Independence

Sprendimas dėl „Independence“ įsigijimo teikiamas akcininkams

Naftos ir suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalų operatorės KN valdyba priėmė sprendimą dėl laivo-saugyklos su išdujinimo įranga (FSRU) „Independence“ įsigijimo, pasibaigus jo nuomos sutarčiai. 2021 m.

2021 m. KN atliktas rinkos tyrimas bei tarptautinė viešojo pirkimo procedūra parodė, kad šiuo metu nuomojamas FSRU yra ekonomiškai naudingiausias sprendinys. Šiam bendrovės siūlomam sprendimui turės pritarti bendrovės akcininkai visuotiniame akcininkų susirinkime, kuris vyks vasario 25 dieną.

Suskystintųjų gamtinių dujų terminalo įstatyme numatyta, kad SGD terminalo operatorius pasirenka ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą laivo-saugyklos įsigijimui ir iki 2024 m. gruodžio 31 d. nuosavybės teise įsigyja laivą-saugyklą su išdujinimo įranga bei tampa jo valdytoju. Terminalo veikla užtikrinama iki 2044 m. gruodžio 31 d.

Siekiant projektą įgyvendinti laiku ir mažiausiomis sąnaudomis, užtikrinant skaidrumo, lygiateisiškumo bei konkurencijos skatinimo principus, ekonomiškai naudingiausio sprendinio pasirinkimo procese buvo pasitelktos išorinės kompetencijos. KN naudojosi ekspertų – komercinių, teisinių ir techninių paslaugų tiekėjų, – paslaugomis, kurie konsultavo bendrovę SGD ekonomiškai ir technologiškai naudingiausio įrenginio pasirinkimo procese.

Atliekant rinkos konsultaciją ir tyrimą dėl FSRU įsigijimo, nustatytos trys galimos alternatyvos: naujas FSRU, naudotas FSRU arba konvertuotas dujovežis.  Bendradarbiaujant su konsultantais, taip pat apklausus potencialius FSRU tiekėjus bei SGD terminalo naudotojus apibrėžtas optimalus FSRU dydis ir kiti svarbūs parametrai, kurių pagrindu parengta FSRU pirkimo techninė specifikacija bei kiti pirkimo dokumentai. Priimant sprendimą dėl konkretaus laivo-saugyklos KN vertino laivo gyvavimo ciklo sąnaudas, ne tik įsigijimo kainą: siūlomo laivo amžius, dydis, tikėtini veiklos kaštai, tai pat kai kurie techniniai sprendiniai darant apsisprendimą buvo labai svarbūs. Vienas iš esminių reikalavimų laivui – technologijos suderinamumas su jau atliktomis investicijomis, t. y., pastatyta krantine ir dujotiekio atšaka.

Įvertinę visas dedamąsias – maksimalią FSRU pirkimo vertę, technologinius aspektus ir kt. rinkos sąlygas – viešojo pirkimo procedūros metu potencialūs tiekėjai iš esmės pripažino negalintys pasiūlyti ekonomiškai naudingesnio sprendinio nei turima FSRU „Independence" išpirkimo opcija.

„Priimant sprendimą dėl ekonomiškai naudingiausio sprendinio siekėme sudaryti maksimaliai skaidrias ir visiems rinkos dalyviams vienodas sąlygas, pasiūlyti alternatyvių sprendinių dabartiniam „Independence“ bei užtikrinti konkurencingą procesą. Rinkos tyrimui pasitelktos tarptautinės kompetencijos, bendrauta su daugiau nei 11 potencialių tiekėjų, atsižvelgta į esamų terminalo klientų nuomonę, inicijuota atvira viešojo pirkimo procedūra. Visi įgyvendinti sprendimai parodė, kad kito ekonomiškai naudingesnio pasiūlymo už esamą nėra“, – sako KN generalinis direktorius Darius Šilenskis.

KN teikia akcininkams sprendimą pritarti FSRU „Independence“ įsigijimui ir įsigijimo sąlygoms, kurios nustatytos laivo nuomos sutartyje 2012 metais. Akcininkams pritarus FSRU „Independence" įsigijimui ir patvirtinus įsigijimo sąlygas, kurios nustatytos laivo nuomos sutartyje, KN turi informuoti „Höegh LNG“ apie savo sprendimą pasinaudoti FSRU „Independence“ išpirkimo opcija per nuomos sutartyje numatytą laiko tarpą, kuris baigiasi 2022 m. gruodžio mėnesį. Pirkimo sutartis turėtų būti sudaryta ne vėliau nei iki 2024 m. gruodžio 6 dienos. Nustatyta FSRU „Independence“ išpirkimo kaina yra 153,5 mln. JAV dolerių, be pridėtinės vertės mokesčio (PVM).

2022 m. sausio 6 d. Valstybinė energetikos reguliavimo taryba yra pritarusi KN investicijai į SGD laivą-saugyklą. Taip nepriklausomas reguliatorius pripažino projekto nešamą naudą.

„Praėjusiais metais bendrovės atlikti veiksmai pasitikrinti laivo-saugyklos parametrus, tokius kaip, pavyzdžiui, talpų dydis, išdujinimo pajėgumai, tik patvirtino, kad jau 2012 m. buvo priimti apdairūs ir racionalūs sprendimai, atitinkantys Lietuvos poreikius. Esamas terminalo dydis atitinka valstybės energetinio saugumo interesus - Klaipėdos SGD terminalas gali per parą išdujinti tiek, kiek Lietuvai reikėtų šalčiausiu metų laiku. Dabar, kai Europa susiduria su energetine krize ir kyla nerimo dėl pakankamo dujų tiekimo užtikrinimo, Lietuvos sprendimas dėl SGD terminalo ilgalaikės veiklos yra įžvalgus ir taip tik dar kartą galime pasitvirtinti, kokia svarbi ši infrastruktūra šalies ir regiono energetiniam saugumui“, – sako D. Šilenskis.

Akcininkams apsisprendus dėl konkretaus laivo-saugyklos įsigijimo, KN turės priimti papildomus sprendimus, susijusius su laivo valdymu ir registravimu. Planuojama tai padaryti 2022 metais.

SGD terminalo laivas-saugykla „Independence“ nuo 2014 metų nuomojamas iš Norvegijos kompanijos „Höegh LNG“, kuri 2012 m. laimėjo tarptautinį laivo-saugyklos tiekimo viešąjį pirkimo konkursą.

72,47 proc. akcijų priklauso valstybei, 10,43 proc. akcijų valdo UAB koncernas „Achemos grupė“, kitos akcijos priklauso smulkiesiems investuotojams. Nuo 1996 m. bendrovė listinguojama „Nasdaq Vilnius“ vertybinių popierių biržoje.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder