar kai kurie neplaukia dėl audrų, mūsų klientai plaukia į Lenkiją, o iš jos jau parvažiuoja į Lietuvą automobiliu“, - pasakojo K. Achenbachė.

Dvivietėje kajutėje, kuri įrengta pristatytoje laivo dalyje, yra ir televizorius.

Dvivietėje kajutėje, kuri įrengta pristatytoje laivo dalyje, yra ir televizorius.

Kol kas bilietai nebranginami

Paklausta, ar dėl to, kad brangsta energijos resursai, kuras, didės ir „TT-Line“ keltų bilietų kainos, pardavimo ir rinkodaros specialistė atsakė: „Kol kas niekas pas mus nesikeitė. Kaip ir kas keisis dėl karo Ukrainoje, kol kas sunku pasakyti. Mes tikimės, kad vasarą Skandinavija bus viena populiariausių atostogoms. Dabar skristi lėktuvu kur nors į šiltuosius kraštus neatrodo gera mintis.“

„TT-Line“ atstovės mano, kad ir šiemet vasarą, kai iš kitų kraštų grįš vasarotojai, gali kaip ir pernai nebūti bilietų. Pasak jų, kas važinėjo, tas važiuos ir šiuo metu. Skandinavijoje yra gana daug dirbančių lietuvių. Keleivių srautai suaktyvėja velykiniu laikotarpiu, o paskui jau įsilinguoja vasarą.

Pernai dviratininkų grupė plaukė iki Treleborgo „TT-Line“ keltu, paskui iki Vokietijos ir dviračiais per Europą grįžo į Lietuvą.

Pasak R. Bliujienės, švedams, danams, norvegams dabar siūloma plaukti maršrutu Treleborgas-Kaipėda su apgyvendinimu viešbučiuose Klaipėdoje ir Vilniuje.

„Lietuviai dažniausiai klausia, kada vėliausiai galima atvažiuoti į keltą, o švedai - kada anksčiausiai“, - juokavo ji apibūdindama keleivių skirtumus.

Pasak K. Achenbachės, dabar labai populiarėja tarp lietuvių kelionės su kemperiais į Skandinaviją. Mat jos šalyse išvystyta infrastruktūra šiam tikslui, labai daug kempingo aikštelių.

Beje, „TT-Line“ keltuose galima keliauti ir su augintiniais, ne tik su šunimi ir kate, bet ir su šešku, su žiurkėnu ar papūgėlėmis. Yra jiems pritaikytų kajučių, o laivo denyje yra šunų tualetas.

VIETOS. Laive yra ir 30 sėdimų vietų.

VIETOS. Laive yra ir 30 sėdimų vietų.

„Marco Polo“ - perstatytas laivas

Turėjome galimybę apsilankyti ro-pax kelte „Marco Polo“, pavadintame keliautojo vardu, kur mūsų gidas buvo procesų organizavimo koordinatorius Dainius Kuzminas. Laivas pastatytas Olandijoje 1993 metais. Jis dirbo Viduržemio jūroje. 2019 metais buvo renovuotas Lenkijos laivų statykloje.

Renovacijos metu buvo pristatytas antstatas su 52 dvivietėmis kajutėmis. Senajame laive jų buvo 26 ir visos keturvietės. Tada jis galėjo plukdyti tik 100 keleivių. Dabar laive 78 kajutės ir 30 sėdimų vietų, perstatytas restoranas, laivo priekyje įrengta graži panoraminė poilsio zona su sėdimomis vietomis.

„Marco Polo“ - mažiausias „TT-Line“ laivas. Jis gali plukdyti 240 žmonių, įskaitant ir įgulos narius. Pastarųjų šiuo metu yra apie 30. Jie - lietuviai, latviai ir lenkai. Kapitonas - lenkas.

Atšventė 60-metį

Vokietijos keltų bendrovė „TT-Line“ šiemet kovo 28 d. atšventė savo gimtadienį - 60 metų veiklos Baltijos jūroje jubiliejų. Tądien kompanijos darbuotojai visose šalyse buvo kviečiami laivuose pasivaišinti šventine vakariene.

Šiandien „TT-Line“ dirba 750 dvidešimties skirtingų tautybių darbuotojų. 58 proc. sausumos personalo sudaro moterys, jos užima 46 proc. vadovaujamų pareigų. Pagrindinis kompanijos biuras yra Liubeke. Biurus, be Lietuvos ir Vokietijos, kompanija turi Švedijoje ir Lenkijoje. Darbuotojai kalba įvairiomis kalbomis, tad bet kuriame iš biurų galima gauti visą informaciją.

Kompanijos laivai plaukia maršrutais tarp 5 uostų keturiose šalyse. Per metus jos laivai perveža daugiau nei 900 000 keleivių, 500 000 krovinių vienetų, 200 000 keleivinių automobilių.

Pirmas kompanijos laivas „Nils Holgersson I“ 1962 m. kovo 28 d. pradėjo kursuoti tarp Vokietijos Travemiundės uosto ir Švedijos Treleborgo.

Iš pradžių kompanijos laivai plaukiojo iš Travemiundės į Treleborgą. 1992 atidaryta keltų linija Travemiundė-Rostokas, o 2013 metais buvo atidaryta linija Treloborgas-Svinouiscis.

„TT-Line“ šiuo metu turi 7 ro-pax tipo keltus: „Marco Polo“, „Tom Sawyer“, „Huckleberry Finn“, „Nils Dacke“, „Robin Hood“, „Akka“ ir „Peter Pan“. Pastarasis yra didžiausias kompanijos laivas, jame jau sunku ir savo kajutę susirasti. Keltai turi ir saunas, burbulines vonias, ir t. t. Tai mini kruiziniai laivai.

Pasak Keleivių aptarnavimo skyriaus specialistės R. Bliujienės, galbūt kompanijos laivai pavadinti pasakų, knygų herojų vardais todėl, kad vokiečiai seniau Švediją įsivaizdavo kaip pasakų šalį.

„TT-Line“ šiuo metu stato du naujus laivus Kinijoje. Prašymą juos statyti ji pateikė 2018-aisiais. Taigi netrukus kompanija turės jau 9 laivus.

Kaip ir pačiam pirmajam kompanijos laivui prieš šešis dešimtmečius, taip ir naujajam „Green Ship“ kartos keltui, ką tik pastatytam Kinijoje, suteiktas vardas „Nils Holgersson“. Jis jau pakeliui į Vokietiją, ją turėtų pasiekti balandžio pabaigoje. Šis keltas kursuos tarp Vokietijos ir Švedijos. Tai ekologiškas laivas, varomas suskystintomis dujomis.

Birželį biurų atstovai kviečiami į pirmojo „Green Ship“ kartos laivo inauguraciją Travemiundėje.

Antras statomas „Green Ship“ laivas bus pavadintas „Peter Pan“ ir jo statyba jau įpusėta. Pasak K. Achenbachės, kol kas neplanuojama naujus laivus siųsti į liniją Klaipėda-Treleborgas.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder