Algis Latakas

A. Latakas: trąšų terminalas Ust Lugoje sukeltų iššūkių, Klaipėda ieškotų alternatyvų

Rusijai svarstant planus Ust Lugos uoste Suomijos įlankoje statyti Baltarusijos trąšų krovos terminalą, apie 10 mln. tonų baltarusiškų trąšų kraunančio Klaipėdos uosto vadovas sako, kad šių krovinių praradimas sukeltų iššūkių uostui, tačiau būtų ieškoma alternatyvų. 

„Be abejo, jeigu Ust Lugoje pastatytas naujasis trąšų terminalas būtų skiriamas kroviniui, kuris šiandien kraunamas per Klaipėdos uostą, nuostolis būtų didelis. Vien baltarusiškų krovinių apie trečdalis Klaipėdos uoste kraunama, o iš jų didžioji dalis yra birūs kroviniai, kurie galimai galėtų būti perkraunami Ust Lugos uoste“, – BNS sakė Algis Latakas. 

„Kokios tai galėtų turėtų įtakos Baltarusijos kroviniams ateityje, sunku pasakyti, visgi šitas terminalas yra labai toli, ekonomiškai tai būtų tikrai nenaudinga, turėtų būti dotuojamas geležinkelis, kiti dalykai. Bet apie tai yra kalbama jau, sakyčiau, kuris laikas“,  – pridūrė jis.

Baltarusijos trąšų gamintoja „Belaruskalij“ turi 30 proc. vienos didžiausių uosto krovos bendrovių Birių krovinių terminalas (BKT) akcijų. Likusias valdo verslininkas Igoris Udovickis.  

I. Udovickis BNS kovo pradžioje teigė, kad BKT, pernai kalio trąšų krovos apimtis padidinusi 800 tūkst. tonų (2019 metais įmonė krovė 10 mln. tonų), šiemet žada toliau didinti krovą ir turi planų plėstis. BKT vadovai anksčiau BNS sakė, kad metinius terminalo pajėgumus ateityje numatoma padidinti iki 16 mln. tonų. 

A. Latakas atkreipė dėmesį, kad Rusija jau kurį laiką planuoja savo bei kai kurių kitų šalių krovinius nukreipti per savo terminalus, o Klaipėdoje rusiškų krovinių vis mažėja, todėl ieškoma alternatyvų.

„Jeigu kalbame apie birius krovinius, tai turėtų būti alternatyva pirmiausia ta, kad tai turėtų būti keičiama į birius krovinius. Jeigu kalbame apie skystus naftos produktus, tai vėl alternatyvos būtų ieškoma, galbūt dalį ne iš sausumos krovinio paimti, dalį iš jūros, paskui perkrauti, paskirstyti, tų alternatyvų atsiranda visada“, – BNS sakė Klaipėdos uosto vadovas. 

Jis prisiminė, jog maždaug 2000-aisiais didžiąją dalį Klaipėdos uosto krovinių sudarė rusiški kroviniai, ypač metalai, tačiau laikui bėgant ir jų mažėjant, juos keitė kiti.

Antradienį paskelbta, jog Rusijos federalinė jūrų ir upių transporto agentūra svarsto planus Ust Lugos uoste pastatyti Baltarusijos trąšų terminalą. „Rosmorrečflot“ vadovas Andrejus Lavriščevas sakė, jog tiksli jo vieta dar neparinkta – dėl jo vietos ir dydžio tikimasi apsispręsti ik vasaros. 

Baltarusija nuo šių metų iš esmės nutraukė naftos produktų eksportą per Klaipėdą, juos dabar krauna Rusijos uostai Suomijos įlankoje. 

Baltarusijos autoritarinis prezidentas Aliaksandras Lukašenka pernai ne kartą grasino, jog jo šalis atsisakys naudotis Klaipėdos uostu – per jį daugiausiai buvo išvežamos kalio trąšos ir naftos produktai.

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder