„Royal Caribbean Group“ priklausantis „Icon of the Seas“ yra 365 metrų ilgio, 20 denių ir jame telpa daugiausia 7 600 keleivių.
Iš esmės tai yra plūduriuojantis vandens parkas: yra septyni skirtingi baseinai ir šešios didelės vandens čiuožyklos. Be to, kruiziniame laive yra daugybė pramogų vietų, barų ir restoranų.
Kruizinis laivas yra varomas suskystintomis gamtinėmis dujomis, kurias bendrovė vadina „švariausiai degančiu jūriniu kuru“. Nors SGD varikliai yra efektyvesni ir išskiria mažiau anglies dioksido nei įprasti jūriniai degalai, jie vis tiek išmeta didelius metano kiekius. Tiesa, jo buvimo laikas atmosferoje yra trumpesnis nei CO2.
SGD variklių problema yra „metano slydimas“ – procesas, kurio metu iki galo nesudegęs kuras nuteka į aplinką. Čia jis pakils į Žemės atmosferą ir taip padidės planetos temperatūra.
Dar praėjusią savaitę naujoje Tarptautinės švaraus transporto tarybos (ICCT) ataskaitoje buvo padaryta išvada, kad SGD varikliai greičiausiai gamina daug daugiau metano, nei mano daugelis tarptautinių reguliavimo institucijų.
„Manytume, kad, naudojant SGD, išmetama 120 procentų daugiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų, nei naudojant jūrinį kurą“, – sakė ICCT jūrų programos direktorius.
„Laivai tampa vis didesni ir didesni ir tai yra neteisinga kruizų pramonės kryptis. Jei tikrai galvotumėte apie tvarumą, o ne apie savo tikslą, nestatytumėte kruizinio laivo, kuriame tilptų beveik 10 000 žmonių“, – nepasitenkinimą išreiškė ir aplinkosaugos organizacijos „Žemės draugai“ atstovė.
Parengta pagal Iflscience.com
Rašyti komentarą