Rimantas Juška

2022-ieji „Klaipėdos Smeltei“ - adaptacijos metai

(1)

Šiemet Klaipėdos uostas atsidūrė gana keblioje padėtyje - veiklą sustabdyti turėjo uosto kompanija Nr. 1 Birių krovinių terminalas. Galima sakyti, kad savotiško gelbėtojo vaidmens, kad uostas nekristų taip skaudžiai, ėmėsi LKAB „Klaipėdos Smeltė“. Apie tai, kokie buvo šie metai, apie lūkesčius ateinančiais 2023-iaisiais ir mėgstantį bendrovės viaduku pabėgioti zuikį kalbėjomės su bendrovės generaliniu direktoriumi Rimantu Juška.

Kokie 2022-ieji buvo jūsų įmonei?

Iš esmės geri: visus metus darbuojamės labai intensyviai ir tikimės, kad krovos apimtys, palyginti su 2021-aisiais, išaugs apie 2,6 karto ir pasieks 640 000 TEU (sąlyginių jūrinių konteinerių).

Kartu šiuos metus pavadinčiau adaptacijos metais: metų pradžioje kartu su visais sunkiai psichologiniu atžvilgiu išgyvenome žmonėms karo Ukrainoje sukeliamas tragedijas, mokėmės ir išmokome prisitaikyti prie naujos geopolitinės realybės, susitelkti ties tikslais užuot nuogąstavę.

Koks, jūsų manymu, įvykis įmonėje buvo pats reikšmingiausias?

Išskirčiau keletą epizodų. Pirmas - darbuotojų susitelkimas ir atsakingas požiūris į išaugusią krovą, antras - kartu su akcininkų holdingo kompanijos TIL IT specialistais simuliuota masyvi terminalo kibernetinė ataka. Greta gero saugos įvertinimo, atpažinome keletą svarbių taisytinų komponentų, inicijavome IT saugos stiprinimo programą ir galiu drąsiai teigti - jau kilstelėjome saugą į kitą lygmenį bei tęsiame stiprinimą toliau.

Trečia - šiais metais baigėme įgyvendinti „nė vieno lapo finansų apskaitoje“ programą. Taip pat norėčiau paminėti sėkmingą susitarimą su partneriais tęsti bendradarbiavimą sandėliuojant ir perkraunant NATO (pirmiausia - JAV kariuomenės) karinę techniką.

Ko šiemet nepavyko padaryti iš planuotų dalykų ir kodėl?

Vasario mėnesio pabaigoje po ilgų derybų ketinome pasirašyti svarbią nebenaudojamų lokomotyvų pardavimo sutartį su partneriais iš Ukrainos, tačiau po 24 dienos, prasidėjus karui Ukrainoje su Rusija, susitarimas neįvykdytas.

Ką naujo įsigijo įmonė šiemet?

2022-ųjų investicijų programa buvo itin atsargi: stebėjome geopolitinę situaciją, vartojimo dinamiką, konkuruojančių uostų apkrovos lygių trendus, kruopščiai svėrėme, ar ir kokias sumas tikslinga investuoti dar šiais metais. Didžioji planuotų investicijų dalis buvo atidėta.

Kokia situacija jūsų rinkoje, kokios tendencijos ryškėja?

Okeaninės konteinerių laivybos rinkoje - tikras permainų laikotarpis: gan sparčiai krinta konteinerių gabenimo frachtai, rinka pildosi beprecedenčiu kiekiu MSC laivų, sykiu globalus vartojimas bei investicijos pasaulyje lėtėja, rinkos dalyviai užgniaužę kvapą seka naujienas iš fronto bei atitinkamai - pasaulinių institucijų. Laukia periodas, kai visi turėsime demonstruoti išmonę, kantrybę, susiklausymą bei gajumą.

Kas daugiausia įtakos turėjo jūsų įmonės rezultatams?

Palyginti tvarus vadinamojo „tranšipmento“ konteinerių srautas, kurį generavo laivybos kompanijos MSC okeaniniai servisai IPAK bei Scanbalt/USA.

Kiek įmonėje dirba darbuotojų? Ar mažinote jų skaičių, o gal didinote?

Daugiau kaip 260. Skaičius kiek svyravo, bet pamažėle darbuotojų skaičių didinome, atsižvelgdami į planuojamas krovos apimtis bei klientų poreikius.

Klaipėdos Smeltė

Ar didinote atlyginimus ir ar planuojate didinti 2023-iaisiais?

Taip, 2022-uosius pasitikome pakeldami darbuotojų atlyginimus maždaug 11 proc.; planuojame juos didinti ir nuo 2023 m. sausio 1 d., modeliuojame kelis variantus ir netrukus turėsime sprendimą.

Koks linksmiausias įvykis šiemet nutiko įmonėje?

Vedamas sunkiai paaiškinamų paskatų bei mįslingų interesų, nederindamas sprendimo su vadovybe bei kontroliuojančiomis institucijomis, terminale apsigyveno zuikis iš miško, kuris mėgsta pabėgioti mūsų viaduku. Kartu senokai nebematyti lapės. Greičiausiai nusileido konkurencinėje kovoje dėl plotų.

Kaip jūsų kolektyvas dirbs per Kalėdas ir Naujuosius metus?

Terminalas dirbs įprastu ritmu, turėsime pertraukėles per Kalėdas bei Naujųjų naktį: progą atšvęsti šias svarbias šventes su šeimomis ir bičiuliais turi turėti visi.

Kaip jūsų paties šeima švęs Kalėdas ir Naujuosius metus?

Didžiulis noras buvo sutikti šventes kur nors šiltuose egzotiškuose kraštuose, bet aplinkybės susidėliojo taip, kad liksime namuose ir švęsime ramiai šeimoje.

Kokie jūsų lūkesčiai kitais metais? Ką planuojate padaryti ar įsigyti?

Jau šiemet aktyviai dirbome prie kito konteinerių terminalo plėtros etapo koncepcijos, kurią planuojame pasiruošti ateinančiais metais. Toliau nuosekliai dirbsime su procesais gerinant MSC laivų apdorojimo greitį ir jos klientų aptarnavimo kokybę, atsakingai dirbsime ir stiprinsime kompanijos patrauklumą darbuotojų rinkoje.

Kokia didžiausia darbinė jūsų svajonė metams baigiantis?

Darbinės svajonės taip pat turi turėti krislelį paslapties; garsiai įvardintos, jos praranda šansą pretenduoti į mažytį kalėdinį stebuklą, tiesa?

Ar išleisite šiemet įmonės kalendorių? Daugiau ar mažiau egzempliorių.

Būtinai. Tai mažytė naujametė tradicija, be jos sunkiai įsivaizduojame darbo vietas. Užsakėme kiek daugiau nei ankstesniais metais.

Ar dar siunčiate partneriams atvirukus ar kokias nors kitokiais dovanas Kalėdoms, Naujiesiems metams?

Jau kelinti metai siunčiame elektroninius, ne popierinius atvirukus, gerokai sumažinome ir dovanų skaičių. Sutaupytą spaudai ir dovanoms sumą kasmet skiriame labdarai.

Kaip šiemet sveikinsite partnerius ir klientus?

Telieka jiems siurprizas: juk tikėtina, kad straipsnis pateks ir ant jų žurnalinio staliuko.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder