Šumio atsisveikinimas
Pernykštį čempionatą galima vadinti sėkmingu, bent jau žiūrint į sportinę pusę. Keturi sportininkai pabuvo lyderiais, intriga išliko iki paskutinio etapo, vykusio Brazilijoje. Galų gale vokietis Sebastianas Fetelis (Sebastian Vettel) aplenkė ispaną Fernandą Alonsą (Fernando Alonso) tik 3 tšk. Tai buvo trečiasis S.Fetelio titulas iš eilės.
Po praėjusio sezono įvykusių pasikeitimų negalima pavadinti revoliuciniais. Vis dėlto jų negalima pavadinti ir nereikšmingais. Kaip jau minėjome, kai ko „Formulėje 1“ bus šiek tiek mažiau nei pernai. Išėjusi žvaigždė yra septyniskart čempionas Michaelis Šumacheris (Michael Shumacher). Vokietis sugrįžo į „Formulę 1“ 2010 m., bet per tris sezonus nuvylė savo gerbėjus. Daugkartiniam čempionui po sugrįžimo tik kartą pavyko užlipti ant podiumo, jo tėvynainio ir kolegos „Mercedes“ komandoje Niko Rosbergo (Nico Rosberg) pasiekimai buvo daug geresni. Kadangi Šumiui jau 44-eri, antrasis pasitraukimas tikriausiai bus paskutinis.
Pernai čempionate buvo 20 etapų, šiemet jų bus 19. Iš tvarkaraščio išbrauktos Europos „Grand Prix“ lenktynės, vykdavusios Valensijoje. Ispanijoje nuo šiol bus rengiamas vienas etapas, o trasos keisis. Šiemet lenktynės vyks Barselonoje, kitais metais - Valensijoje. Panašioje situacijoje atsidūrė Vokietija. Trasos yra dvi - Hokenheimo ir Niurburgringo. Elitinius sportininkus jos priims pakaitomis. Šiemet „Formulę 1“ bus galima išvysti Hokenheime.
Svarstoma, kad 2014 m. čempionate galbūt bus net 22 etapai. Varžybos Naujajame Džersyje (JAV) turėjo įvykti ir šiemet, bet amerikiečiai nespėjo pasiruošti. Rengti „Formulės 1“ varžybas nori Rusija, Meksika bei Tailandas.
Karjeros laiptai
Iš 22 pernai startavusių komandų šiemet liko 21. Išnyko Ispanijos ekipa HRT. Savininkai lapkritį paskelbė, kad parduoda komandą, bet pirkėjų nerado. Kadangi ekipų mažiau, tai ir lenktynininkų bus ne 24, o 22. Pagrindiniai komandų pokyčiai susiję su 2008 m. čempiono Luiso Hamiltono (Lewis Hamilton) pavarde. Dar rugsėjį paskelbta, kad jis „Mercedes“ komandoje pakeis M.Šumacherį. Su savo naująja ekipa britas pasirašė trejų metų sutartį.
Šis pasikeitimas sukėlė grandininę reakciją, porai jaunų lenktynininkų leidusią pakilti karjeros laiptais. Meksikietis Serchijus Peresas (Sergio Perez) iš „Sauber“ perėjo į „McLaren“ ir pakeitė L.Hamiltoną. Savo ruožtu „Sauber“ vadovai iš „Force India“ pasikvietė vokietį Niką Hulkenbergą (Nico Hulkenberg).
Čempionate startuos penki debiutantai. Labiausiai pasisekė meksikiečiui Estebanui Gutieresui (Esteban Gutierrez). „Sauber“ jį pasikvietė, kad pakeistų visai neblogai pernai lenktyniavusį japoną Kamujį Kobajašį. Kiti debiutantai bus suomis Valteris Botas (Valtteri Bottas), olandas Giedas van der Gardas (Giedo van der Garde), prancūzas Žiulis Bjančis (Jules Bianchi) ir britas Maksas Čiltonas (Max Chilton).
E.Gutieresas, G. van der Gardas ir M.Čiltonas į „Formulę 1“ perėjo iš GP2 čempionato. Beje, jie nebuvo lyderiai. Geriausiai iš minėtos trijulės GP2 varžybose pasirodė trečiąją vietą užėmęs E.Gutieresas. Čempionas italas Davidas Valzečis (Davide Valsecchi) gavo tik atsarginio piloto vietą „Lotus-Renault“ komandoje. Vicečempionas brazilas Luisas Rasija (Luiz Razia) tik prieš paskutinius bandymus išgirdo, kad yra nereikalingas ekipai „Marussia“.
Chuligano sugrįžimas
Talentas „Formulės 1“ industrijoje vis dažniau nusileidžia pinigams. Silpnesnės komandos renkasi jaunus sportininkus, galinčius atsinešti savo rėmėjų lėšas. Dėl šios priežasties vietų neteko keli patyrę pilotai. „Sauber“ pasirinko E.Gutieresą vietoj K.Kobajašio būtent dėl meksikiečių pinigų. Vokietis Timas Glokas (Timo Glock) turėjo sutartį su „Marussia“, bet ekipa ją nutraukė ir pasirinko daugiau pinigų nešančius sportininkus.
Abu pilotai pasikeitė „Caterham“ kolektyve. Rusas Vitalijus Petrovas nesurinko pakankamos sumos, o Heikis Kovalainenas (Heikki Kovalainen) pinigų net neieškojo. Suomio nuomone, mokėti už važiavimą turi komanda, o ne sportininkas. Komanda manė kitaip. Brazilo Bruno Senos (Bruno Senna) neišgelbėjo ir rėmėjų pinigai. „Williams“ vadovų tiesiog netenkino jo rezultatai. B.Sena ir T.Glokas šiemet dalyvaus kėbulinių mašinų varžybose. Ispanas Pedras de la Rosa ir indas Narainas Kartikejanas (Narain Karthikeyan) darbo neteko dėl HRT išnykimo. Kadangi šie pilotai gerų rezultatų nedemonstravo, jų paslaugų niekam neprireikė.
Pernai gerbėjai galėjo stebėti įspūdingą Kimio Raikoneno (Kimi Raikkonen) sugrįžimą į „Formulę 1“. Suomis netikėtai užėmė trečiąją vietą. Šiemet tokių sugrįžimų tikėtis neverta, bet vienas sūnus paklydėlis vis dėlto grįš į čempionatą. Patyręs vokietis Adrianas Sutilas padarė priverstinę pertrauką, nes 2011 m. Šanchajaus klube jis sudaužyta šampano taure sužeidė į kaklą verslininką iš Liuksemburgo. 2012 m. pradžioje teismas A.Sutilui skyrė 18 mėnesių bausmę lygtinai. Tai neatbaidė „Force India“ komandos - ji vasario pabaigoje pasirašė su vokiečiu sutartį.
Bandymų mįslės
Iš tiesų sezonas jau prasidėjo. Melburne jau įvyko treniruotės ir kvalifikacija. Tačiau tikrosios lenktynės prasidės ankstyvą sekmadienio rytą, maždaug aštuntą valandą. Sportininkams teks įveikti daugiau kaip 300 km distanciją. Pernai greičiausias joje buvo britas Džensonas Batonas (Jenson Button).
Paskutinė - trečioji - „Formulės 1“ bandymų sesija kovo 3 d. baigėsi Barselonoje. Rezultatai nudžiugino „Mercedes“ gerbėjus. N.Rosbergas važiavo greičiausiai, L.Hamiltono rezultatas buvo trečias. Gerai pasirodė ir „Ferrari“. F.Alonso rato įveikimo laikas buvo antras, o Felipės Masos (Felipe Massa) - ketvirtas. Manoma, kad pernai konstruktorių taurę laimėjusi „Red Bull“ komanda slapukavo. S.Fetelio rezultatas buvo tik 11-as, Marko Veberio (Mark Webber) - 14-as. Beje, išėjus į pensiją M.Šumacheriui, 36-erių M.Veberis yra vyriausias čempionato pilotas. Apie pasitraukimą iš „Formulės 1“ australas kol kas negalvoja.
Daugelis sportininkų ir specialistų primena, kad neverta sureikšminti bandymų rezultatų. L.Hamiltonas paragino komandos narius nusileisti ant žemės, nes dar laukia daug darbo. „Malonu būti priekyje, tačiau tai nieko nereiškia. Bandymai ir lenktynės yra du skirtingi dalykai“, - pareiškė „Mercedes“ sporto direktorius Totas Volfas (Toto Wolff). „Akivaizdu, kad padarėme didelę pažangą, bet kai kurie varžovai neparodė visko, ką gali. „Red Bull“ kelia daugiausiai klausimų“, - svarstė N.Rosbergas.
S.Fetelis po bandymų buvo nusivylęs ir skundėsi padangomis. „Neįvykdėme visko, ką buvome suplanavę“, - teigė čempionas. Vis dėlto „Red Bull“ komandos niekas neskuba nurašyti. F.Alonsas mano, kad Melburne būtent ji bus favoritė. Tačiau ispanas nebuvo linkęs kažkam kitam atiduoti favorito vardo, kai kalbėjo apie visą sezoną. „Pasimokiau iš pernai padarytų klaidų. Esu geresnis, nei buvau pernai“, - sakė vicečempionas. Apie galimybę grįžti į viršūnę kalba ir K.Raikonenas. Beje, čempionate dalyvaus penki titulą anksčiau laimėję sportininkai: F.Alonsas, K.Raikonenas, L.Hamiltonas, Dž.Batonas ir S.Fetelis. Ar kuris nors iš jų triumfuos šiemet, sužinosime lapkričio pabaigoje, kai pasibaigs 64-asis „Formulės 1“ sezonas.
Čempionato tvarkaraštis
1 etapas - kovo 17 d. Melburne (Australija);
2 etapas - kovo 24 d. Kvala Lumpūre (Malaizija);
3 etapas - balandžio 14 d. Šanchajuje (Kinija);
4 etapas - balandžio 21 d. Bahreine;
5 etapas - gegužės 12 d. Barselonoje (Ispanija);
6 etapas - gegužės 26 d. Monte Karle (Monakas);
7 etapas - birželio 9 d. Monrealyje (Kanada);
8 etapas - birželio 30 d. Silverstoune (D.Britanija);
9 etapas - liepos 7 d. Hokenhaime (Vokietija);
10 etapas - liepos 28 d. Budapešte (Vengrija);
11 etapas - rugpjūčio 25 d. Spa (Belgija);
12 etapas - rugsėjo 8 d. Monzoje (Italija);
13 etapas - rugsėjo 22 d. Singapūre;
14 etapas - spalio 6 d. Jongame (Pietų Korėja);
15 etapas - spalio 13 d. Suzukoje (Japonija);
16 etapas - spalio 27 d. Naujajame Delyje (Indija);
17 etapas - lapkričio 3 d. Abu Dabyje (Jungtiniai Arabų Emyratai);
18 etapas - lapkričio 17 d. Ostine (JAV);
19 etapas - lapkričio 24 d. San Paule (Brazilija).
Parengta pagal dienraščio „Respublika“ priedą „Sporto gyvenimas“
Rašyti komentarą